Tankmeter
-
Highlander
- Geregistreerd lid
Tankmeter
Ik wil op korte termijn een gasinstallatie inbouwen in mijn 99 my83.
De installatie die ik heb wordt de tankvolume met ledjes weergegeven.
Is het ook mogelijk zoals bij moderne auto`s dat als hij op gas staat de tankmeter op het dashboard de inhoud van de gastank aangeeft.
En als hij op benzine staat de tankinhoud van de benzinetank weergeeft.
gr,
Chris
De installatie die ik heb wordt de tankvolume met ledjes weergegeven.
Is het ook mogelijk zoals bij moderne auto`s dat als hij op gas staat de tankmeter op het dashboard de inhoud van de gastank aangeeft.
En als hij op benzine staat de tankinhoud van de benzinetank weergeeft.
gr,
Chris
-
brinky
- Donateur

Re: Tankmeter
Dat kan, draad van de zender doorknippen en deze via de schakelaar laten lopen. Pierke heeft het ook zo in zijn 900 Turbo gemaakt.
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
alleen is de meter van een 99 0-200 ohm itt die van de 900, die heeft een bereik van 0-100 ohm.
er zijn lpg tankmeters die 10-180 doen. die heb ik gemonteerd op mijn 99t16 ooit.
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... len-nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
art.nr G032013
er zijn lpg tankmeters die 10-180 doen. die heb ik gemonteerd op mijn 99t16 ooit.
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... len-nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
art.nr G032013
-
Highlander
- Geregistreerd lid
Staat er op de gastankmeter het bereik ??
gr,
Chris
gr,
Chris
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
geen idee maar je kunt het "klokje" eruit schroeven. twee kleine schroefjes. DUS NIET DIE 4 M6 IMBUSBOUTEN LOSSEN.en dan met een ohm meter het bereik meten. als je dat ding draait of naast iets van een magneet houd floept ie op en neer dus is het te meten.
de standaard is 0-90 ohm en die 10-180 is weinig gebruikt.
de standaard is 0-90 ohm en die 10-180 is weinig gebruikt.
-
Highlander
- Geregistreerd lid
Oke thanks, zal het morgen eens proberen.
gr,
Chris
gr,
Chris
-
Sapphire
- Donateur (7x)

En dit werkt ook al naar behoren? Dat is goed nieuws!brinky schreef:Dat kan, draad van de zender doorknippen en deze via de schakelaar laten lopen. Pierke heeft het ook zo in zijn 900 Turbo gemaakt.
-
brinky
- Donateur

[]Nog niet, want als de tank vol zit, geeft de meter leeg aan, en als-ie leeg is, geeft de meter vol aan. 
Pierke gaat nog een goede sensor op de tank monteren, dan is dat probleem opgelost.
Een andere issue is dat de meter heel erg op en neer bouncet tijdens het rijden. Pierke heeft een schakelingetje bedacht waardoor de naald strak zou moeten blijven staan... althans in theorie. Wordt binnenkort ook in de praktijk getest.
Pierke gaat nog een goede sensor op de tank monteren, dan is dat probleem opgelost.
Een andere issue is dat de meter heel erg op en neer bouncet tijdens het rijden. Pierke heeft een schakelingetje bedacht waardoor de naald strak zou moeten blijven staan... althans in theorie. Wordt binnenkort ook in de praktijk getest.
-
Thom
- Donateur

bij Vialle zit er altijd zo'n klein kastje tussen, heb je daar niet wat aan? Ik heb er dit jaar 2 gesloopt met Vialle LPG en daar zat een klein kastje in de draad naar de benzine/LPG meter. Beide 900 trouwens.
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
vlotter bepaald niet het bereik in ohms maar de meter die van buiten op de vlotter gemonteerd zit dus in mijn ogen hoeft de vlotter er niet uit. Kan trouwens ook met de tank half vol. Geeft een plofje maar dan is het stabiel en de tank ijskoud.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Maakt toch niet uit? Weerstandje paralel aansluiten om een geschikte vervangingsweerstand te maken.Krukas schreef:alleen is de meter van een 99 0-200 ohm itt die van de 900, die heeft een bereik van 0-100 ohm.
art.nr G032013
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
leg eens uit? hoe kom je dan aan 10 ohm tot 180 ohm. als je er een 100 ohm weerstand tussen hangt dan haal je toch nooit die 10 ohm meer? of ben ik gek
-
Highlander
- Geregistreerd lid
@ brinky
Wat veroorzaakt dan die schommelende brandstofmeter ??
gr,
Chris
Wat veroorzaakt dan die schommelende brandstofmeter ??
gr,
Chris