krokoklaas schreef:Quote van Lars:
Wat ik ook niet begrijp is mensen die hun richting aanwijzer naar links doen bij het naderen van de rotonde . totaal zinloos. "
Daar ben ik het niet met je eens, je kan er dan vanuit uitgaan dat die chauffeur niet volledig onverwacht rechtsaf slaat zonder richting aan te geven.
Ervan uitgaande dat mensen die hun richting aanwijzer gebruiken deze naar rechts aanzetten bij het opdraaien van de rotonde als ze de eerste afslag op de rotonde nemen, iedereen die dat niet doet gaat half, 3/4 of helemaal rond. Zij die 1/2, 3/4 of helemaal rond gaan zullen de richting aangeven wanneer ze rotonde verlaten. Je weet dan 1/4 rotondedeel van te voren altijd waar je aan toe bent.
Er zijn zelf mensen die de richting aanwijzer naar links aan zetten om hem vervolgens direct naar rechts te zetten om de eerste afslag te nemen.
De ervaring leert dat regels zo simpel mogelijk moeten zijn in het verkeer. Dus: richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.
Mensen die hun richting aanwijzer niet gebruiken zullen dat ook niet naar links doen, deze regels instellen zal voor de catagorie ook niet helpen.
Waarmee volgens mij het naar links aanzetten van je richting aanwijzer volkomen zinloos is. But hey! that's just me
@ edward
Snap ik, het punt blijft dat er ervaren en minder ervaren bestuurders zijn. Zij die ervaren zijn zullen adaptief moeten rijden (verder vooruit kijken e.d.)
Ik ga er zelf niet vanuit dat ik de verkeersregels foutloos kan opdreunen ondanks dat ik zo'n slordgie 50.000 km's per jaar rijd.
Afstand houden duidelijk aangeven wat je gaat doen en anticiperen op anderen leverd volgens mij meer op dan deze regels op je duimpje kennen en "dom" toepassen.
Grts,
René