Cabrio weer?!

Voor alle Saab cabrio rijders
koen1984
Geregistreerd lid

Re: Cabrio weer?!

Bericht door koen1984 » za 25 dec, 2010 16:32

idd! net terug van een prachtig ritje 80 km dakloos. geweldig :devil_laugh:

boei
Geregistreerd lid

Bericht door boei » za 25 dec, 2010 17:51

Heerlijk ritje open door de sneeuw gereden!
Temperatuur van min 5, maar "binnen" kachel hoog en stoelverwarming aan met de zon erop. Zalig :coldsnow:

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 16 jan, 2011 18:09

Voorjaar vandaag, toch ff de classic Caab uit de stal getrokken voor een ritje :O:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 16 jan, 2011 19:04

Bij de 9.3 Sport mag je bij lager dan minus 5 graden de kap niet bedienen.
Vandaag was het prachtig cabrio weer, helaas twee koukleumen bij me, dus het kapje bleef dicht :cry:

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » zo 16 jan, 2011 19:20

14 graden en volop zon vandaag , ZALIG 8)

GijsB
Donateur
Donateur

Bericht door GijsB » zo 16 jan, 2011 23:29

Heb ook even een dakloos tochtje langs de ondergelopen uiterwaarden van de Lek gemaakt. Heerlijk zonnig, 13 graden... weg winterdepressie 8)

GJ
Geregistreerd lid

Bericht door GJ » ma 17 jan, 2011 0:31

Het was geen lange tocht, maar wel heerlijk om dit jaar voor het eerst het dakje open te hebben. Echt genieten, en.. door het wijzigen van een instelling van mijn parot kon ik ook nog verstaanbaar bellen!! Dat niet eerder ervaren.

luc26
Geregistreerd lid

Bericht door luc26 » ma 17 jan, 2011 10:07

ej jongens,

ik heb het gisteren ook als heerlijk ervaren met open kap rijden smorgens was ik bang dat het niks zou worden maar smiddags was het een ware feest en heb ook een heerlijke tocht kunnen maken wat is het toch heerlijk om een saab te hebben :D ik heb dan wel is waar geen stoelverwarming maar de kachel is uitstekend, lekker warm als je even bij het stoplicht stopt.

op naar het voorjaar!!

Mvg
Luc

Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Sebusta » ma 17 jan, 2011 12:45

Helemaal met de reacties eens :D
Het was gister echt heerlijk weer. Niet eens koud en dan ook nog zo lekker zonnetje, dat is gewoon geweldig.
Nu mijn Saabje van het voorjaar weer in topconditie brengen en dan kan zij er weer helemaal tegen aan!

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » ma 17 jan, 2011 17:51

Haha! Ik wist dat ik op jullie kon rekenen.
We zouden eigenlijk gaan wandelen, maar het is bij touren gebleven. Kon het niet laten! Dit was de eerste mogelijkheid sinds ik de auto heb dat ik in fatsoenlijk weer samen met de vrouw lekker met open kap rond te rijden. Stoelverwarming lekker aan, kachel op 7, maar geen handschoenen. Bij het sluiten van de kap (het was al donker en kouder) sloot hij helemaal, maar de acherruit ging niet vanzelf naar beneden. dat gedeelte handmatig naar beneden geklapt en toen ging hij verder met het knopje weer dicht. Heeft dat met temperatuur te maken? Nog niet eerder meegemaakt maar dat drukte de pret niet. Zuid Limburg was beeldschoon gisteren.
Afbeelding

Caspar

Bericht door Caspar » do 20 jan, 2011 20:31

vandaag ook weer heerlijk 400 km open door NL gereden.

word daar toch altijd weer heel vrolijk van!

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » do 20 jan, 2011 23:03

AeroR schreef: Bij het sluiten van de kap (het was al donker en kouder) sloot hij helemaal, maar de acherruit ging niet vanzelf naar beneden. dat gedeelte handmatig naar beneden geklapt en toen ging hij verder met het knopje weer dicht. Heeft dat met temperatuur te maken? Nog niet eerder meegemaakt maar dat drukte de pret niet. Zuid Limburg was beeldschoon gisteren.
Zelfs als het vriest heb ik daar geen last van ...................

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » do 20 jan, 2011 23:26

Check je oliepeil maar, grote kans dat die te laag staat...

Fokko1
Donateur
Donateur

Bericht door Fokko1 » vr 28 jan, 2011 18:56

AeroR schreef: Bij het sluiten van de kap (het was al donker en kouder) sloot hij helemaal, maar de acherruit ging niet vanzelf naar beneden. dat gedeelte handmatig naar beneden geklapt en toen ging hij verder met het knopje weer dicht. Heeft dat met temperatuur te maken? Nog niet eerder meegemaakt maar dat drukte de pret niet. Zuid Limburg was beeldschoon gisteren.
Als je de schakelaar nog een keer naar achteren drukt, gaat ie vermoedelijk gewoon weer verder. Anders kan het zijn dat een sensor defect is of even afgesteld moet worden. Hoorde je ook een piepsignaal toen ie stopte?

Mvgr Fokko

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » ma 28 feb, 2011 23:29

oliepeil bleek helemaal goed te zijn, geen lekkages dus.
het euvel zat hem in een van de 2 microsensoren die waarnemen of de tonneau cover goed gesloten is, want pas dan mag de achterruit/vijfde boog naar beneden. was een kwestie van een metalen plaatje weer terug omhoog buigen en het was gefixed.

Plaats reactie