Ik zoek een gebruiksaanwijzing van 9-3 Cabrio Aero uit 2001

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Martins Aero
Geregistreerd lid

Ik zoek een gebruiksaanwijzing van 9-3 Cabrio Aero uit 2001

Bericht door Martins Aero » ma 13 dec, 2010 11:39

Hallo allemaal,

Zal mijzelf even kort voorstellen, ik ben Martin en sinds kort de gelukkige bezitter van een 9-3 cabrio.
Moet eerlijk zeggen dat ik erg moet wennen aan het rijgedrag van deze auto, vaag stuurgedrag en altijf maar naar rechts willen trekken, ondanks het feit dat de auto is uitgelijnd.
Maar het begint langzaam te komen. Nu zijn er een aantal dingen die ik zou willen weten waar ik een boekje voor nodig heb.
Is er iemand die mij hieraan zou kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Martin

Pimmie
Geregistreerd lid

Re: Ik zoek een gebruiksaanwijzing van 9-3 Cabrio Aero uit 2

Bericht door Pimmie » ma 13 dec, 2010 23:14

Grappig, dat naar rechts trekken had ik ook, zelfs na meerdere malen uitlijnen. Nu ik voor het eerst de winterbanden erop heb spoort ie beter dan een trein...

Martins Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Martins Aero » di 14 dec, 2010 13:16

Misschien ook wel een idee, gewoon het hele jaar door op winterbanden rijden.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » di 14 dec, 2010 13:36

boekje kan je overigens bij de dealer bestellen.

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Bericht door christiaanjanssen » zo 19 dec, 2010 10:02

Martins Aero schreef:Hallo allemaal,

Moet eerlijk zeggen dat ik erg moet wennen aan het rijgedrag van deze auto, vaag stuurgedrag en altijf maar naar rechts willen trekken, ondanks het feit dat de auto is uitgelijnd.

Martin
Martin,
Dit komt me bekend voor. Ik heb begrepen dat het vooral te maken heeft met de banden. Ik rij nu voor het tweede jaar op winterbanden, en dat rijdt confortabeler. Maar in het voorjaar gaan mijn zomerbanden er toch weer op.

Christiaan

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » ma 20 dec, 2010 16:18

Heb een engelse gedownload(pdf 260 pag.), bij de mijne zat er ook geen. Ken het gevoel, ik wilde ook een paar dingen even nalezen, wel zo prettig. Pb me maar als je die pdf wilt.
groet, Ralph

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » ma 20 dec, 2010 16:40

hier kan je het boekje van een MY2000 downloaden
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-P8CGA6KHSWEP.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Bericht door Ronald en Mariska » do 23 dec, 2010 19:31

Wij rijden een Cabrio Aero van oktober 2000 en geen last van raar stuurgedrag of naar één kant trekken. In het begin wel, maar toen zaten er banden van een vaag Chinees merk onder. Nu zitten er Uniroyal banden onder en hij rijdt altijd keurig rechtdoor :wink:

Groetjes, Mariska

Martins Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Martins Aero » za 08 jan, 2011 9:23

Zelfs nu ik nieuwe Michelin banden heb laten monteren wil ik maar niet afkomen van trillen bij snelheden rond de 110 km/u en het altijd en eeuwig maar naar rechts blijven trekken. Wie o wie heeft nog een oplossing of suggestie.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 09 jan, 2011 23:13

Dat vage sturen en naar rechts trekken is een bekend probleem. De oorzaak is speling als gevolg van een slappe bevestiging van het stuurhuis aan de carrosserie die speling veroorzaakt. Een mogelijke oplossing is het vervangen van de slappe bevestiging van het stuurhuis aan de carosserie (lees: dunne beugel met rubber) door een speciaal gemaakte brede metalen beugel. Deze beugel vermindert de speling in het stuurhuis. De Saab 9.3 cabrio stuurt dan directer en trekt ook minder naar rechts.

Afbeelding

http://speektuning.nl/shop/product_info ... 1872ce8cc6

Plaats reactie