Logo Saab

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
virjinz
Geregistreerd lid

Logo Saab

Bericht door virjinz » zo 26 feb, 2006 11:59

is het mogelijk om ergens een nieuw motorkap-logo te vinden voor een 9-3 cabrio uit 2000? Het originele is z'n kleuren kwijt en is nu enkel nog een chrome schijfje...
hoe komt zoiets?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 26 feb, 2006 12:23

Invloeden van buitenaf. Agressief schoonmaakmiddel enz enz.

Bij de dealer zijn ze nieuw te bestellen. Kost je de kop niet.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 26 feb, 2006 13:06

Ik heb er vorig jaar een euro of 17 voor betaald, viel best mee, maar dit was wel een écht Saab-Scania logo. Ik weet niet precies wat een nieuwerwetser logo doet, maar zal niet veel anders zijn lijkt me.

Gr,

Dennis

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » zo 26 feb, 2006 13:50

Ik heb een half jaar geleden 18,50 betaald bij de dealer,
je kunt kiezen uit het Saab/Scania of het nieuwe logo die zijn even duur.

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » zo 26 feb, 2006 13:56

dat is het me zeker waard, eens navragen bij de dealer dus!
bedankt!

flojo
Geregistreerd lid

Bericht door flojo » vr 17 mar, 2006 22:29

Injectie schreef:Invloeden van buitenaf. Agressief schoonmaakmiddel
enz enz.

Bij de dealer zijn ze nieuw te bestellen. Kost je de kop niet.

Ik zal je vertellen dat mijn motorkaplogo in één dag zijn kleuren verloor, dus ik vermoed dat er iets anders achter zit, of liever gezegd:eroverheen. Een kunststof plaatje wat ik gewoon verloor waardoor enkel de onderliggende "houder"overbleef. Aanvankelijk dacht ik dat de koude van die dagen oorzaak was. Maar dan zouden ze in Zweden een voorraadje logo's in de keukenla moeten hebben liggen, standaard....
Ik gebruik overigens ook nooit agressieve schoonmaakmiddelen. Raadselachtig blijft het wel....

Groet van Fred

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 17 mar, 2006 22:32

Je kan ze ook bij elkparts bestellen. € 17.16 voor de Saab-Scania, € 18,95 voor de modernere variant(zonder Scania). Dit alles excl. verzendkosten, dus misschien kun je ze beter bij de dealer halen.

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » zo 26 mar, 2006 2:32

typisch Saab euveltje....de logo's bladderen na zo'n vijf jaar vaak een beetje af. Lijkt niet zo veel te maken te hebben met specifieke schoonmaakmiddelen (bijna elke Saab heeft er last van), het lijkt gewoon een kwestie van algehele slijtage door de jaren heen, dus water, ultraviolette straling en dergelijke.

Onbegrijpelijk overigens dat sommige dealers de mooiste 9-3's en 9-5's blinkend in de showroom hebben staan voor de mooiste prijzen, echter met een afgebladderd logo. Vervang dit gewoon even, het kost je hoogstens 2 tientjes!

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » zo 26 mar, 2006 2:38

Ik dacht het er gewoon in een wasbeurt helemaal af kwam? Er zit ook geen primer tussen de verf en metaal,.. misschien vandaar.

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » zo 26 mar, 2006 2:43

Ehm hoe bedoel je precies?

gr thijs

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » zo 26 mar, 2006 4:06

Thijs O. schreef:Ehm hoe bedoel je precies?

gr thijs
Het verkleurt niet maar komt er vanaf net zoals nagellak. De auto zelf heeft natuurlijk eerst een primer voor een goede hechting van de lak. En die lak komt er dus zo af waneer er geen primer tussen zit.

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » zo 26 mar, 2006 4:08

? ?

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 26 mar, 2006 12:29

Het komt er inderdaad zomaar af. Vandeweek m'n 9-3 gewassen, en bijna het hele logo bleef aan de spons plakken(was dus al los). Morgen bij de dealer maar even een nieuwe badge halen.

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » zo 26 mar, 2006 12:50

Ging jaren goed, en nu ik ook, denk dat het te maken heeft met iets wat vocht eronder en dan vriest de bovenste laag los, t'is toevallig dat ik het vorige week met de vorst zag, ineens is ie verdwenen. :shock: Is wel toevallig dat in combinatie met het weer zoveel Saabs daar last van schijnen te hebben.

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » zo 26 mar, 2006 16:11

hopelijk hebben ze dan de nieuwe logo's wel verbeterd..anders blijf je dit ongemak hebben! en dat zou niet mogen, niet bij saab. ook niet bij lada trouwens, ik begrijp dat het niet erg lastig is dit goed te maken (gebruik juiste materialen)

maarja, als weinig dealerorganisaties in staat zijn dit op te merken (is me al zo vaak opgevallen dat ze dit gewoon zo laten bij verkoop van de meest mooie auto's), betwijfel ik of deze dealers feedback kunnen geven aan de importeur/ fabriek over de kwaliteit hiervan.

Plaats reactie