Naar aanleiding van deze foto komen de volgende vragen bij mij naar boven;
Waarom heb ik zoiets nog nooit gezien?
Hoe heet dit?
Is dit een originele saab-accesoire?
Waar kan ik zoiets kopen?
Ik vind dit persoonlijk mooier dan die harde beschermkappen namelijk!
Is origineel inderdaad. Heb er ooit ook eens één aangeschaft. Echter van montage afgezien vanwege het moeten aanbrengen van bevestigingspunten her en der.
Maar de plaatsen voor de drukkers zijn toch al voorbereid? Ik zie dit ook wel zitten indien snel aan te brengen. Harde versie begin ik meestal niet aan
Moet bij nader inzien toch wel toegeven dat ik het wel een beetje met maus71 eens ben, denk dat het vooral van de zijkant gezien een stuk minder mooi oogt!
Bovendien is 13 gaatjes boren mij ook te gek
Het is inderdaad een kwestie van handigheid. De crux zit em vooral in de voorbereidende handeling waarmee je de kap achter de hoeken van de achterbank haakt. Als je dat een paar keer hebt gedaan is het verder appeltje-eitje. Zelf zette ik die kappen er in een minuutje op. In mijn eentje.
In mijn huidige caab zit een gastank in plaats van de kap-bak en die gastank is net zo hoog dat die kappen er bij mij niet overheen passen. Helaas kan ik wel zeggen, want het is mooier, beter gestroomlijnd (dus minder wapper met nichtennetje omlaag) en tenslotte ook nog beter voor de voorrand van de kap om niet in de felle zon te zitten.
Het enige nadeel vond ik altijd dat als je overvallen wordt door een buitje, je echt de auto uit moet om de kap dicht te kunnen doen. Zonder cover kan je hop-hop even de weg af en bijna zonder te stoppen de kap dichtdoen.