Groene spikkels verwijderen van dak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
cavok
Donateur
Donateur

Groene spikkels verwijderen van dak

Bericht door cavok » zo 20 mar, 2011 15:27

Maak mijn dak ongeveer iedere maand schoon met groene zeep en een zachte borstel.
Er zit op mijn dak echter groene spikkels en zo'n hardnekkige groene aanslag dat die niet te verwijderen is op die manier.
Nou wil ik eens een cleaner gebruiken, maar niet zo'n agressieve. Denk aan Meguiars of Raggtop.
Heeft iemand ervaringen met deze "spikkels" (waardoor komen ze eigenlijk?) en zou dat lukken met die reinigers?

Op de foto's lijken de spikkels wit, maar ze zijn in werkelijkheid groen. Je kan de spikkels een beetje weghalen met je nagel en daarna erg (te) hard boenen met een borsteltje, maar er blijft altijd een groen vlekje achter.
Afbeelding
Afbeelding

edit: geef het op. heb een half uur geprobeerd plaatjes te uploaden van Flickr maar dat lukt niet..
Bij deze de foto's:
http://www.flickr.com/photos/55488020@N05/5542384353
http://www.flickr.com/photos/55488020@N05/5542964476

inactief
Geregistreerd lid

Re: Groene spikkels verwijderen van dak

Bericht door inactief » zo 20 mar, 2011 19:57

Ik ben super benieuwd, de mijne heeft ook van die nare spikkels die ik er niet uit krijg geschrobd.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 20 mar, 2011 20:29

Afbeelding

Afbeelding

Groene zeep, lauw sopje en een zachte borstel geprobeerd?

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » zo 20 mar, 2011 20:56

Jazeker, dat doe ik iedere maand.
Heb nu heel hard (te hard) staan schrobben op die vlekjes en dan verdwijnt de troep die erop zit, maar er blijft een groen vlekje achter.
Afgezien van de tijd die het kost (paar minuten per spikkel) denk ik dat het schrobben te slecht is.
Ik zoek daarom een hulpmiddeltje.

Bedankt trouwens voor de foto's, hoe deed je dat dan?

Bob61
Geregistreerd lid

Bericht door Bob61 » zo 20 mar, 2011 21:34

Mijn dak zag er ook zo uit! Heb het met groene zeep e.d. geprobeert maar zonder resultaat... Heb m'n koets gistermiddag terug gekregen van een prof. poetsbedrijf en voila.... Een schoon blauw dak!! :lol: Geen idee hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben maar ze hebben ervaring met cabrio's. Ik had een leuk contact met deze mannen en zal ze eens bellen, kijken hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. Ik hou jullie op de hoogte!!

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » ma 21 mar, 2011 18:02

Bob, fijn, ik hoor het graag.

Bob61
Geregistreerd lid

Bericht door Bob61 » di 22 mar, 2011 8:34

Ik heb gebeld en het blijkt spul te zijn voor prof.bedrijven, dus niet in de winkel verkrijgbaar... Althans, dat was zijn uitleg... Wel adviseerde hij mij om mijn dak regelmatig schoon te maken met vloeibare groene zeep en een zachte borstel in combinatie met goed naspoelen. Aan de andere kant zijn er zat poetsbedrijven die voor niet teveel geld je aan een schoon dak kunnen helpen! Bel gewoon eens rond bij jou in de buurt, wie weet is dat dak van jou binnenkort ook weer stralend blauw! Hou ons op de hoogte, ben wel benieuwd!

Greetz, Bob61

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » di 22 mar, 2011 10:54

Ik ga ook even op zoek naar een poetsbedrijf.
Ik laat het resultaat weten, bedankt voor de moeite.

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » di 22 mar, 2011 16:48

Bob welk bedrijf is dat? Ik zie dat jij in zmeer woont en daar werk ik dus dat zou mij goed uitkomen.

Bob61
Geregistreerd lid

Bericht door Bob61 » di 22 mar, 2011 18:19

M & R Carcleaning in Berkel en Rodenrijs. Ze zijn bereid om je naar je werk te brengen en evt. weer op te halen.(mits in de buurt) Gewoon even bellen en info vragen. Dit kan ook per mail, ze reageren snel terug. Je kunt ze vertellen dat je hun adres van Bob, van die zilveren Saabcabrio hebt, kunnen ze wel waarderen!
Hou mij even op de hoogte, gewoon nieuwsgierigheid....

Gr. Bob61

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » wo 23 mar, 2011 1:14

Het was eigenlijk alleen maar effe voor mijn info want mijn dak ziet er na 12 jaar nog als nieuw uit dus ik hoef nog niet aan de bak. Maar mocht het zo ver komen dan weet ik waar ik moet kijken hier in de buurt.

Plaats reactie