GM heeft Saab niet meer nodig, nadat het geheel leeggezogen was hebben ze er afstand van genomen
gm
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Zelfs het zwarte schaap Chrysler kan nu zijn staatslening van 7,5 miljard dollar aflossen
GM heeft Saab niet meer nodig, nadat het geheel leeggezogen was hebben ze er afstand van genomen
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Een GM/Buick die kennen de Chinezen goed en wordt daar ook goed verkocht. De kansen van Saab worden zwaar overschat, dat merk zegt de doorsnee Chinese consument ook niets. Vroeger was Amerika de grootste exportmarkt van Saab, maar daar worden ook nog nauwelijks Saab's verkocht 
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Is dit nieuw nieuws? GM zou nu toch Opel in de verkoop willen gooien...?
http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 89,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 89,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Reub
- Geregistreerd lid
Dit is wel een hele fijne zin:
Opel in handen van Chinezen? Als van GM Saab al niet in Chinese handen mag vallen, dan zou Opel het wel mogen? Het merk dat meer General is, dan Saab ooit geweest is?
Ik zou het zo ontzettend stoer vinden als Victor Muller nu de telefoon pakt en die Akerson belt om te zeggen: "Okay, ik wil het wel doen, wat moet je ervoor hebben?" Of woorden van soortgelijke strekking natuurlijk
Opel naar het VW concern? Dat kan nog wel eens tot gefronste wenkbrauwen in Brussel leiden.Neben Herstellern aus China gilt VW als möglicher Opel-Interessent
Opel in handen van Chinezen? Als van GM Saab al niet in Chinese handen mag vallen, dan zou Opel het wel mogen? Het merk dat meer General is, dan Saab ooit geweest is?
Ik zou het zo ontzettend stoer vinden als Victor Muller nu de telefoon pakt en die Akerson belt om te zeggen: "Okay, ik wil het wel doen, wat moet je ervoor hebben?" Of woorden van soortgelijke strekking natuurlijk
-
Julius C.
- Geregistreerd lid
KREUN!!!
Zijn we nog niet van ze af...
Zijn we nog niet van ze af...
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Dat zou wel de mooiste grap zijn natuurlijk. Ik geloof overigens dat het gerucht met een grote korrel zout genomen mag worden.Reub schreef:Ik zou het zo ontzettend stoer vinden als Victor Muller nu de telefoon pakt en die Akerson belt om te zeggen: "Okay, ik wil het wel doen, wat moet je ervoor hebben?" Of woorden vansoortgelijke strekking natuurlijk
Zal ook in automotive land wel taugé tijd zijn, aangezien ook iedere scheet uit Trollhattan alle nieuwssites haalt...
Opel is toch niet zo'n verliespost voor GM, of heb ik dat verkeerd?
Kwa marktaandeel in Europa zou het een enorm domme zet zijn om Opel op te geven... Dat win je echt niet terug met als Chevrolet gerebadgde Daewoo's.
Ze overschatten mijns inziens zowiezo op grootse wijze de brand value van het merk Chevrolet, in ieder geval in West Europa. Dat was ooit een sterk merk hier, in de jaren 50/60 misschien, maar wordt, althans door mij, sinds de jaren 70/80 in west europa toch echt gereduceerd tot LPG gestookte taxi's in de randstad en op schiphol. En sinds de recente Deawoo <=> Chevrolet move heb ik de laatste (positief nostalgische) associatie met het merk als amerikaanse slee in ieder geval niet meer.

-
millerman
- Donateur (3x)

nelfrikandel schreef:Zal ook in automotive land wel taugé tijd zijn
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
weet je wat lachen is...je rijd vol trots een chevrolet matiz
en bij de stoplichten komt naast je ook een staan maar geen chevrolet maar deawo matiz....lol
en bij de stoplichten komt naast je ook een staan maar geen chevrolet maar deawo matiz....lol
-
Reub
- Geregistreerd lid
Net op NU.nl http://www.nu.nl/economie/2554032/herst ... chema.html
Over de toekomst worden nog geen definitieve uitspraken gedaan. Verdeel & heers?
Over de toekomst worden nog geen definitieve uitspraken gedaan. Verdeel & heers?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Volgens mij heeft hij zijn handen vol aan Saab, laat hem dat eerst maar eens tot een succesverhaal maken.Reub schreef:
-
Reub
- Geregistreerd lid
http://www.nu.nl/auto/2566037/openlijke ... -opel.html
Wat die Winterkorn zegt, vind ik nog niet zo gek.

