Nacht

2010-2012
Plaats reactie
Garrett
Lid van verdienste

Nacht

Bericht door Garrett » za 27 nov, 2010 15:34

Er kwam me laatst een NG 9-5 tegemoet, in de nacht. Ik herkende de strook 'dag' rijverlichting onder de xenon-pitten niet direct, maar toen de auto voorbij gezoefd was viel het kwartje.

Een 2 meter brede verlichte strook die op een gemiddelde kermiswagen niet zou misstaan.

Imposant, dat zeker. Maar ook ingetogen, of sjiek? Daar was ik nog niet helemaal over uit......

djairo
Geregistreerd lid

Re: Nacht

Bericht door djairo » ma 29 nov, 2010 18:17

Laat ons dan blij zijn, als eigenaars van de laatste ingetogen, discrete, chique onopvallende wolf in schaapsvacht zijnde Saab 9.5 (en Estate) :wink: :wink:
't Is zoals de Jaguar XJ, die nieuwe heeft ook niet dat ingetogen, discrete tijdloze design zoals Jaguar XJ dat reeds na vele modelwissels wist te bewaren, heeft nu(ondanks gedurft) een(mischien iets te) hoog "gadget" gehalte.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 30 nov, 2010 12:43

Klopt, Jaguar is gaan zoeken in de roots van de jaren '70. Dat was vooruitstrevend design en mooie techniek. Dit terwijl bijna iedereen tegenwoordig een ander zicht op Jaguar heeft hebben ze toch het roer drastisch omgegooid.

Neemt niet weg dat de XJ een behoorlijk fraaie wagen is om te zien, maar niet des Jaguars' zoals die op mijn netvlies staat...

Ik vind de nieuwe 9-5 behoorlijk fraai om te zien, maar de verlichtingsstrook viel me behoorlijk op. En niet gelijk positief, maar dat kan altijd nog veranderen...

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 30 nov, 2010 14:02

is daar beeld van? iemand foto-tje / filmpje?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 30 nov, 2010 14:24

Ik vond het juist erg mooi om te zien van achteren. Erg gedistingeerd en niet opdringerig. Je herkent hem vanaf afstand heel goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na een seconde of 40 ook hier (en ik vind dit muziekje echt heel mooi):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Je8Wv2crB7M[/youtube]

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 30 nov, 2010 14:59

Ja de achterkant is duidelijk, die wist ik :mrgreen:
Er werd echter gesproken over een strook licht die tegemoet kwam. Ik ging er vanuit dat de Saab niet achteruit reed, en toen tegemoet kwam.
In het filmpje vind ik de voorkant niet overkomen als een streep.
Snap ik het niet?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 30 nov, 2010 15:07

Nouja, het viel pas op toen ie voorbij was en er een 2m brede kermisstrook zichtbaar was. Dus dat ging over de achterkant, leek me. Geert, enlighten us!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 30 nov, 2010 15:15

Van achteren vind ik het juist wel fraai, en herkenbaar. Geeft bij mij geen kermis gevoel. Maar goed, ieder zijn ding he.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 30 nov, 2010 18:48

De dagrijlampen aan de voorkant herkende ik niet (ik zal vast niet de enige zijn met een lampen-herkennings-tik?).

Toen die voorbij kwam, zag ik in de achteruitkijkspiegel een flinke strook rood licht inderdaad... Zo op de foto in schemering ziet het er inderdaad erg fraai uit, maar op een pikdonkere weg vond ik het een beetje too-much.

Maar zoals wel vaker bij Saab; het zal wel ff moeten wennen en daarna vind ik het fantastisch :D

Plaats reactie