Hallo,
Het dak van mijn 900 Classic lekt alweer heel wat maanden. Ik ben intussen 4x bij Cabrio Care in Naarden geweest, 2 rekeningen verder en het probleem is nog steeds niet verholpen. In het inzittenden gedeelte is het wel droog (behalve de zak achterin waarin de kap verdwijnt) maar de kofferbak is erg klam, je voelt dat de hele binnenbekleding nat is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Cabrio Care staat toch goed aangeschreven maar na 4 keer proberen voel ik wel voor een andere oplossing.
Help
Max Welling
Advies gevraagd bij lekkend dak
-
jaapvanthoff
- Geregistreerd lid
Re: Advies gevraagd bij lekkend dak
J.H. van 't Hoff
POORTUGAAL.
Tel: 010- 501.08.91
'9-5' 010- 458 00 22
mobile 06 55 33 45 08
jaap.vanthoff@gmail.com
Beste Max,
Ik heb een 900 classic welke ook inregent.
Mijn eerste probleem was /is dat de zwarte strip welke de kap op de carrosserie vast moet klemmen kierde, lekte: de zak liep vol.
Als tijdelijke oplossing heb ik de strip los gehaald en zwarte kit aangebracht. Als het straks beter weer word ben ik van plan om de kunststoffen strip waar de parkertjes in vast gezet worden te gaan vervangen. De schroefje lijken niet goed aan te trekken.
Een ander probleem wat ik had heeft mijn bijrijder opgemerkt; het klotste achter haar ergens beneden…. Voor mij niet te horen.
Wat bleek; vlak voor het achterwiel zit een gat in de drempel. Net boven dit gat komt een rubberen tule uit welke de dubbele wand moet drainen. Blad en troep verhinderden dit. Dus al het regenwater loopt van je ruit in deze holle ruimte wat de vocht problemen in je achter bak kunnen verklaren.
Met de kap neer kun je met een lantaren de binnen kant bespieden.
Mijn oplossing was: op de brug bij de dealtert in Oud Beijerland, en met een lasdraadje de zaak door prikken en aansluitend je dood schamen voor de plas water op de werkplaats vloer.
Succes met dit hinderlijke fenomeen.
Jaap
POORTUGAAL.
Tel: 010- 501.08.91
'9-5' 010- 458 00 22
mobile 06 55 33 45 08
jaap.vanthoff@gmail.com
Beste Max,
Ik heb een 900 classic welke ook inregent.
Mijn eerste probleem was /is dat de zwarte strip welke de kap op de carrosserie vast moet klemmen kierde, lekte: de zak liep vol.
Als tijdelijke oplossing heb ik de strip los gehaald en zwarte kit aangebracht. Als het straks beter weer word ben ik van plan om de kunststoffen strip waar de parkertjes in vast gezet worden te gaan vervangen. De schroefje lijken niet goed aan te trekken.
Een ander probleem wat ik had heeft mijn bijrijder opgemerkt; het klotste achter haar ergens beneden…. Voor mij niet te horen.
Wat bleek; vlak voor het achterwiel zit een gat in de drempel. Net boven dit gat komt een rubberen tule uit welke de dubbele wand moet drainen. Blad en troep verhinderden dit. Dus al het regenwater loopt van je ruit in deze holle ruimte wat de vocht problemen in je achter bak kunnen verklaren.
Met de kap neer kun je met een lantaren de binnen kant bespieden.
Mijn oplossing was: op de brug bij de dealtert in Oud Beijerland, en met een lasdraadje de zaak door prikken en aansluitend je dood schamen voor de plas water op de werkplaats vloer.
Succes met dit hinderlijke fenomeen.
Jaap
-
Maus71
- Donateur (3x)

Re: Advies gevraagd bij lekkend dak
Een classic is moeilijk waterdicht te krijgen, ook met een nieuwe kap. Als je heel veel water in je achterschermen hebt, moet je toch ook eens naar je raamrubbers kijken, waarschijnlijk zijn die dan ook aan vervanging toe. Binnenin de kap zitten ook nog kunstofhoekstrips, hier kan de stof dubbel zitten waardoor deze niet goed afsluit. Vergeet overigens het rubber van de kofferbak niet te controleren en de afsluiting van de achterlichten, die lekken even vrolijk mee