Wat die Winterkorn zegt, vind ik nog niet zo gek.
Wordt ongetwijfeld nog heel smakelijk vervolgd!“Ik geloof niet dat Hyundai Opel dan zou overnemen. Als GM Opel al verkoopt, zullen de Chinezen er eerder mee vandoor gaan. En dan zouden ze alleen geïnteresseerd zijn in de technologie.”
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
GM zit met Opel in de maag; het merk doet het niet verkeerd en beschikt over veel know-how maar GM zou dat liever bij Chevrolet onder willen brengen. Wij zien dat nog steeds als Daewoo (en terecht want er zit nog steeds veel oude Opel techniek in) maar Chevy is nu eenmaal het merk waar GM wereldwijd mee wil groeien, voor Opel is het speelveld beperkt tot de europese grenzen.
Mij valt trouwens op dat veel recente Chevy modellen nogal Saab-achtige neuzen hebben, da;s dan ook meteen het enige leuke aan dat spul.
Ik denk dat GM langzaam alle R&D van Opel gaat overhevelen naar Chevy en dat Opel in de uitverkoop gaat zodra het niet meer vernieuwend is.
Mij valt trouwens op dat veel recente Chevy modellen nogal Saab-achtige neuzen hebben, da;s dan ook meteen het enige leuke aan dat spul.
Ik denk dat GM langzaam alle R&D van Opel gaat overhevelen naar Chevy en dat Opel in de uitverkoop gaat zodra het niet meer vernieuwend is.
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
Opel heeft dit kwartaal winst geboekt overigens, geen verlies. Dat is ook waarom GM er (nog niet) niet vanaf wil, veel know-how en nieuwe goedlopende line-up.....dat geef je niet weg, ook al ligt je focus elders.
-
portengen
- Geregistreerd lid
Ik denk dat GM het verkeerde merk aan de kant heeft gezet. Chevrolet heeft zowel in de US als in nu ook Europe de onderkant van de massa-markt opgezocht. Het merk heeft wat vreemde uitwassen (denk aan de corvette en de camaro), maar overall is het het massamerk van GM met een steeds betere afwerking en imago. En wie zit op dezelfde plek al jaren in Europa? Inderdaad: Opel.
Die Koreanen die de de Europeesche Chevies maken (de meesten dan) doen dat een stuk goedkoper dan de Duitsers met hun Opels. Eigenlijk doet GM aan marktkannibalisatie. Dus moet je een merk herpositioneren.
Heb je twee opties: Of je maakt het merk meer premium, of positioneer je het naar beneden en daarmee stuivertje wisselend met Chevrolet?
Beide is geen optie. Zouden wij klanten ineens een duurdere Opel begrijpen?
In de US heeft GM drie hoofdstromen:
Chevrolet - Voor de middenklasse, Goedkoop en (soms) wat sportiever
Buick - Voor de hogere middenklasse, sjiek en comfortabel
Caddilac - Voor de wat meer vermogender en behoudender klant
In Europa probeert men dus Opel op de plek van Buick te zetten. De Insignia zit in deze klasse. Echter heeft Opel niet deze uitstraling, een opel was voor de middenklasse. Als je als dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje. Saab had hier beter gepast.
De Cadillac doet het al helemaal niet in Europa, de modellen schreeuwen het Amerika van nu van zich af. Hoekig en onpersoonlijk. Probeer dat maar eens aan een Fransoos of Duitser te slijten.
Die Koreanen die de de Europeesche Chevies maken (de meesten dan) doen dat een stuk goedkoper dan de Duitsers met hun Opels. Eigenlijk doet GM aan marktkannibalisatie. Dus moet je een merk herpositioneren.
Heb je twee opties: Of je maakt het merk meer premium, of positioneer je het naar beneden en daarmee stuivertje wisselend met Chevrolet?
Beide is geen optie. Zouden wij klanten ineens een duurdere Opel begrijpen?
In de US heeft GM drie hoofdstromen:
Chevrolet - Voor de middenklasse, Goedkoop en (soms) wat sportiever
Buick - Voor de hogere middenklasse, sjiek en comfortabel
Caddilac - Voor de wat meer vermogender en behoudender klant
In Europa probeert men dus Opel op de plek van Buick te zetten. De Insignia zit in deze klasse. Echter heeft Opel niet deze uitstraling, een opel was voor de middenklasse. Als je als dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje. Saab had hier beter gepast.
De Cadillac doet het al helemaal niet in Europa, de modellen schreeuwen het Amerika van nu van zich af. Hoekig en onpersoonlijk. Probeer dat maar eens aan een Fransoos of Duitser te slijten.
-
Gijselhart
- Geregistreerd lid
[]Mooie post, goed verhaal. Al denk ik dat er bij GM genoeg slimme mensen rondlopen en het waarschijnlijk ingewikkelder is als dat je het zo brengt. Maar het verhaal klinkt aannemelijk ja!