https://www.2dehands.be/v/auto-s/oldtim ... a390280bfa
99 '72
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: 99 '72
Fantastische spot!! Dit lijkt me een geweldig project maar ja, ik vind eigenlijk 2 Saabjes hebben al veel...
-
MvR
- Geregistreerd lid
Leuke vondst! Maar een waarschuwing tot bezinning...
Dit is een type van vóór de B20-motor. Een echt Triumph-blok dus. Als Triumph-eigenaar sinds 1995, kan ik je vertellen dat je hier financieel helemaal op leeg kan lopen! En da's alleen het motorblok nog maar.
Dit is een type van vóór de B20-motor. Een echt Triumph-blok dus. Als Triumph-eigenaar sinds 1995, kan ik je vertellen dat je hier financieel helemaal op leeg kan lopen! En da's alleen het motorblok nog maar.
-
redmervand
- Donateur (6x)

Als het toch een project is dan direct een H-motor er in bouwen 

-
MvR
- Geregistreerd lid
Dan toch graag een H-motor. Ik laat de links-draaiende poelietrekker liever op de plank liggen...
-
willemwerkt
- Donateur (3x)

prachtig mooi model.
Als mijn Saab ooit nog eens afkomt wil ik er zo eentje
Als mijn Saab ooit nog eens afkomt wil ik er zo eentje
-
Eelco9-3
- Geregistreerd lid
Ik heb sinds dit jaar een 99 van 1971 met de 1,85 Triumph motor. Sinds deze week pas op NL kenteken dus nog amper mee gereden. Ik hoor altijd veel negatieve verhalen over het Triumph blok, maar wat is er precies zo gevoelig aan tov. het latere B blok? De mijne heeft zijn laatste registratie in 1994 in Luxemburg gehad en lijkt met ongeveer 100.000 km niet meer gebruikt te zijn tot nu. Inmiddels is de auto weer helemaal in orde en rijd fantastisch, maar ik ben wel benieuwd waar ik bij dit blok extra aandacht voor moet hebben. Het ziet er bij de mijne in elk geval naar uit dat hij nog helemaal origineel is.MvR schreef: ↑do 05 jun, 2025 10:47Leuke vondst! Maar een waarschuwing tot bezinning...
-
MvR
- Geregistreerd lid
Om te beginnen: oververhitting. Maar als je googelt op 'Triumph Dolomite 1.85 engine problems' krijg je alles wat wilt zien (of juist niet).
Triumph plakte twee van die motoren aan elkaar voor de Triumph Stag V8. In Engelse klassieker-kringen toch wel beschouwd als de slechtste motor die ooit uit van een Britse lopende band is gerold.
Triumph plakte twee van die motoren aan elkaar voor de Triumph Stag V8. In Engelse klassieker-kringen toch wel beschouwd als de slechtste motor die ooit uit van een Britse lopende band is gerold.