aankoop tips saab 9000
-
peterberg
- Donateur (3x)

aankoop tips saab 9000
Beste Saabbezitters,
Ik ben van plan om een saab 9000 uit '91 aan te schaffen. Volgende week zou ik hem zien, maar weet eigenlijk niet goed waar ik op dien te letten bij de aanschaf.
Enige gegevens; het is dus een 9000 2.3 200pk met 180k op de teller, echter de auto heeft een jaar stil gestaan en dient dus eerst een nieuwe apk te hebben en ook een accu. De eigenaar claimt dat de auto altijd goed is onderhouden. de prijs hebben we het niet over gehad, dus dat zou ik ook wat tips over willen hebben. Wat kun je nog vragen voor een auto uit '91?
Ik ben van plan om een saab 9000 uit '91 aan te schaffen. Volgende week zou ik hem zien, maar weet eigenlijk niet goed waar ik op dien te letten bij de aanschaf.
Enige gegevens; het is dus een 9000 2.3 200pk met 180k op de teller, echter de auto heeft een jaar stil gestaan en dient dus eerst een nieuwe apk te hebben en ook een accu. De eigenaar claimt dat de auto altijd goed is onderhouden. de prijs hebben we het niet over gehad, dus dat zou ik ook wat tips over willen hebben. Wat kun je nog vragen voor een auto uit '91?
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
Is de historie ook aanwezig op papier?
Kijk vooral naar lekkages van olie op het blok, versnellingsbak, hoofdremcilinder, stuurbekrachtiging etc.
Kijk verder naar black sludgesporen en werking van de turbo. Hier op het forum is er genoeg over geschreven.
Laat hem desnoods eerst APK keuren voor je de auto aankoopt en doe een proefrit.
Kijk vooral naar lekkages van olie op het blok, versnellingsbak, hoofdremcilinder, stuurbekrachtiging etc.
Kijk verder naar black sludgesporen en werking van de turbo. Hier op het forum is er genoeg over geschreven.
Laat hem desnoods eerst APK keuren voor je de auto aankoopt en doe een proefrit.
-
krokoklaas
- Geregistreerd lid
-
carlson
- Geregistreerd lid
Re: aankoop tips saab 9000
Niet te vergeten de distriebutieketting. Kan rammelen tegen de kleppedeksel ,succes er mee.
-
peterberg
- Donateur (3x)

meer info over de 9000 aankoop
Beste saabbezitters.
Ik ben er inmiddels achter wat voor een saab het is nl. Saab 9000 Turbo 16S 2.3 CD automaat uit '91 met "losse" achterlichten. Kleur is donkergroen. met 186k gelopen.
de auto moet binnen afzienbare tijd wel een nieuwe distributieketting. Verder heeft-i roestvorming onderaan de rechterportier (van buiten niet zichtbaar) en een barstje in de vooruit.
De auto is altijd dealeronderhouden; boekjes ter inzage. Ik ga di 11/4 een rondje ring amsterdam rijden.
Weet 1 van jullie wat een grote beurt gaat kosten met distriketting?
Peter
Ik ben er inmiddels achter wat voor een saab het is nl. Saab 9000 Turbo 16S 2.3 CD automaat uit '91 met "losse" achterlichten. Kleur is donkergroen. met 186k gelopen.
de auto moet binnen afzienbare tijd wel een nieuwe distributieketting. Verder heeft-i roestvorming onderaan de rechterportier (van buiten niet zichtbaar) en een barstje in de vooruit.
De auto is altijd dealeronderhouden; boekjes ter inzage. Ik ga di 11/4 een rondje ring amsterdam rijden.
Weet 1 van jullie wat een grote beurt gaat kosten met distriketting?
Peter
-
peterberg
- Donateur (3x)

-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
Ik heb een hele goede vooruit liggendie nog wel in een auto zit. Als je interesse hebt laat maar weten. Die auto is deels gedemonteerd en moet binnenkort weg. Doe er je voordeel mee. Een nieuwe ruit zal wel iets van 6-700 euro kosten denk ik.
Die distributieketting vervangen is volgens mij een behoorlijk ingrijpende reparatie. Ik zou zeker een dealer bellen voor een prijsindicatie en vervolgens die prijs hier melden zodat we er allemaal wat aan hebben. Volgens mij moet je de hele motor uitbouwen.
Die distributieketting vervangen is volgens mij een behoorlijk ingrijpende reparatie. Ik zou zeker een dealer bellen voor een prijsindicatie en vervolgens die prijs hier melden zodat we er allemaal wat aan hebben. Volgens mij moet je de hele motor uitbouwen.
-
peterberg
- Donateur (3x)

-
Gele aero
- Donateur (8x)

Van Leenen is een perfect bedrijf, alleen maar goede ervaringen mee en dat zijn er maar weinig (atlhans autobedrijven waar ik een goede ervaring heb dan
). Het is niet de goedkoopste, maar wel een goede en hij doet wat hij zegt. Kosten van de distributieketting vervangen? Tja reken denk ik op rond de 500-700 euro dan zit je zeker goed, meestal een dag werk en materiaal. Maar er is vast wel een 9000-rijder actief die het al heeft laten doen en dus een wat inschatting kan maken. Als het echt deze auto is, zal ik er maar eens twee of drie keer goed omheen lopen, want deze stond nog geen week geleden nog te koop en was snel verkocht. Maar waarom al zo snel weer te koop.
Een ander berucht punt is de automaat bij de 2.3turbo, iets te veel vermogen met een iets te zwakke automaat. Een revisie hiervan wil je zeker niet in combi met de ketting want dan kan je net zo goed een model uit 1995 of 1996 kopen voor dat geld.
Succes in ieder geval, en kijk kritisch
Een ander berucht punt is de automaat bij de 2.3turbo, iets te veel vermogen met een iets te zwakke automaat. Een revisie hiervan wil je zeker niet in combi met de ketting want dan kan je net zo goed een model uit 1995 of 1996 kopen voor dat geld.
Succes in ieder geval, en kijk kritisch
-
peterberg
- Donateur (3x)

-
peterberg
- Donateur (3x)

-
Oostland
- Geregistreerd lid
-
peterberg
- Donateur (3x)

volgens mij is het geen Griffin maar een Saab 9000 Turbo 16S 2.3 CD. De griffin heeft geen standaard leren bekleding, deze wel. Het vreemde is dat - volgens carebase van autoweek - er geen elec. stoelverstelling is zit, terwijl dit wel het geval is. Het kan dus een Griffin zijn met veel accessoires.
-
Oostland
- Geregistreerd lid