Is ook zo,koppeling aan de achteruitrij-bedrading geeft iig bij de 9-5 geen storingen.Tenfour schreef: - Volgens de werkplaatshandboeken zit de bedrading voor de achteruitrijverlichting (9-3 & 9-5) niet op de centrale computer aangesloten, zodat er geen waarschuwingslampjes kunnen gaan oplichten na inbouw;
Parkeersensor Inbouwmeeting, 11 december Meppel
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Parkeersensor Inbouwmeeting, 27 nov Soest & Meppel
-
paulha
- Lid van verdienste
't zit er in en het werkt!!
Nogmaals allen dank en met name Joop voor de gastvrijheid
Nogmaals allen dank en met name Joop voor de gastvrijheid
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
dat lintje is best kwetsbaar hé Paul

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HBwVQB-BN4Y[/youtube]
Bij de 900 zalmneus hoeft de bumper er niet af maar kan de sensorstrip achter de sierstrip geplakt worden.
De achteruitrijpieperspeaker(3x woordwaarde) moet wel ingebouwd worden waar je hem goed kan horen.
Voor inbouwen in een steilneus moet de bumper gedemonteerd worden. Heb de strip nu in de bumper zitten en ga 'm binnenkort afmaken. Ben geen bumper verloren onderweg naar huis dus ik mag niet klagen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0tkHKQ79DW0[/youtube]
Joop bedankt voor raad en daad en de gastvrijheid. (Als ik een half uurtje van te voren bel, bestel jij dan alvast die kibbeling ?)
Sander bedankt voor de organisatie.
Paul, lekker bakkie en Bestway(ben je naam vergeten) Lekkere bollen hoor !!
Allemaal bedankt en het was weer gezellig.
Koos & Katha
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HBwVQB-BN4Y[/youtube]
Bij de 900 zalmneus hoeft de bumper er niet af maar kan de sensorstrip achter de sierstrip geplakt worden.
De achteruitrijpieperspeaker(3x woordwaarde) moet wel ingebouwd worden waar je hem goed kan horen.
Voor inbouwen in een steilneus moet de bumper gedemonteerd worden. Heb de strip nu in de bumper zitten en ga 'm binnenkort afmaken. Ben geen bumper verloren onderweg naar huis dus ik mag niet klagen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0tkHKQ79DW0[/youtube]
Joop bedankt voor raad en daad en de gastvrijheid. (Als ik een half uurtje van te voren bel, bestel jij dan alvast die kibbeling ?)
Sander bedankt voor de organisatie.
Paul, lekker bakkie en Bestway(ben je naam vergeten) Lekkere bollen hoor !!
Allemaal bedankt en het was weer gezellig.
Koos & Katha
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Enkele foto's van een zeer leerzame dag:

Overige foto's: hier
Conclusie, bij de 9-5 sedan en Estate, de 9-3 Sport Sedan en de 900 Classic zalmneus is het systeem redelijk eenvoudig werkend aan te brengen. Bij de 900NG & 9-3 modellen moet helaas de bumper wel compleet gedemonteerd worden voor inbouw. Bij de C900 steilneus moet de complete achterbumper uit elkaar, wat een leuk puzzelstukje is wanneer het geheel terug in elkaar moet (of niet Koos
).
Allen, bedankt voor de gezelligheid en de sleutelkunsten. Joop, bedankt voor het beschikbaar stellen van je bedrijfsruimte!

