Spyker-aandelen

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Spyker-aandelen

Bericht door Marius0404 » di 11 jan, 2011 15:44

aandelen zijn net als bier: als het op is, dan heb je er hopelijk lol aan gehad!

bij de start van het nieuwe Saab heb ik er toch een aantal aangeschaft en als het met de verkoop gaat als met de koers van deze week, dan gaat 2011 helemaal goed komen.
Het zal nog wel even duren voor ik van de winst op de aandelen een Saabje kan kopen, alhoewel:

Afbeelding

groet
Marius

TimH
Geregistreerd lid

Re: Spyker-aandelen

Bericht door TimH » di 11 jan, 2011 16:56

Ik heb sinds december vorig jaar af en toe wat aandelen Spyker, maar waarom ze momenteel stijgen :-S+ Vandaag weer 25%

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » di 11 jan, 2011 18:43

Dan heb je vandaag geluk ze zijn 26+% meer waard geworden :wink:

EJ

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » di 11 jan, 2011 18:44

Ik zeg 34+% :shock: :shock: :shock: !!!!!!!!!
Het gaat hard!!

mark123
Geregistreerd lid

Bericht door mark123 » di 11 jan, 2011 18:53

Ongelooflijk! Tis dat mijn binck rekening nog niet actief is, nu kan ik er niet meer van profiteren :(

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 11 jan, 2011 19:29

Gelijk dumpen en weer wachten tot ze flink gedaald zijn, dat doet iedereen daarom gaat de koers als een jojo op en neer.
De free-float is vrij klein en vrijwel geheel in handen van speculanten die het van koers mutaties moeten hebben, dividend dat kun je met al die verliezen nog jaren vergeten.
Even wat power-geklets van Victor en de koers gaat weer als een speer omhoog om daarna weer diep terug te vallen.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 12 jan, 2011 12:19

Idd Willeme1, maar voor de vermogensrendementsheffing in box 3 is alleen de waarde op 31 december interessant, dat is dan gelijk de waarde op 1 januari 00.00 uur van het volgende jaar. Die kan trouwens beter zo laag mogelijk zijn. Stel je hebt duizend stukken Spijker en die stonden bv op 1.1 10 euro en 31.12 30 euro dan mag je over 20.000 euro 1,2% belasting aftikken, ergo 240 euro. Wat er verder is gebeurd doet fiscaal niet terzake voor een doorsnee particulier.
Als je met 1,8% inflatie in 2010 rekent zou je dus minimaal 3% moeten maken om quite te spelen, naast eventuele verdere kosten.
Vandaag weer een negatief bericht zie elders, de kerngegevens van Spijker vormen (nog) geen aanleiding om in Spijker te beleggen :cry:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 12 jan, 2011 12:31

Spyker. Dat is al zo sinds 1903.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 12 jan, 2011 12:56

Spyker uit 1903 heeft wel helemaal NIETS te maken met het hedendaagse Spyker.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 12 jan, 2011 15:56

carlsson schreef:Spyker uit 1903 heeft wel helemaal NIETS te maken met het hedendaagse Spyker.
Niettemin is de naam van het huidige Spyker ook Spyker, en niet Spijker zoals je consequent schreef. (ik val niet over een typo, maar je schreef het consequent ;-) )

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 12 jan, 2011 17:39

carlsson schreef:... voor de vermogensrendementsheffing in box 3 is alleen de waarde op 31 december interessant, ...
Voor zover je boven de 41000 euro komt...
Wat er verder is gebeurd doet fiscaal niet terzake voor een doorsnee particulier.
Een doorsnee particulier heeft geen 41000 euro in box 3.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 12 jan, 2011 19:08

Dat is dan wel een fiscaal echtpaar onder de 65 zonder kinderen onder de 18.
Buy low sell high met Spyker aandelen zou misschien wat helpen :lol:
Overigens denk ik dat dat wel mee valt als je kijk hoeveel miljarden zelfs gewoon op bankrekeningen van burgers staan, mensen houden van geld oppotten. Geld uitgeven doen ze liever als ze wat meer zekerheden hebben, daar is nu bepaald geen sprake van. Sinds de eeuwwisseling is het economisch gezien zeer onrusting en komt de ene na de andere crisis. Daarnaast moeten mensen steeds meer zelf de beurs trekken omdat overheden geen geld meer hebben, geen reden om eens flink met je geld te gaan strooien.

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » do 13 jan, 2011 0:53

Waarom potten, morgen kun je een "zandwinkel" begonnen zijn :wink: Opmaken en genieten van die ellendige biljetten en munten. LEVEN heet dat :D
Maar dat snappen alleen de mensen die al eens de "andere kant" hebben meegemaakt........

EJ

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 13 jan, 2011 7:54

Dus jou advies is die euro's gauw uitgeven voor dat ze niets meer waard zijn :lol:
Als je een flinke inflatie verwacht, dan zal de rente ook gaan stijgen en mogelijk zullen bepaalde aandelen ook stijgen.
Het voordeel van beleggen is dat je je kapitaal nog altijd kunt gaan consumeren, dat kan namelijk iedereen. Niets is zo eenvoudig als meer geld uitgeven ten laste van toekomstige baten of je huidige vermogen/inkomsten. Dat is de laatste jaren teveel gebeurd in Nederland, daarom is Nederland behoorlijk in verval aan het raken.
Soms is het ook handig de kat uit de boom te kijken, veel populaire consumentenproducten zijn eerst vrij duur en iets later wordt je er me dood gegooid :wink:
Het ligt er ook aan hoe oud je bent, ben je 50 jaar of ouder dan kun je beter zorgen dat je na je pensioenering nog goed in de slappe was zit, want ook daar zal je meer op je eigen activiteiten moeten terugvallen en minder op hulp van de overheid kunnen rekenen.
Dus goed leven is leuk, maar dat moet je zou lang mogelijk proberen vol te houden :wink:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 13 jan, 2011 12:55

Gaat weer lekker met de Spyker aandelen: http://www.refdag.nl/achtergrond/auto/s ... t_1_527317

Plaats reactie