Neusje van de 9-3 MY2011.5
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Nieuwe Saab 9-3 [93]
Is het nog niemand opgevallen dat deze foto's op exact hetzelfde punt zijn genomen als de Opel 'Corsa' mule die ook op autoweek.nl voorbij kwam?
Ik vraag me af wat het werkelijke verhaal achter deze foto's en auto's is om eerlijk te zijn.
Ik vraag me af wat het werkelijke verhaal achter deze foto's en auto's is om eerlijk te zijn.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 9-3 [93]
Op zo'n LaRo moeten gewoon een of twee uitlaatpijpen direct recht omhoog met een klepje er op.
Zie je ook vaker op een tractor en een LaRo hoort historisch gezien bij de groep landbouwvoertuigen
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Neusje van de 9-3 MY2011.5
Nog een fotootje en een klein filmpje:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cyoQl7VldHA[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cyoQl7VldHA[/youtube]
-
shearwater
- In memoriam †
De grille is niet veranderd zo te zien, wel het deel daaronder met de mistlampen. Ik vind het wel mooi.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Ik ben loeibenieuwd of dat chevrolet-dashboard er nu uit is!
-
Dax
- Geregistreerd lid
Laat ik nou als rechtgeaarde Alfist twijfelen tussen een 159 1750 TBi en een 9-3 2.0t voor een leasebak...MartijnGTA schreef:BMWillem schreef:Tjonge wat een negativiteit...![]()
Met jullie gaat Saab wel overleven.
D'r zullen toch op 1 of andere manier nog nieuwe auto's aan de man moeten worden gebracht.
Waarschijnlijk aan schapen zoals ik.
En ja er is meer te koop, maar dat is het ook allemaal net niet of helemaal niet. Dan liever toch een Saab.
Als leaseplan nou eens opschiet met die inlogcode kan ik eens kijken hoe ik het budget kan stuk gaan slaan.[/quote]
Kom dan gewoon in Houten bij de dealer die 159 kopen, lullen we daarna lekker over die Saabjes
-
BMWillem
- Geregistreerd lid
Hoop dat er snel meer bekend wordt over de prijsstelling van de 9-3 MY2011.5
-
gfgf
- Donateur (2x)

Neusje vind ik wel vooruitgegaan:

Dashboard is in mijn ogen niet echt veranderd, behalve de jaren '90 plastic plaat in metaalkleur. Jammer, een SID onder de voorruit en een acc-displaytje zullen wel te ingewikkeld zijn voor de mensen. Ergens ook wel weer logisch dat ze daar op de valreep niet meer in investeren:

Dashboard is in mijn ogen niet echt veranderd, behalve de jaren '90 plastic plaat in metaalkleur. Jammer, een SID onder de voorruit en een acc-displaytje zullen wel te ingewikkeld zijn voor de mensen. Ergens ook wel weer logisch dat ze daar op de valreep niet meer in investeren:

-
V6Aero
- Donateur (4x)

Op Saab.nl staat nu ook de 9-3 cabrio Independence Edition met het nieuwe neusje. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het nou een grote verbetering vind, het doet me met die mistlampen een beetje denken aan de nieuwe Volvo's.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Dat chroom vind ik ook niet je dat, een reden om bv. bij de 9-5 NG geen aero te nemen. Zonder is het al beter:

Bar weinig verschil om eerlijk te zijn, nu maar hopen dat de nieuwe 9-3/93 er een beetje uitziet (ik houd m'n hart vast eerlijk gezegd met die hetsjbekgeruchten).

Bar weinig verschil om eerlijk te zijn, nu maar hopen dat de nieuwe 9-3/93 er een beetje uitziet (ik houd m'n hart vast eerlijk gezegd met die hetsjbekgeruchten).
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Zonder dat chroom inderdaad stukken beter.
-
AbelJanR
- Donateur

Sport Sedan heeft nu ook standaard deze bescheiden spoiler:

En er zijn nieuwe velgen leverbaar:

En er zijn nieuwe velgen leverbaar:

Autoweek schreef:Volgende week maken we kennis met de aller-allerlaatste facelift van de Saab 9-3. Daarmee moet hij het kunnen uitzingen tot 2012, dan komt de Saab 93. Hij heet voortaan 9-3 Griffin en die vervangt de hele huidige range aan uitvoeringen.
Nieuwe bumpers, ‘ijsblok’ koplampen maar ook een aangepast interieur. De Saab 9-3 Griffin verschilt daarmee op diverse punten van de 9-3 zoals we die nu kennen. Ook de 9-3X, de opgeruigde versie, komt te vervallen. De SportSedan en de SportEstate hebben allemaal de toevoeging Griffin, en die naam staat ook op de auto te lezen. Qua uitrusting valt er desondanks nog wat te kieze standaard of Aero.
De sedan heeft voortaan een subtiele achterspoiler en er zijn nieuwe wieldesigns leverbaar. 16 inch is standaard, de Aero krijgt 17 inch en de XWD-versies met vierwielaandrijving worden ook met die wielmaat geleverd. Tussen een standaard-Griffin en een Aero-versie zit verschil qua interieur-afwerking. De eerste is met een titanium-effect afgewerkt voor de Aero rept Saab over een graphite fiber-effect.
De vernieuwde 1.9 TTiD in drie smaken was al eerder aangekondigd. Die motor levert 130, 160 of 180 pk, de CO2-uitstoot is altijd 119 gram per kilometer. Er is bovendien een nieuwe benzinemotor, een 2.0 turbo met 163 of 220 pk. Beide zijn leverbaar met XWD vierwielaandrijving
-
shearwater
- In memoriam †
De Aero heeft kennelijk een honigraat ondergrille, waarom dan de bovengrille niet ook zou je zeggen. Maar goed de uiterlijke verschillen tussen Aero en Griffin zijn dus niet echt groot meer. Ik moet zeggen dat ik het wel mooi vind, met en zonder alu randjes rond de mistlampen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

die Honingraat doen ze natuurlijk niet in de grille zodat Hirsch met zn hongraat grilles nog wat omzet krijgt
mooie velgen btw
mooie velgen btw