Overige foto's: hier
Conclusie, bij de 9-5 sedan en Estate, de 9-3 Sport Sedan en de 900 Classic zalmneus is het systeem redelijk eenvoudig werkend aan te brengen. Bij de 900NG & 9-3 modellen moet helaas de bumper wel compleet gedemonteerd worden voor inbouw. Bij de C900 steilneus moet de complete achterbumper uit elkaar, wat een leuk puzzelstukje is wanneer het geheel terug in elkaar moet (of niet Koos
Allen, bedankt voor de gezelligheid en de sleutelkunsten. Joop, bedankt voor het beschikbaar stellen van je bedrijfsruimte!
-
hbende
- Geregistreerd lid
Beste deelnemers,
Ik wil bij deze iedereen bedanken voor de bijzonder gezellige inbouw meeting.
Helaas was de lunch een beetje "gecremeerd" maar dat mocht de pret niet drukken. Met enige improvisatie is er toch een warme hap op tafel gekomen en dat dankzij vishandel 't Hoekje en onze turkse bakker Emek.
Ondank het feit dat wij slechts bij 3 auto's hebben kunnen inbouwen, vond ik, en mijn zoon Derk, het een meer dan geslaagde dag.
Stuk voor stuk gezellige mensen met een reële kijk op hun auto. Dat hebben wij wel anders meegemaakt met "club"leden, voor zover je dat dan ook "club"leden moet noemen. Maar dat terzijde.
Ik zal in de toekomst wat vaker op het forum kijken, ook al vind ik, dat je als professional je niet moet gaan mengen met hobbyisten. Dat trekt de verhoudingen scheef en ik wil niet de schijn wekken dat ik:
1. Het forum gebruik om commerciële doeleinden
2. Dat men denkt dat ik alle wijsheid in pacht heb.
3. Dat ik een soort van algemene vraagbaak ga worden van het forum. Tenslotte moet ik mijn boterham er mee verdienen.
Verder nog een woord van moed, gericht aan een ieder die nog moet gaan inbouwen en de enige Nederlander met een "Belgisch" kenteken.
Zoals jullie hebben kunnen zien, is het niet zomaar een klusje waar licht over gedacht moet worden. Een ieder model SAAB heeft zo zijn eigen specifieke manier van inbouwen. Maar voor iedere klus geldt: "Bezint eer ge begint!"
Neem de tijd en laat je niet gek maken.
Verder rest mij te zeggen, dat ik jullie hartelijk dank voor een gezellige dag!
Met vriendelijke groet,
Joop
Ps. Ik zie de foto's graag in dit topic verschijnen.
Ik wil bij deze iedereen bedanken voor de bijzonder gezellige inbouw meeting.
Helaas was de lunch een beetje "gecremeerd" maar dat mocht de pret niet drukken. Met enige improvisatie is er toch een warme hap op tafel gekomen en dat dankzij vishandel 't Hoekje en onze turkse bakker Emek.
Ondank het feit dat wij slechts bij 3 auto's hebben kunnen inbouwen, vond ik, en mijn zoon Derk, het een meer dan geslaagde dag.
Stuk voor stuk gezellige mensen met een reële kijk op hun auto. Dat hebben wij wel anders meegemaakt met "club"leden, voor zover je dat dan ook "club"leden moet noemen. Maar dat terzijde.
Ik zal in de toekomst wat vaker op het forum kijken, ook al vind ik, dat je als professional je niet moet gaan mengen met hobbyisten. Dat trekt de verhoudingen scheef en ik wil niet de schijn wekken dat ik:
1. Het forum gebruik om commerciële doeleinden
2. Dat men denkt dat ik alle wijsheid in pacht heb.
3. Dat ik een soort van algemene vraagbaak ga worden van het forum. Tenslotte moet ik mijn boterham er mee verdienen.
Verder nog een woord van moed, gericht aan een ieder die nog moet gaan inbouwen en de enige Nederlander met een "Belgisch" kenteken.
Zoals jullie hebben kunnen zien, is het niet zomaar een klusje waar licht over gedacht moet worden. Een ieder model SAAB heeft zo zijn eigen specifieke manier van inbouwen. Maar voor iedere klus geldt: "Bezint eer ge begint!"
Neem de tijd en laat je niet gek maken.
Verder rest mij te zeggen, dat ik jullie hartelijk dank voor een gezellige dag!
Met vriendelijke groet,
Joop
Ps. Ik zie de foto's graag in dit topic verschijnen.
-
paulha
- Lid van verdienste
Mooie foto's en filmpjes, maar mijn hemel, ik begin bijna een BS-er (Bekende Saabforummer) te worden op zoveel plaatjes ben ik te zien.
Anyway: @Tenfour, ook de 9-3SS is geen makkelijke klus, iets met electronica ed.
Anyway: @Tenfour, ook de 9-3SS is geen makkelijke klus, iets met electronica ed.
-
bestway
- Donateur (2x)

