computer voor dak cabrio kapot
-
sander69
- Donateur (2x)

computer voor dak cabrio kapot
Heeft iemand weleens de computer die in de kofferbak zit kapot gehad?
Deze computer regelt het openen en sluiten van de kap, alsmede de electrische ramen.
Bij mij is deze kapot namelijk en ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Deze computer regelt het openen en sluiten van de kap, alsmede de electrische ramen.
Bij mij is deze kapot namelijk en ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: computer voor dak cabrio kapot
Nope, nog nooit gehad en nog nooit van gehoord...
Is het deze?:

Die heb ik nog eentje over, maar ik denk dat die van de 9-3 cabrio is...
Is het deze?:

Die heb ik nog eentje over, maar ik denk dat die van de 9-3 cabrio is...
-
jansen
- Donateur (7x)

Neen, ook nog nooit van gehoordt.Heeft iemand weleens de computer die in de kofferbak zit kapot gehad?
Die is inderdaad voor de aansturing van magneetkleppen voor de kapbediening en raambediening van een 9-3 cabrio 1998-2000.Die heb ik nog eentje over, maar ik denk dat die van de 9-3 cabrio is...
-
sander69
- Donateur (2x)

als deze in de kofferbak zit, dan moet het die wel zijn.. ik heb hem alleen vast in de auto zien zitten.....
na installatie van de nieuwe moet hij zeker geprogrammeerd worden bij de dealer lijkt me toch?
of maakt het niet uit welke computer er in zit?
na installatie van de nieuwe moet hij zeker geprogrammeerd worden bij de dealer lijkt me toch?
-
jansen
- Donateur (7x)

Hoeft niet geprogrammeerdt te worden hoogstens opgeslagen fouten wissen, maar kan zijn dat ze al gewist worden met het stroomloos maken van de stuurunit al.
-
sander69
- Donateur (2x)

Oh dat zou mooi zijn.jansen schreef:na installatie van de nieuwe moet hij zeker geprogrammeerd worden bij de dealer lijkt me toch?
Hoeft niet geprogrammeerdt te worden hoogstens opgeslagen fouten wissen, maar kan zijn dat ze al gewist worden met het stroomloos maken van de stuurunit al.
ik heb ooit de 5e boog opnieuw laten programmeren... neemt de nieuwe computer die gegevens dan automatisch over ofzo, of is deze computer puur voor het openen en sluiten van de kap en wordt de rest door de andere computer ( die voorin zit ) geregeld?
-
eddracket
- Geregistreerd lid
ik heb ze liggen voor een NG cabrio
-
jansen
- Donateur (7x)

ik heb ooit de 5e boog opnieuw laten programmeren... neemt de nieuwe computer die gegevens dan automatisch over ofzo, of is deze computer puur voor het openen en sluiten van de kap en wordt de rest door de andere computer ( die voorin zit ) geregeld?
Je moet de computer van een 900ng niet verwarren met een computer van een 9-3.
-
jansen
- Donateur (7x)

De computer van een 900ng zit links achter in je kofferbak gemonteerdt en is geprogrammeerdt aan de auto, de bewegingen van alle bogen bij bediening van het dak zijn hierin opgeslagen en geprogrammeerdt, elke dak heeft z,n eigen unieke gegevens, de stuurunit moet bij verwisseling tenalle tijden afgesteld en geprogrammeerdt worden, om alle elektrische motoren in de juiste volgorde aan te sturen, bij de 9-3 cabrio zit de stuurunit voor de dakbediening links achter de zijbekleding achterbank, deze regelt slechts de hydraulische bedieningskleppen en raambedieningsrelais en behoeft niet geprogrammeerdt te worden bij vervanging.
-
sander69
- Donateur (2x)

Dank je wel voor de uitleg.
Zodra het mooi weer wordt, zal ik een afspraak maken bij van Dongen.
Zodra het mooi weer wordt, zal ik een afspraak maken bij van Dongen.
-
rene
- Geregistreerd lid
Ik heb een keer meegemaakt dat er een raampje niet werkte bij een auto. Dit lag aan de computer. Als je de computer van te voren laat uitlezen voor je die vervangt kan je die waarden zo over zetten in de nieuwe computer. En anders het hele dak opnieuw programmeren.
René.
René.
-
sander69
- Donateur (2x)

En gefixt.
Computer bleek toch niet kapot te zijn!
Computer bleek toch niet kapot te zijn!