van 900 2d naar 90 logisch?

1985-1987
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 feb, 2006 15:07

:P

zo kijk ik zelden naar de auto...

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 06 feb, 2006 16:33

Jelg, hoe heb jij die plaatjes van je odoardo 90 in MyReview van Autoweek gekregen?.... Wow, die van jou heeft al wat km achter de rug.

Ik zag dat ze ook de 99 hebben toegevoed in het lijstje. Wat daar de lol van is, weet ik niet want er is geen beschrijving noch foto. Van de 900 classic is er alleen maar een fotootje van de dash.

Ik heb ze wel eens gevraagd wat foto's over te nemen van saabforum... maar ik geloof dat ze alleen officiele fabrieksfoto's willen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 06 feb, 2006 16:38

gewoon de instructies opvolgen?? 8)

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 06 feb, 2006 16:47

hebbes :computer1: :applause:

grappig.... vervolgens klik ik wat turbootjes onder 900 aan... krijg ik er twee van Jelg voorgeschoteld. Aaah, die amarant rooie is toch wel de mooiste 900 die ik ken. Sloop de rooie leren stoelen uit de vierdeurs en stop die in deze, en dan heb je een beauty..... en een onhandige instap achter.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 07 feb, 2006 12:35

ralph12 schreef: Sloop de rooie leren stoelen uit de vierdeurs en stop die in deze, en dan heb je een beauty..... en een onhandige instap achter.
gewoon het leer van de oude stoel aftrekken, en op de 'nieuwe' zetten. ik ga geen hele stoelen verschepen als het alleen om dat leer gaat.

klepstellen :
kan iemand hier op het forum klepstellen?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 07 feb, 2006 13:29

jelger schreef: klepstellen :
kan iemand hier op het forum klepstellen?
Yep, afgelopen week nog gedaan. Je weet waar ik woon :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 07 feb, 2006 20:06

dat weet ik inderdaad! wanneer schikt het ? :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 09 feb, 2006 19:42

jelger schreef:dat weet ik inderdaad! wanneer schikt het ? :wink:
Ik ga eind volgende week eerst even een week de sneeuw in :D :coldsnow: , maar daarna heb ik wel tijd.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 feb, 2006 20:08

mmm heb je zaterdag tijd anders?

ik zit laatste weekend februari in Engeland (met de 90 8) ) , en vanaf het weekeinde daarna 2 weken in Spanje - en anders dan wordt het over een week of 5 :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 09 feb, 2006 21:02

Met de Saab naar Engeland!!! Daar heb ik goede ervaringen mee!! :D :D zie mijn avatar.

Zaterdag zou nog wel kunnen, dan ben ik toch ook zelf met mijn auto bezig. Ik pb wel even over het adres van mijn sleutelplek en de tijd.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 feb, 2006 21:44

paul99gl83 schreef:Met de Saab naar Engeland!!! Daar heb ik goede ervaringen mee!! :D :D zie mijn avatar.
ik in schotland (en noord-engeland) , OOK met een witte 99 8)

http://www.singaxp.net/SunsetBoulevard/ ... docid=1093

stuur me maar een pm ja, dan komt het wel goed..

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 11 feb, 2006 21:02

Zooooo, ook weer geregeld. Klepspeling was nog keurig binnen de toleranties :D

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 11 feb, 2006 22:52

paul99gl83 schreef:Zooooo, ook weer geregeld. Klepspeling was nog keurig binnen de toleranties :D
inderdaad ! was mooi leerzaam, en de rit meer dan waard! dank!

het lijstje, aangevuld met nieuwe of eerder vergeten puntjes
"done" lijstje :
[X] 3e remlicht installeren
[X] klepspeling controleren
[X] kachelmotor vervangen.. JAY ! ik heb weer een echte foehn in de auto.
[X] achterwielen opnieuw uit laten balanceren bij Profile Aalsmeer. bleek dat de pukkeltjes bij de Kwik Fit in A'veen 1 wiel 65gr. in onbalans hadden gemaakt. :shock:

"to do" lijstje :
[-] 3e remlicht nog solide vastzetten, want het zit niet des families nu... :?
[-] koplampwissers installeren (alles is weg )
[-] grille en koplamphouders van een nieuw laagje verf voorzien, en goed erin zetten.
[-] spoiler kofferbak - gaat dat staan?
[-] nieuw tussenstuk onder grille achter bumper - of met matjes en plamuur aan de slag
[-] mistachterlicht schakelaar lampje/contact checken
[-] dashboardverlichting midden stuk (bij 'fasten seatbelts') checken, en repareren (mis de gloed naar beneden naar middenconsole)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 13 feb, 2006 11:34

Nou, ik heb een Saab echt nog nooit zo verwend als de 90..

Woensdag nog op de valreep een Wintercheck bij ASM Alkmaar (ik hoop dat ze nog niet door de "goodies" heen zijn... ) EN Honda MTF er meteen in... :twisted:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 01 apr, 2006 22:25

Dit weekend (en vorig weekend) weer eea gedaan...

"done" lijstje :
[X]- remblokjes voor (na de vakantie zat ik er helemaal doorheen)
[X]- door de onervarenheid met [voorzichtig] pompen, heb ik de remcilinder vernaggeld toen ik vorige week bij mijn ouders bezig was...
[X]-dus dat is vandaag met dank aan marq101 vervangen door een nieuwe die ik eerder op de dag in Enter gehaald heb.
[X]-zomerbandjes op de Inca velgen laten zetten vroeg in de ochtend bij Profile in A'meer.
[X]-Zojuist nog de Inca velgen op de auto gezet.

"to do" lijstje :
[-] 3e remlicht nog solide vastzetten, want het zit niet des families nu... :?
[-] koplampwissers installeren (alles is weg )
[-] grille en koplamphouders van een nieuw laagje verf voorzien, en goed erin zetten.
[-] spoiler kofferbak - gaat dat staan?
[-] nieuw tussenstuk onder grille achter bumper - of met matjes en plamuur aan de slag
[-] mistachterlicht schakelaar lampje/contact checken
[-] dashboardverlichting midden stuk (bij 'fasten seatbelts') checken, en repareren (mis de gloed naar beneden naar middenconsole)
Kortom : morgen kan ik weer strak remmen bij de 7-heuvelentocht, en de velgen... WOOOH ! 8)

Plaats reactie