saab 99 turbo blauw

Ergens in België een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door jansen » di 20 aug, 2024 17:29

IK heb zelf vroeger een malagiet groene 2deurs 99Turbo gehad met dikke bumpers zoals deze was levering tweede helft 1979, ik mis alleen een zwarte bies setje rondom en een paar optionele hoofdsteunen op de achterband en logo,s en emblemen. Hij oogt wel een beetje kaaltjes.

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door Ewout » di 20 aug, 2024 17:49

Inderdaad, jammer. Na de spuitbeurt niet echt 'af' gemaakt. Ik zou ook liever een in de originele lak kopen en die ook hoger waarderen dan een met een gerestaureerde carrosserie (maar ja, vind die maar eens).

Jansen, jij bedoelt vermoedelijk acaciagroen.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door jansen » wo 21 aug, 2024 8:38

Kleurnummer weet ik nog wel 148 inderdaad groen metalic.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door turbopilot » wo 21 aug, 2024 8:49

Tja, wat is jammer ? Ik heb het er ook niet op, kaler vindt ik mooier :D

Het ligt allemaal netjes in een koker in opslag, leuk voor de volgende eigenaar :lol:

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door Saapie » wo 21 aug, 2024 11:48

Mooie auto.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door jansen » wo 21 aug, 2024 16:26

Nu ik zo verder kijk, zijn de knipperlicht glazen voorzijde orgineel Turbo met zwarte bies, dan moet de achterlichten ook een zwarte bies hebben, de andere uitvoeringen hadden een witte bies.

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door Roel95 » wo 21 aug, 2024 22:21

Denk dat het net andersom is , achterlichten zijn voor deze Turbo correct, dus de witte bies. Knipperlichten voorzijde horen ook witte bies te hebben....

En ik vermoed dat de luchtinlaat onder de voorruit zwart hoort te zijn, en de bumpers de smalle strips moeten hebben ipv de gemonteerde brede, maar ach, blijft een mooie verschijning!!! 8)

En : in blauw zie je ze niet vaak!

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door jansen » do 22 aug, 2024 18:23

Denk dat je je toch vergist, witte biesjes zitten op de carburatie versies en Turbo,s was zwarte bies, bumperstrips waren inderdaad smalle lijsten

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door Roel95 » do 22 aug, 2024 21:02

Afbeelding

Ik ga meteen vragen of ze de folder willen aanpassen! :D

molorean
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door molorean » do 22 aug, 2024 21:58

25000€
Correcte prijs?

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door Roel95 » do 22 aug, 2024 22:52

Moeilijk te beoordelen zonder uitgebreid verslag van de historie en restauratie...

Gebruikersavatar
Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door Joopyboy » do 22 aug, 2024 23:11

Thom heeft er nu ook eentje te koop staan, origineel Nederlands ook nog en zelfs wat goedkoper.
linkje

Afbeelding

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door jansen » vr 23 aug, 2024 8:09

De mijne was van 2e helft 1979 en modeljaar 1979 met nog de 4bak handgeschakeld, en oude type logo,s achterop en op de motorkap, de modeljaar 1980 had een 5bak transmissie en nieuwere Turbo logo,s.

Gebruikersavatar
Foll
Geregistreerd lid

Re: saab 99 turbo blauw

Bericht door Foll » vr 23 aug, 2024 11:53

jansen schreef:
vr 23 aug, 2024 8:09
De mijne was van 2e helft 1979 en modeljaar 1979
jansen schreef:
di 20 aug, 2024 17:29
IK heb zelf vroeger een malagiet groene 2deurs 99Turbo gehad met dikke bumpers
Dan had de jouwe er verkeerde bumpers op zitten. Modeljaar 79 heeft nog de smalle bumpers.. :wink:

Plaats reactie