Vialle LPI computer testen?
-
aha!
- Donateur

Vialle LPI computer testen?
omdat ik een storing heb (geen aansturing op 4e gasinjector) in mijn 9-3 van 2001
ben ik op zoek naar iemand die een vialle LPI computer van 2001 kan doormeten.
Of is er iemand die een goedwerkende gelijkwaardige computer even wil uitlenen om te testen of de storing zich dan niet voordoet ?
ben ik op zoek naar iemand die een vialle LPI computer van 2001 kan doormeten.
Of is er iemand die een goedwerkende gelijkwaardige computer even wil uitlenen om te testen of de storing zich dan niet voordoet ?
-
richardh
- Geregistreerd lid
Re: Vialle LPI computer testen?
Ik zou beginnen met schema zoeken en bedrading doormeten. Meestal wordt direct naar de elektronica gewezen, terwijl heel vaak de storing in verbindingen zit. Heb je al uitgesloten dat de injector stuk is (uitgewisseld met een andere)?
grt, Richard
grt, Richard
-
tanisha
- Geregistreerd lid
die gas injectoren worden 2 om 2 aangestuurd als het in de computer zou liggen had je 2 injectoren die het niet doen
de draad kleur kan je bij de injector vinden en van daar uit gaan meten veel draad zit er niet tussen
maar ik denk aan een defecte lpi injector
de draad kleur kan je bij de injector vinden en van daar uit gaan meten veel draad zit er niet tussen
maar ik denk aan een defecte lpi injector
-
brinky
- Donateur

Om de discussie even scherp te houden... heb gisteravond telefonisch contact gehad met Aha!.
De LPi-gasinjector is door een gasinbouwer los gehaald en nagezien. Gasinbouwer kan natuurlijk een foutje maken, maar ik ga er voor nu toch even vanuit dat de injector goedwerkend is.
Extra info: wanneer Andre de stekker van LPinjector nummer 4 los haalt, blijft de wagen evenzo lopen. Geen verschil in stationaire loop.
@Tanisha: Weet je wel zeker dat de injectoren niet sequentieel worden aangestuurd? Het benzine motormanagement doet dit namelijk wel...
De LPi-gasinjector is door een gasinbouwer los gehaald en nagezien. Gasinbouwer kan natuurlijk een foutje maken, maar ik ga er voor nu toch even vanuit dat de injector goedwerkend is.
Extra info: wanneer Andre de stekker van LPinjector nummer 4 los haalt, blijft de wagen evenzo lopen. Geen verschil in stationaire loop.
@Tanisha: Weet je wel zeker dat de injectoren niet sequentieel worden aangestuurd? Het benzine motormanagement doet dit namelijk wel...
-
tanisha
- Geregistreerd lid
de lpi boom gebruikt maar 2 injectie draden van de benzine ze gaan echt 2 om 2 de andere 2 worden gefopt dat de benzine computer geen storing geeft
maar een slechte massa is daar al naar gekeken?
maar een slechte massa is daar al naar gekeken?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
maak de zekeringen houders eens schoon en plaats nieuwe zekeringen elke zekering heeft 1 lpi injector
kort anders de draden in en gebruik een nieuwe zekeringen kast dit klinkt misschien vreemd maar ik heb hier lang naar moeten zoeken bij het stotteren van mijn eigen gas installatie even draden inkorten andere zekeringbakje en bingo weg probleem
kort anders de draden in en gebruik een nieuwe zekeringen kast dit klinkt misschien vreemd maar ik heb hier lang naar moeten zoeken bij het stotteren van mijn eigen gas installatie even draden inkorten andere zekeringbakje en bingo weg probleem
-
aha!
- Donateur

vorige week diagnose laten stellen door Wallinga CarCare in Enschede.
Toen bleek dat op alle 4 injectoren stuursignaal aanwezig was! Dus was toch de vierde injector defect, terwijl enkele weken geleden bij een test deze nog goed werkte.
Een dag na die test liep de motor echter weer op 3 poten.
Toen dacht ik zelf aan een defect aan bedrading of computer. Ten onrechte, want het blijkt dat de 4e injector definitief kapot is.
Met een andere injector erin loopt´ie weer als een zonnetje.
(rustig ritje over de snelweg vandaag met 100km/u en 6,8l/100km op de SID
)
Vanmiddag na 2 uurtjes toeren... shit weer onregelmatig lopen, toch niet weer....
omschakelen naar benzine, alles normaal, terug naar gas, heel slecht lopen...... oh ja gas op!!
dank voor het meedenken!
Toen bleek dat op alle 4 injectoren stuursignaal aanwezig was! Dus was toch de vierde injector defect, terwijl enkele weken geleden bij een test deze nog goed werkte.
Een dag na die test liep de motor echter weer op 3 poten.
Toen dacht ik zelf aan een defect aan bedrading of computer. Ten onrechte, want het blijkt dat de 4e injector definitief kapot is.
Met een andere injector erin loopt´ie weer als een zonnetje.
(rustig ritje over de snelweg vandaag met 100km/u en 6,8l/100km op de SID
Vanmiddag na 2 uurtjes toeren... shit weer onregelmatig lopen, toch niet weer....
dank voor het meedenken!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
kom maar eens bij mij langs ik heb alle lpi spulletjes wel liggen dan kijken we samen er even naar
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
aha! schreef:oh ja gas op!!![]()
lijkt mij handiger om bij het tankstation langs/aan te gaantanisha schreef:kom maar eens bij mij langs ik heb alle lpi spulletjes wel liggen dan kijken we samen er even naar
-
tanisha
- Geregistreerd lid
O ok volgens mij was ik gisteren erg moe