Het was een leerzame en gezellige dag, jammer dat het monteren op een 9.3 zo lastig blijkt te zijn
.................. Joop, jammer dat we niet van je specialiteit hebben kunnen genieten
maar de Turkse pizza en de heerlijke kibbeling waren een goede vervanger
.............. Tenfour, heb je de plu niet vergeten
........... Kortom, voor herhaling vatbaar ........
........... Kortom, voor herhaling vatbaar ........
-
max
- Geregistreerd lid
Bij mij zit het systeem erin en het werkt ook nog! Ook ik wil natuurlijk Iedereen even bedanken voor de gezellige en voor mij ook zeker leerzame dag. (o.a. niet op een bumper kloppen als er iemand onder de auto ligt... nogmaals sorry...)
Overigens zit het detectietape bij mij achter de sierstrip in de achterbumper, als je de auto van achter wat omhoog kunt halen, dan is dat wel te doen. Moet het bij de cabrio nog regelen, maar ik denk dat ik even wacht tot het iets minder koud is...
Joop en Roger, bedankt voor het organiseren en voor het ter beschikking stellen van de ruimte! Iedereen die aanwezig was bedankt voor de gezelligheid en voor de hulp!
Overigens zit het detectietape bij mij achter de sierstrip in de achterbumper, als je de auto van achter wat omhoog kunt halen, dan is dat wel te doen. Moet het bij de cabrio nog regelen, maar ik denk dat ik even wacht tot het iets minder koud is...
Joop en Roger, bedankt voor het organiseren en voor het ter beschikking stellen van de ruimte! Iedereen die aanwezig was bedankt voor de gezelligheid en voor de hulp!
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: Parkeersensor Inbouwmeeting, 11 december Meppel
Nieuwe datum inbouw Meppel: 11 december. Van 09.30 tot 14.30 uur.
Aanwezig:
Sander
Melle
Sapphire
Dirk7942
.........
Aanwezig:
Sander
Melle
Sapphire
Dirk7942
.........
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik wil anders wel even langskomen, het is toch naast het station en ik heb een OV-kaart. 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Doe dat HJ, gezellig! Anders kan ik je ook wel ff afhalen hoor. Mijn partner tom kent overal in Europa de weg
@Sander: ik heb nog een SPD'tje (wielkastlijst) voor Hannes, zie jij kans om die mee te pikken?
@Sander: ik heb nog een SPD'tje (wielkastlijst) voor Hannes, zie jij kans om die mee te pikken?
-
Henk-Jan
- Donateur

Is het wellicht geen mogelijkheid om een wat concretere tijd af te spreken? Als iedereen maar ziet wanneer hij in deze bandbreedte aankomt, dan lopen we volgens mij ongelooflijk langs elkaar heen (gezien de niet extreem grote opkomst).dirk7942 schreef:Nieuwe datum inbouw Meppel: 11 december. Van 09.30 tot 14.30 uur.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Ik denk dat degene die hem die dag ingebouwd wil hebben zijn tijd wel hard nodig zal hebben. Al met al zijn dat maar 5 uurtjes die je naar mijn bescheiden mening echt wel kunt gebruiken. Ik zal vrijdag iedereen een PB sturen om te vragen wanneer hij aanwezig denkt te zijn. Edit: voor diegene die dit lezen mogen mij ook vast een PB sturen of hier op het forum plaatsen. Ik woon vlakbij dus mij maakt het niet uit....
Inbouwlocatie: Loberingemaat 5a, 7942 JD Meppel (industrie terrein Meppel Noord), bijna direct aan de afslag Meppel Noord aan de A32.
Inbouwlocatie: Loberingemaat 5a, 7942 JD Meppel (industrie terrein Meppel Noord), bijna direct aan de afslag Meppel Noord aan de A32.
-
Henk-Jan
- Donateur

Omdat ik niet echt wat in te bouwen heb, kom ik waarschijnlijk tussen twaalf en één met mijn vader aan. Als ik wel wat eerder ben, ben ik echter alleen.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Hoi Henk Jan: mocht je opgehaald willen worden van de trein moet je dat even laten weten. Met 3 kindertjes ben ik het taxi-en wel gewend dus geen probleem... Doen we graag: service van het huis. Zojuist vernomen dat Melle een verrassing voor de lunch mee neemt! Hulde aan zijn moeder......
Ik stuur vanavond iedereen PB met mijn gsm nummer voor het geval dat!
Ik stuur vanavond iedereen PB met mijn gsm nummer voor het geval dat!