Astra in Trollhättan?
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
Astra in Trollhättan?
Auto Motor & Sport
De Zweedse AMS meldt dat de GM Europe chef, Carl Peter Forster, o.a. gezegd heeft dat er een kans bestaat dat de Astra in Trollhättan gebouwd gaat worden (vanaf 2010). De strijd zou tussen de fabriek in Bochum en de Zweedse GM fabriek gaan.
De productie van de Astra in Trollhättan zou ook een goede kans zijn om een (Zweedse!) Saab 9-1/9-2 te creëren, die uitstekend de concurrentie met de A3, 1-serie en Golf aankan.
De Zweedse AMS meldt dat de GM Europe chef, Carl Peter Forster, o.a. gezegd heeft dat er een kans bestaat dat de Astra in Trollhättan gebouwd gaat worden (vanaf 2010). De strijd zou tussen de fabriek in Bochum en de Zweedse GM fabriek gaan.
De productie van de Astra in Trollhättan zou ook een goede kans zijn om een (Zweedse!) Saab 9-1/9-2 te creëren, die uitstekend de concurrentie met de A3, 1-serie en Golf aankan.
-
sonett
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
jakkoo
- Donateur

Astra in Trollhatten
De Saab 9.2 rijdt toch al een tijdje in Amerika. Op basis van een Subaru. Het schijnt dat de nederlandse inporteur hem niet wil introduceren omdat men er geen markt voor ziet.
-
verde900
- Donateur

Re: Astra in Trollhatten
Die 9-2 is een retegaaf ding, maar een echte Saab in de zin van een echte Saab is het helaas niet, een als zodanig ontworpen Saab 9-1 zou daar verandering in moeten (kunnen) brengen.jakkoo schreef:De Saab 9.2 rijdt toch al een tijdje in Amerika. Op basis van een Subaru. Het schijnt dat de nederlandse inporteur hem niet wil introduceren omdat men er geen markt voor ziet.
Zou er overigens zelf best eentje willen.
-
jakkoo
- Donateur

Astra in Trollhatten
Meen je dat Nou? Een saab met een boxermotor. Goed, ik vind het ook wel een leuk ding om te zien. Maar voel je jezelf dan nog Saabrijder?Zou er overigens zelf best eentje willen.
-
jelger
- Geregistreerd lid
een 9-2 Aero is bruut.
vooral om in je spiegel te zien.
zoveel mis is er toch ook niet met de Subaru? heerlijk ding zo'n Impreza om in te rijden... even dat badges geneuzel in de marges vergeten ok? het is en blijft een gave wagen, welke badge er ook op zit
wat de huidige 9-2 betreft: reken er maar niet op dat ie nog erg lang in produktie blijft, waarmee ie wel eens de minst geproduceerde Saab van de laatste 30 jaar kan worden - een volgende 9-2 zou wel eens op het platform van de astra komen te staan. tenminste, het zou me niks verbazen.
dat de huidige 9-2 niet overgehaald wordt is een goede keuze. : ik zou er geen schokkende verkopen van verwachten : tenslotte is de Impreza zelf ook al niet zo jong meer (in een tijd dat de 9-5 al bij het grof vuil gezet wordt) en een 9-2 zou Saab meer (imago) schade berokkenen in het toch wat bekrompen Europa dan dat het goed zou doen aan de financiele kant (omzet).
vooral om in je spiegel te zien.
zoveel mis is er toch ook niet met de Subaru? heerlijk ding zo'n Impreza om in te rijden... even dat badges geneuzel in de marges vergeten ok? het is en blijft een gave wagen, welke badge er ook op zit
wat de huidige 9-2 betreft: reken er maar niet op dat ie nog erg lang in produktie blijft, waarmee ie wel eens de minst geproduceerde Saab van de laatste 30 jaar kan worden - een volgende 9-2 zou wel eens op het platform van de astra komen te staan. tenminste, het zou me niks verbazen.
dat de huidige 9-2 niet overgehaald wordt is een goede keuze. : ik zou er geen schokkende verkopen van verwachten : tenslotte is de Impreza zelf ook al niet zo jong meer (in een tijd dat de 9-5 al bij het grof vuil gezet wordt) en een 9-2 zou Saab meer (imago) schade berokkenen in het toch wat bekrompen Europa dan dat het goed zou doen aan de financiele kant (omzet).
-
edwardk
- Geregistreerd lid
re
Astra uit Zweden was al op 15 maart te vinden op viewtopic.php?t=11988
-
jakkoo
- Donateur

Astra in Trollhatten
Ik ben het met jullie eens dat de subaru een prima en fijne auto zal zijn, maar de 9.2 blijft een subaru in een Saab-jasje.even dat badges geneuzel in de marges vergeten ok? het is en blijft een gave wagen, welke badge er ook op zit
Jullie idee van een nieuwe 9.2 op een astra-onderstel zou wel eens een prima concept kunnen zijn. Maar laat de wagen dan verder wel ontwerpen en ontwikkelen in Zweden. Net als de 9.3 op het vectra-onderstel. Voor je het weet staat er een astra met een jas van Saab.
Overigens geen kwaad woord over de astra, die is ook goed.
Ik begin ineens te dromen. Als ze daar nu de 2 liter turbomotor van Saab inleggen. Dat kan wat worden.
-
verde900
- Donateur

Re: Astra in Trollhatten
Die discussie is vaker geweest, en idd.... ik zou me een SAAB rijder voelen in een superrijdende, betrouwbare AWD turbo met een SAAB 96 roffel gebouwt door een vliegtuigfabrikant.jakkoo schreef:Meen je dat Nou? Een saab met een boxermotor. Goed, ik vind het ook wel een leuk ding om te zien. Maar voel je jezelf dan nog Saabrijder?Zou er overigens zelf best eentje willen.