9-5 2.3t Estate '05

Ergens in België een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Ronnes » za 03 aug, 2024 19:49

Rood, LPG, automaat, electrisch verstelbare stoelen, schuifdak, slechts 135.000km (met Carpass):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... g-automaat

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Orphy » za 03 aug, 2024 20:03

Erg fraai

Gebruikersavatar
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door vel0city » za 03 aug, 2024 20:23

Eeuwig zonde van die LPG vulpoort, zo recht in het achterscherm geboord. Voor de rest een erg fraaie Saab, voor niet al te duur :mrgreen:

waldpyk95
Donateur
Donateur

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door waldpyk95 » za 03 aug, 2024 23:37

Heel mooi en bijzondere km-stand!

Was nou die bumperset maar los te koop :D

Trouwens een erg fraaie spoiler, ik ken hem niet. Is die origineel geleverd?
vel0city schreef:
za 03 aug, 2024 20:23
Eeuwig zonde van die LPG vulpoort, zo recht in het achterscherm geboord.
Inderdaad een bijzondere keuze, moet haast wel door lokale regelgeving komen, toch? :|

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Ronnes » zo 04 aug, 2024 12:52

vel0city schreef:
za 03 aug, 2024 20:23
Eeuwig zonde van die LPG vulpoort, zo recht in het achterscherm geboord.
waldpyk95 schreef:
za 03 aug, 2024 23:37
... lokale regelgeving?

Was dat +/- 20 jaar geleden niet de normale plaats? Bij mijn cabrio is de LPG installatie pas in 2011 ingebouwd en daar zit de vulopening mooi weg achter het brandstofklepje. Ik zou 'm er in ieder geval niet voor laten staan.

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Sonab » zo 04 aug, 2024 13:29

Hoe ingewikkeld is het zoiets in te voeren in NL?

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Ronnes » zo 04 aug, 2024 13:31

Niet. We leven in Europa. Bijkomend voordeel is dat in Nederland de APK wordt overgenomen en de auto wordt geleverd met een aankoopkeuring...

viewtopic.php?f=7&t=73939&hilit=Auto+in ... elgi%C3%AB

Gebruikersavatar
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door gudmundje » zo 04 aug, 2024 13:39

Neen gaat volgens mij niet over wetgeving. In 2000 de Cabrio op lpi gezet. Vuldop is niet te zien. Zit rechts achter, onder de bumper. Is wel minder handig om te tanken maar bon.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Sonab » zo 04 aug, 2024 15:34

Wat zou je kunnen verwachten als er normaal mee gereden en geserviced is? Sowieso kans op roest? En black Sludge? (Amper 7000kl km p jr)

Gebruikersavatar
Viking13
Donateur
Donateur

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Viking13 » di 06 aug, 2024 15:21

waldpyk95 schreef:
za 03 aug, 2024 23:37



Trouwens een erg fraaie spoiler, ik ken hem niet. Is die origineel geleverd?
Hirsch!

waldpyk95
Donateur
Donateur

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door waldpyk95 » di 06 aug, 2024 17:58

Viking13 schreef:
di 06 aug, 2024 15:21
Hirsch!
Had ik kunnen gokken :D geslaagde look wat mij betreft.

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door reiernumans » di 06 aug, 2024 18:04

Sonab schreef:
zo 04 aug, 2024 15:34
Wat zou je kunnen verwachten als er normaal mee gereden en geserviced is? Sowieso kans op roest? En black Sludge? (Amper 7000kl km p jr)
Dat is bij 9-5's een beetje hit or miss. Ik zou sowieso sludgecontrole doen en er vanuit gaan dat je wat typische zaken als kleppendekselpakking en/of draagarmrubbers achteras mag aanpakken. Als de koets hard is (wielkuipen achter, waar ze aansluiten op de kofferbakbodem, gaan vaak roesten bijvoorbeeld) is de techniek altijd wel recht te trekken. :)

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Sonab » di 06 aug, 2024 22:36

Hmmm klinkt voor mij als leek een beetje als een grote gok.
Dit soort dingen weet ik het liefst voor ik een bod doe...
Of heeft iemand hem al met eigen ogen gezien toevallig?

Gebruikersavatar
MVE
Geregistreerd lid

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door MVE » di 06 aug, 2024 23:07

Met zo min mogelijk moeite haal je zelden de mooiste dingen naar je toe…
Ik zou gewoon in de auto stappen en erheen rijden als je écht interesse hebt!
Mijn dieseltje heb ik geimporteerd uit BE. Met de juiste documentatie is dat heel gemakkelijk! Rest BPM op deze auto zal erg laag zijn. Denk 2-300 euro.

Enige puzzeltje is hoe je hem naar NL krijgt. Op een trailer is het makkelijkste, als je iemand kent met groene platen die mee wil is dat het leukste!
Er is overigens vast nog iemand op dit forum die een héle simpele manier weet met tijdelijke platen uit een ander land, maar die wil dat graag zelf uitleggen en verdedigen met hand en tand. De meesten onder ons, waaronder ik, zijn daar niet slim genoeg voor en gaan voor de bekende en meest zuivere manieren. :lol:

Gebruikersavatar
Christiaan94
Donateur
Donateur

Re: 9-5 2.3t Estate '05

Bericht door Christiaan94 » di 06 aug, 2024 23:10

Leuke wagen! Lekker ophalen. Maar net zoals MVE omschrijft, wees geen beunhaas en doe het goed. Beunhazen genoeg helaas...

Wel nog wat puntjes die opvallen. Voor de opgegeven kilometerstand zijn de knopjes, stuur en pookraster wel aardig sleets. Wel kudo's voor de prachtig geplaatste LPG vuldop en het speciale silver edition logo op de achterklep :lol:

Plaats reactie