Tankmeter

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Highlander
Geregistreerd lid

Tankmeter

Bericht door Highlander » di 26 okt, 2010 22:08

Ik wil op korte termijn een gasinstallatie inbouwen in mijn 99 my83.
De installatie die ik heb wordt de tankvolume met ledjes weergegeven.
Is het ook mogelijk zoals bij moderne auto`s dat als hij op gas staat de tankmeter op het dashboard de inhoud van de gastank aangeeft.
En als hij op benzine staat de tankinhoud van de benzinetank weergeeft.

gr,
Chris

brinky
Donateur
Donateur

Re: Tankmeter

Bericht door brinky » wo 27 okt, 2010 9:12

Dat kan, draad van de zender doorknippen en deze via de schakelaar laten lopen. Pierke heeft het ook zo in zijn 900 Turbo gemaakt.

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » wo 27 okt, 2010 9:19

alleen is de meter van een 99 0-200 ohm itt die van de 900, die heeft een bereik van 0-100 ohm.

er zijn lpg tankmeters die 10-180 doen. die heb ik gemonteerd op mijn 99t16 ooit.

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... len-nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
art.nr G032013

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » wo 27 okt, 2010 18:31

Staat er op de gastankmeter het bereik ??

gr,
Chris

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » wo 27 okt, 2010 19:15

geen idee maar je kunt het "klokje" eruit schroeven. twee kleine schroefjes. DUS NIET DIE 4 M6 IMBUSBOUTEN LOSSEN.en dan met een ohm meter het bereik meten. als je dat ding draait of naast iets van een magneet houd floept ie op en neer dus is het te meten.

de standaard is 0-90 ohm en die 10-180 is weinig gebruikt.

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » wo 27 okt, 2010 21:05

Oke thanks, zal het morgen eens proberen.

gr,
Chris

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 27 okt, 2010 21:45

brinky schreef:Dat kan, draad van de zender doorknippen en deze via de schakelaar laten lopen. Pierke heeft het ook zo in zijn 900 Turbo gemaakt.
En dit werkt ook al naar behoren? Dat is goed nieuws!

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 28 okt, 2010 0:38

[]Nog niet, want als de tank vol zit, geeft de meter leeg aan, en als-ie leeg is, geeft de meter vol aan. :lol:

Pierke gaat nog een goede sensor op de tank monteren, dan is dat probleem opgelost.

Een andere issue is dat de meter heel erg op en neer bouncet tijdens het rijden. Pierke heeft een schakelingetje bedacht waardoor de naald strak zou moeten blijven staan... althans in theorie. Wordt binnenkort ook in de praktijk getest. ;)

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » do 28 okt, 2010 9:37

bij Vialle zit er altijd zo'n klein kastje tussen, heb je daar niet wat aan? Ik heb er dit jaar 2 gesloopt met Vialle LPG en daar zat een klein kastje in de draad naar de benzine/LPG meter. Beide 900 trouwens.

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » do 28 okt, 2010 22:25

[]Wat bereik ik daar dan mee ?? :oops:

gr,
Chris

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » do 28 okt, 2010 22:37

vlotter bepaald niet het bereik in ohms maar de meter die van buiten op de vlotter gemonteerd zit dus in mijn ogen hoeft de vlotter er niet uit. Kan trouwens ook met de tank half vol. Geeft een plofje maar dan is het stabiel en de tank ijskoud.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 30 okt, 2010 14:39

Krukas schreef:alleen is de meter van een 99 0-200 ohm itt die van de 900, die heeft een bereik van 0-100 ohm.

er zijn lpg tankmeters die 10-180 doen. die heb ik gemonteerd op mijn 99t16 ooit.

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... len-nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
art.nr G032013
Maakt toch niet uit? Weerstandje paralel aansluiten om een geschikte vervangingsweerstand te maken.

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » za 30 okt, 2010 19:43

leg eens uit? hoe kom je dan aan 10 ohm tot 180 ohm. als je er een 100 ohm weerstand tussen hangt dan haal je toch nooit die 10 ohm meer? of ben ik gek

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 30 okt, 2010 19:55

Paralel schakelen, krukas... dus niet in serie.

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » za 30 okt, 2010 20:00

@ brinky
Wat veroorzaakt dan die schommelende brandstofmeter ??

gr,
Chris

Plaats reactie