saab 900 cabrio en 3 kinderen?

Voor alle Saab cabrio rijders
WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 24 mar, 2006 19:39

Thijs O. schreef:Overigens hebben ook de andere twee personen 'slechts' een heupgordel en niet de veiligere driepuntsgordels.
Nee hoor, gewoon twee driepuntsgordels in de 900 classic.

Black Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Black Turbo » vr 24 mar, 2006 19:57

Onze 900 classic cabrio heeft wel degelijk 2 driepuntsgordels achterin.
Blijft het feit dat drie kinderen er dus een teveel is...voor het rijden in een oude cabrio. Hoe zit dat trouwens met een NG of 9-3? Hebben die wel 3 gordels achterin?

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » za 25 mar, 2006 9:57

nee ook niet en het komt er op neer dat drie kinderen achterin gewoon niet kan en niet mag! helaas. Was bij mij dan ook een reden om aan geboorteperking te doen :D .

Joost

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » za 25 mar, 2006 15:57

oh das grappig!

mijn '87 er heeft slechts twee heupgordels achterin! nieuwere modeljaren kennelijk driepuntsgordels, dat wist ik niet vandaar!

Gysbert71
Geregistreerd lid

Bericht door Gysbert71 » di 14 nov, 2006 1:38

Er zijn een aantal mensen aan het woord die de nieuwe regels niet gelezen hebben... (Verde900) Volgens mij schrijven de nieuwe regels voor dat je verplicht bent om gordels achterin te dragen, mits aanwezig. Als er meer kinderen achterin zitten dan dat er gordels zijn, hoeven de extra kinderen geen gordel om. Dat geldt trouwens ook voor kinderzitjes.

Typegoedkeuring wordt niet verleend op basis van een maximaal aantal inzittenden. Ik heb een XC70 en heb na een jaar een extra bankje achterin gekocht (origineel Volvo). Daarvoor hoef i niet opnieuw een typegoedkeuring te halen.

Ook inzittendenverzekeringen zijn volgens mij standaard gebaseerd op 5 inzittenden. Misshcine tegenwoordig zelfs wel meer (met de SUV 7-zitter rage).

Ik denk dus dat je GEEN BOETE krijgt.

De vraag blijft natuurlijk: wil je kinderen achterin vervoeren zonder gordel? Of met alleen een heupgordel die je zelf hebt vastgesleuteld...?

Ik zou het wel weten. DOEN!

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » di 14 nov, 2006 2:56

De veiligheid van het kroost maakt immers toch niets uit, ze hebben nog niets te betekenen (gehad) in deze wereld :D

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 14 nov, 2006 10:13

Gysbert71 schreef:Er zijn een aantal mensen aan het woord die de nieuwe regels niet gelezen hebben... (Verde900) Volgens mij schrijven de nieuwe regels voor dat je verplicht bent om gordels achterin te dragen, mits aanwezig. Als er meer kinderen achterin zitten dan dat er gordels zijn, hoeven de extra kinderen geen gordel om. Dat geldt trouwens ook voor kinderzitjes.

Typegoedkeuring wordt niet verleend op basis van een maximaal aantal inzittenden. Ik heb een XC70 en heb na een jaar een extra bankje achterin gekocht (origineel Volvo). Daarvoor hoef i niet opnieuw een typegoedkeuring te halen.

Ook inzittendenverzekeringen zijn volgens mij standaard gebaseerd op 5 inzittenden. Misshcine tegenwoordig zelfs wel meer (met de SUV 7-zitter rage).

Ik denk dus dat je GEEN BOETE krijgt.

De vraag blijft natuurlijk: wil je kinderen achterin vervoeren zonder gordel? Of met alleen een heupgordel die je zelf hebt vastgesleuteld...?

Ik zou het wel weten. DOEN!
Die "regels" waaraan je hier refereert spreken tegenwoordig over een aantal zitplaatsen, deze staan (al sinds wat jaren) op je kentekenbewijs vermeld (bij een NG900 of 9-3 cabrio staan er 4) per aanwezige zitplaats is de aanwezigheid van een gordel derhalve verplicht en als er een gordel zit is het dragen daarvan ook verplicht, lijkt me niet te moeilijk.

Vervoer je 3 kinderen op de achterbank (terwijl er 2 volwassenen voorin zitten) krijg je op zeker wel een boete, het is er namelijk 1 meer als dat er formeel zo benoemde zitplaatsen en gordels zijn.

Volvo heeft op een XC/V70 een additioneel kinderbankje leverbaar, deze kinderzitplaatsen (max 36kg p/plaats) kennen een uitzondering onder nummer E3-44R-03.03158, ze hebben derhalve wel een Europese goedkeuring en ook 2 rolgordels, het dragen daarvan is dan ook een verplichting (ergo, zonder deugdelijk bevestigde gordels is het simpelwg niet toegestaan om iemand te vervoeren).
Op zich heb je wel gelijk dat je misschien dan geen nieuwe typegoedkeuring hoeft te hebben, maar als je in een ander land staat met 7 personen in een auto waar er volgens het kenteken maar 5 in zouden mogen zitten heb je wel degelijk een serieus probleem, daar het kenteken formeel niet juist is zou b.v. een aanhangsel met dit Europees ontheffingsnummer en een verdere uitleg in b.v. het Engels bestemd voor de "bevoegde instanties" derhalve dan ook op zijn plaats zijn.

Inzittendenverzekeringen zijn altijd gebaseerd op het aantal inzittenden dat genoemd staat op je kentekenbewijs.

@ Gysbert, hebben wij dus wel dezelfde regels gelezen?

Plaats reactie