"vernieuwing"kap classic 900

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
vlissingen
Geregistreerd lid

"vernieuwing"kap classic 900

Bericht door vlissingen » zo 02 mei, 2004 20:10

Dit is een relaas over het vernieuwen (vernieuwen maar niet verbeteren) van een classic dakje voor het bedrag van 1550,- Euro. Hopelijk ter lering van collega Saab rijders en van het bedrijf zelf!
Na veel wikken-en wegen de knoop doorgehakt en mijzelf en mijn Saab getrakteerd op een nieuw dakje. Ik heb diverse bedrijven bezocht en heb veel verwijzingen gehad waaronder Top Cabrio te Rhenen. Het enthousiasme en de kennis waren bij mij doorslaggevend.
De eigenaar tevens “dakdekker” gaf mij de verzekering dat de nodige modificaties zouden worden toegepast en op de vraag of hij RVS nieten gebruikte was daarop het antwoord: “maar natuurlijk”.
Van beide toezeggingen is niks van overgebleven. De nietjes (later bij de achterlijst verwijderd bleven aan een magneet hangen en de zogenaamde modificaties waren een paar aan elkaar gelijmde plaatjes die niet volgens fabrieksaanwijzingen op een verkeerde plaats werden bevestigd. Het moeten nml (afstand) blokjes zijn die moeten voorkomen dat de befaamde slijtplekken op de bovenzijde van de kap ontstaan.
De kap is er in 1 dag op gemonteerd, ondertussen werkend als telefonist en receptionist, waardoor aan het eind van de dag wat betreft de afwerking dit te wensen overliet. De kap bobbelt bij de bovenste lijst en de lijst onder de achterruit heb ik weer verwijderd en afgekit. Hopelijk is deze nu dicht. Er werden nieuwe gaten in de carrosserie geboord omdat de oude bevestigingen niet meer werden gevonden. Deze heb ik tevens moeten afdichten. De drain van de benzinedophouder was gebroken ( lekkage in de kofferbak) en de spoiler was niet vastgezet (spankabeltjes in de kofferbak). Bij het bevestigen van de zijspoilers werd de afwatering mee geplakt met dubbelzijdige tape om de boel te bevestigen (het water kon dus niet weg tussen kap en spoiler. De kap ziet er van een afstand netjes uit behalve dan de golvingen boven de achterruit (die trouwens bij de verwarmingsdraden in het glas behoorlijk vertekend) De kap zit er zo strak op dat ik, nu na een week van montage, hem bijna niet dicht kan krijgen. De spanning is zo groot dat de voorruit vervaarlijk beweegt bij het openen en dichten van de kap. Hopelijk gaat dit na verloop van tijd over. De garantie is niet schriftelijk bevestigd, slechts de naam Focwa op de rekening moet mij doen geloven dat dit voldoende zou zijn bij problemen binnen twee jaar.
Ik hoop dat Topcabrio wat kan doen met deze kritiek, ik ben echter na het (directe) betalen van de kap niet echt tevreden naar huis gereden.
Thuis echter na de eerste wasbeurt om het stof te verwijderen heb ik nu voor het eerst (na 15 jaar!) lekkage in mijn kofferbak!!
Graag reactie en zeker van Topcabrio, want voorlopig ben ik danig teleurgesteld!

Gerrie
Geregistreerd lid

Re: "vernieuwing"kap classic 900

Bericht door Gerrie » za 15 mei, 2004 8:58

Ik, maar ik denk ook meerderen zijn erg benieuwd naar je verdere ervaringen met je kap en de leverancier. Graag een vervolg. Eens komen we allemaal een keer voor een dergelijke aanschaf te staan.

Gerrie

vlissingen
Geregistreerd lid

Bericht door vlissingen » za 22 mei, 2004 0:29

Ik heb overleg gehad (telefonisch) met Top Cabrio, hij belooft de problemen te verhelpen. En wat betreft de RVS-nietjes, volgens hem zijn zij verkeerd geleverd.
Moet een afspraak maken (vanuit het Zeeuwse niet zo eenvoudig).
Ik hoop in ieder geval dat het dakje weer "toonbaar" wordt gemaakt.
Wordt vervolgd.....

kpq560
Geregistreerd lid

Bericht door kpq560 » wo 14 jul, 2004 19:42

Erg vervelend verhaal. Ik heb sinds kort ook een 9-3 cabrio en nog een 20 jaar oude vw golf cabrio die bijna in perfecte staat is. Ik heb voor die golf destijds een nieuw (linnen) kap laten steken bij cabriopartner (www.cabripartner.nl) Ik was toen erg onder de indruk van de kennis en service. Heb je nu even niets aan wellicht voor de toekomst. Zij doen ook wat restauratiewerk en maken ook eigen kappen voor klasiekers.
Ik volg de ervaringen met topcabrio op de voet.

suc 6

Plaats reactie