Caab op het oog...

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Caab op het oog...

Bericht door Pablo » di 24 mei, 2011 9:32

Ik heb een mooie Caab op het oog; een zwarte Aero 2002 automaat met zwart leren bekleding. Hij ziet er nog goed uit; dealer onderhouden met alle onderhouds stempels en door een Saab dealer aangeboden. Uitgebreide proefrit gemaakt en alles lijkt in orde. Het enige dat me tegenhoudt is de relatief hoge km stand: 200.000. Verkoper gaat akkoord met een ANWB aankoopkeuring en alle gebreken die daaruit voort mochten komen worden kostenloos gerepareerd. Wat zijn de specifieke punten waarop je bij deze km stand moet letten? De vraagprijs is 12.250 met 6 mnd garantie, alle nog benodigde beurten en reparaties. M'n hart heeft al 'ja' gezegd, maar nu m'n verstand nog....

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Caab op het oog...

Bericht door Nick » di 24 mei, 2011 9:56

heb je een linkje?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 24 mei, 2011 10:08

Wanneer alles is zoals de topicstarter dat omschrijft, dan vraag ik mij 1ding af: Bang voor een net ingereden SAAB?? :roll:
Dat is echt niet nodig. :wink:

Aerosol
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosol » di 24 mei, 2011 10:31

Pablo schreef:Ik heb een mooie Caab op het oog; KNIP M'n hart heeft al 'ja' gezegd, maar nu m'n verstand nog....
(Misschien niet jou ding, maar mijn 9-3 Aero Cabrio staat te koop onder het marktplaats forum.)
Anders klinkt het verhaal wat je beschrijft erg goed, alhoewel net ingereden misschien iets te optimisisch is (maar wel grappig) :lol:

Rob

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 24 mei, 2011 11:01

De km.standen van de 3SAAB's in mijn onderschrift zijn bij de in 2001 total loss geraakte SAAB 900 GLs: ±520.000, de gestalde malachite/groen/metallice SAAB 900c: ±535.000, de middernachtblauw-metallice SAAB 9000 CSE: ±420.000 en dan hebben we het nog niet over het exemplaar uit: viewtopic.php?f=4&t=99223" onclick="window.open(this.href);return false; en al helemaal niet over: http://www.autoblog.com/2006/12/06/saab ... mile-mark/" onclick="window.open(this.href);return false; (, 1 mijl is ±1.6km :!: ), dus ja, een km.stand van ±200.000 bij een SAAB noem ik net ingereden. :wink:

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » wo 25 mei, 2011 8:54

Ok, dat stelt me dan weer gerust. M'n huidige Saab heeft in nog geen vier jaar tijd een kleine 150.000 gedaan zonder noemenswaardige problemen maar die is dan ook wel een stukje moderner.. (Sport Estate MY08 Hirsch). Volgende week naar de ANWB voor de keuring en dan de knoop maar eens doorhakken!

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » do 26 mei, 2011 22:28

Ik heb een aero met 180k gekocht voor aanzienlijk minder (herst/winter), heeft inmiddels bijna 2ton. Ik kan je adviseren op de volgende dingen te letten, gedeeltelijk uit eigen ervaring:
- black sludge, gezien de km stand zal dat wel meevallen, check op regulier onderhoud
(edit is automaat)
- turbo nog in ordnung
- dak werkt zonder haperen en hangt niet teveel
met zulke km standen zul je wel een paar dingen tegenkomen, rubbers zullen wellicht gaar zijn.
lees/zoek ook in het 900/9-3 forum daar staan een paar topics met nog veel langere lijsten :)
6 maanden garantie is standaard volgens mij trouwens.
succes met onderhandelen!

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » vr 27 mei, 2011 9:16

viewtopic.php?f=47&t=73846" onclick="window.open(this.href);return false;

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Caab op het oog...Gekocht!

Bericht door Pablo » di 21 jun, 2011 11:39

Na de ANWB keuring, waaruit geen noemenswaardige dingen kwamen (remschijven voor afdraaien, airco bijvullen, elektrische spiegels werken niet meer) de knoop doorgehakt en gekocht! De auto wordt afgeleverd met een grote beurt (nieuwe distributieriem, spanrollen, olie, etc.), nieuwe banden, alle punten uit het ANWB rapport gerepareerd en ipv 6 maanden, 1 jaar garantie. Eind van deze week ophalen! Nu maar hopen op een mooie zomer!

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » di 21 jun, 2011 18:21

van harte pablo!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 21 jun, 2011 18:58

Dat valt mee, hoewel die ANWB die weten er niet al te veel van, remschijven afdraaien op een turbo Saab, dat is niet wenselijk bij een snelle zware wagen, gooi er dan gewoon 2 of 4 nieuwe ATE/Bosch schijven onder, zou ik zeggen. Het (de)monteren is toch het meeste werk.
Vreemd advies trouwens van de ANWB, bij een wagen die 225 km/u kan rijden, daar moeten gewoon het beste materiaal onder, dus ook geen el cheapo Scantech spullen.
Met een automaat wordt wat meer geremd, misschien heb je alleen twee nieuwe voorschijven nodig, want die doen 70% van het remwerk.
Heeft die auto trouwens al eens nieuwe schokbrekers gekrijgen, die zijn bij 200.000 km zeker verreweg versleten, de achterschokbrekers al helemaal.
Zou ook preventief de olie van de automaat laten vervangen bij de dealer, kost niet veel en kan je behouden voor dure schades.
Veel succes er mee.

Franks
Geregistreerd lid

Bericht door Franks » di 21 jun, 2011 22:04

Van harte proficiat. Erg mooi die aero uitvoering in het zwart. Fotootje?? :lol: viewtopic.php?f=19&t=3955" onclick="window.open(this.href);return false;

Roger
Geregistreerd lid

Re: Caab op het oog...Gekocht!

Bericht door Roger » di 21 jun, 2011 23:32

Pablo schreef: De auto wordt afgeleverd met een grote beurt (nieuwe distributieriem, spanrollen, olie, etc.
De multiriem neem ik aan, en anders hoop ik dat ze er toch een ketting voor gebruiken :D

gefeliciteerd en veel plezier ermee, wel petje op als de zon schijnt.

Plaats reactie