Show hier je droom 9.5NG topic

2010-2012
Erik
Lid van verdienste

Re: Show hier je droom 9.5NG topic

Bericht door Erik » ma 22 nov, 2010 11:31

sjoerdk schreef:Overigens zou ik, wanneer ik zou gaan shoppen in deze klasse, nooit een dikke 90.000 euro voor de Saab uitgeven. ...........................keuzepallet zal dat ook zeker zo blijven.
Ik ben het met je eens.
Puur qua bouwkwaliteit vind ik het prijsvergelijk al in het voordeel van de BMW en Audi uitvallen.
Prijstechnisch op termijn is de saab ook in het nadeel. Kijk maar eens naar de prijzen van de gebruikte Audi's en BMW's.

Basilicum
Geregistreerd lid

Bericht door Basilicum » wo 24 nov, 2010 21:10

Barboer schreef:
En om eens wild te doen deze houtafwerking:

Afbeelding
Beste Barboer, in een cockpit zit toch geen hout :wink:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 26 nov, 2010 21:05

[]Ligt er aan hoe oud de cockpit is m'neah...

Basilicum
Geregistreerd lid

Bericht door Basilicum » vr 26 nov, 2010 21:42

Afbeelding

Bedoel u zo oud, andere m'neah ?

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 27 nov, 2010 10:29

Ongeveah m'neah...

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 27 nov, 2010 23:01

De saab negenvijf is op alle punten in het nadeel ten opzichte van de concurrentie, denk aan kwaliteit, motoren, uitstraling, imago ! Ik blijf Saab een warm hart toedragen maar als ik ooit in de gelegenheid ben te mogen en kunnen kiezen tussen een :

BMW 535i A High Executive, 306 pk, 6 cilnder LIJN TWIN turbo voor EUR 74.950
Mercedes E350 4-matic Avantgarde, EUR 75.479
Audi A6 3.0) TFSI Quattro Tiptronic 6, V6 compressor (!), Pro line S EUR 70.465

of een

Saab 95 2.8T V6 Aero Exclusive EUR 77.450

nou dan weet je het wel toch :-) hij staat al bovenaan in het lijstje

En ik heb ze alle 4 mogen rijden !

Basilicum
Geregistreerd lid

Bericht door Basilicum » za 27 nov, 2010 23:32

Meneer H,
U heeft ze allemaal mogen rijden maar het zal wel bij een proefritje blijven , neem ik aan ??

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 27 nov, 2010 23:46

ArjenH schreef:De saab negenvijf is op alle punten in het nadeel ten opzichte van de concurrentie, denk aan kwaliteit, motoren, uitstraling, imago!
Ten eerste zijn een heel aantal gerenommeerde vakbladen dat niet met u eens. De afwerking van het interieur kan op punten zeker nog beter, maar qua wegligging is de Saab de enige die nog wat klaar kan maken t.o.v. van de Beemer (en je hebt gelijk, Saab heeft zeker niet het proletenimago van BMW). Qua kwaliteit zou ik willen zeggen: kijk eens rond wat je aan oude Saabs met hoge KM standen nog rond ziet rijden, en kijk vervolgens naar Audi.... Juist, die zijn er bijna niet.

Dus tenzij u uw verhaaltje beter motiveert (of in ieder geval enigszins motiveert in plaats van alleen een stelling te poneren zonder het verder te onderbouwen) dan "ik heb er in gereden" verwijs ik uw pennenvrucht zonder pardon naar de prullenbak.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 27 nov, 2010 23:58

Barboer schreef: (en je hebt gelijk, Saab heeft zeker niet het proletenimago van BMW).

en Mercedes en Audi,

dat imago is voor mij al reden genoeg om voor die 3 NIET te kiezen,
wil met geen van die rijders geassocieerd worden.

als het dan toch zo moet zijn, dan maar zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » zo 28 nov, 2010 0:42

Basilicum schreef:Meneer H,
U heeft ze allemaal mogen rijden maar het zal wel bij een proefritje blijven , neem ik aan ??
Dat weet ik nog niet , maar moet het zeker eerst cash hebben...en uiteindelijk komt er zeker 1!

