Hallo,
Ik sta voor een raadsel?? Ik heb een SAAB 9-5 2.3 Turbo Estate op LPI (Vialle)
Bij 420.000 km heb ik een complete cilinderkoprevisie uitgevoerd.
Nadien is me opgemerkt dat op de koelwaterslangen ontzetten veel druk stond.
Nu verlies ik steeds meer koelwater en zie een ontzettende druk opbouw in het koelwatersysteem.
Ik weet 100% zeker dat ik geen lek uiwendig heb
wanneer ik op LPG rij moet ik het koelsysteem om de 100 km bijvullen.
Iedere prognose lijkt op een defecte koppakking of gescheurde cilinderkop.
Tot mijn stomme verbazing is me sinds enkel dagen opgevallen dat ik op benzine geen koelwater verlies.
Ik rij nu 500 km op benzine en het niveau blijft gelijk, wel voelen de koelwaterslangen nog even hard aan.
Wie heeft hier enige ervaring mee?????
lekkage cilinderkop 9-5 2.3T
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Re: lekkage cilinderkop 9-5 2.3T
Zou het met de hogere verbrandingstemperatuur te maken kunnen hebben die LPG rijden nu eenmaal met zich meebrengt. Kan me voorstellen dat temperatuurverschillen iets doen met mogelijk niet meer zo lekkere pakkingen. Dat ze het bij benzine rijden en de bijbehorende lagere temperatuur nog houden, maar bij LPG verbranding het water doorlaten. Zal dan wel tijdelijk zijn, op benzine zal het probleem zich ook snel gaan voordoen. Lastig verhaal... Succes!
-
ghennen
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je reactie.
Bestaat er een mogelijkheid om te meten (constateren) of het de koppakking of gescheurde cilinderkop is?
Gerrit
Bestaat er een mogelijkheid om te meten (constateren) of het de koppakking of gescheurde cilinderkop is?
Gerrit
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Ik kan je adviseren om forummer Werli even een pb te sturen. Die weet daar heel veel van!
-
Garrett
- Lid van verdienste
Wordt er misschien iets van de LPG-installatie gekoeld/verwarmd via je koelwater? Loopt er niet ergens een aftakking van koelwater om je installatie te verwarmen?
Kan het niet zoiets zijn waar een lekkage zit, als je het niet op benzine merkt?
Heb je al een compressietest laten doen?
Kan het niet zoiets zijn waar een lekkage zit, als je het niet op benzine merkt?
Heb je al een compressietest laten doen?