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » zo 28 nov, 2010 0:46

Barboer schreef:
ArjenH schreef:De saab negenvijf is op alle punten in het nadeel ten opzichte van de concurrentie, denk aan kwaliteit, motoren, uitstraling, imago!
Ten eerste zijn een heel aantal gerenommeerde vakbladen dat niet met u eens. De afwerking van het interieur kan op punten zeker nog beter, maar qua wegligging is de Saab de enige die nog wat klaar kan maken t.o.v. van de Beemer (en je hebt gelijk, Saab heeft zeker niet het proletenimago van BMW). Qua kwaliteit zou ik willen zeggen: kijk eens rond wat je aan oude Saabs met hoge KM standen nog rond ziet rijden, en kijk vervolgens naar Audi.... Juist, die zijn er bijna niet.

Dus tenzij u uw verhaaltje beter motiveert (of in ieder geval enigszins motiveert in plaats van alleen een stelling te poneren zonder het verder te onderbouwen) dan "ik heb er in gereden" verwijs ik uw pennenvrucht zonder pardon naar de prullenbak.
Welke bladen mogen dat zijn dan ?

Saab is de enige die nog wat klaar kan maken tov de Beemer ??? Dacht niet dat de saab de standaard is geworden in haar segment....

Basilicum
Geregistreerd lid

Bericht door Basilicum » zo 28 nov, 2010 9:47

ArjenH schreef:
Basilicum schreef:Meneer H,
Dat weet ik nog niet , maar moet het zeker eerst cash hebben...en uiteindelijk komt er zeker 1!

Dus U blijft Staatsloten kopen ?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 28 nov, 2010 10:19

Ik denk eerder als ze tweedehands betaalbaar worden...

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » zo 28 nov, 2010 10:21

ArjenH schreef:Welke bladen mogen dat zijn dan ?

Saab is de enige die nog wat klaar kan maken tov de Beemer ??? Dacht niet dat de saab de standaard is geworden in haar segment....
Als je de diverse lopende topics over de 9-5 hebt bijgehouden heb je die tests voorbij zien komen. Vooral de Anglosaksische pers is naar mijn mening objectiever dan Audiweek en consorten met een teutoonsche achtergrond. Dus leef je uit zou ik zeggen.

Vooral de Aero schijnt voor de sportieveling heel aardig mee te kunnen. De BMW is en blijft de standaard, maar je kunt ook geen appels (RWD) en peren (FWD) met elkaar vergelijken. En "de standaard" in het segment bestaat niet, dat hangt namelijk helemaal af van wat je zoekt. Sommigen hebben liever het comfort van een Benz dan de sportiviteit van een Beemer. Weer een ander het neutrale (maar ook wat wat onzijdige) karakter van een VAG product. Het is maar wat je wilt.

Maar de Saab ongemotiveerd (ik zit nog steeds op argumenten te wachten) af te serveren ten opzichte van AudiBeemerBenz maakt het altijd wat jeukerig en sneu. Weer een slachtoffer van de Duitse autolobby denk ik dan altijd als de Volvo's en Saab het weer moeten ontgelden "op afwerking". De zweden zijn altijd de enigen geweest die tegen de Duitse overmacht op konden in kwaliteit en imago. Dat gezeur over die betere afwerking is in veel gevallen nauwelijks te objectiveren. Nu zijn er in het afgelopen decennium ook wat Japanse merken die het ook kunnen, maar fijntjes weet de Germaanse pers altijd weer te melden dat daar iets schort aan "de uitstraling". Over de afwerking valt bij de Japanners namelijk weer niets te zeuren.

Let wel, dat jij wegloopt met die BMW moet je lekker zelf weten. Maar jouw persoonlijke voorkeur hier zonder verdere onderbouwing als min of meer vaststaand feit presenteren is vragen om een reactie als deze.

In blijde afwachting van uw (hopelijk nu wel) gemotiveerde reactie in deze vrolijke polemiek verblijf ik,

Met hartelijke groet!

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » zo 28 nov, 2010 10:54

Dat we hier op het saabforum zitten is duidelijk, maar dat iemand niet de 5 serie mag verkiezen boven de 9-5 is mij nieuw......

Plaats reactie