Uiteraard alleen als range extender, daar was Volkswagen ook voor gevraagd maar die wilde er niet aan mee doen
gm
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Ja Willem, zelfs in de Fisher Karma ligt een GM motor, de 2.0T DI uit een Opel Speedster, ergo vrijwel hetzelfde als nu o.a. in de 9.5NG ligt.
Uiteraard alleen als range extender, daar was Volkswagen ook voor gevraagd maar die wilde er niet aan mee doen
Uiteraard alleen als range extender, daar was Volkswagen ook voor gevraagd maar die wilde er niet aan mee doen
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Voor de echte liefhebber now for sale (made by GM) Saab 9-4X:
http://www.jameslist.com/advert/318667/ ... -saab-9-4x" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.jameslist.com/advert/318667/ ... -saab-9-4x" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Hanm
- Lid van verdienste
Re: Economische crisis en General Motors
Een Speedster heeft nooit een direct ingespoten 2.0T gehad... Werd enkel geleverd met een 2.2 L850 motor of met een wat oudere gietijzeren 2.0 Turbo. Ik denk dat je je vergist met de GT.carlsson schreef:Ja Willem, zelfs in de Fisher Karma ligt een GM motor, de 2.0T DI uit een Opel Speedster, ergo vrijwel hetzelfde als nu o.a. in de 9.5NG ligt.
Uiteraard alleen als range extender, daar was Volkswagen ook voor gevraagd maar die wilde er niet aan mee doen
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Bedoelde idd de 262 pk GT, model lijkt veel op de Speedster. Maar dan denk je ook weer aan de oude Opel 1900 GT, de zgn mini-Corvette.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Economische crisis en General Motors
Zelfde bloedzuigertactiek als bij Saab.sweetspeed schreef:Ik denk dat GM langzaam alle R&D van Opel gaat overhevelen naar Chevy en dat Opel in de uitverkoop gaat zodra het niet meer vernieuwend is.
Leegzuigen en de lege dop verkopen...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Dat valt wel mee, een Chevy/Daewoo dat is echt het meest simpele label van GM.
Een echte budget car met kraak noch smaak, interieur een verzameling vrij goedkoop plastic.
Alle patenten van de GM dochter zijn vast in handen van GM Detriot, het is niet zozeer een kwestie van leegzuigen maar ze efficient en breder inzetten.
Het risico dat soms een label als lege huls wordt verkocht is niet te vermijden nu auto's onderhuids steeds meer op elkaar gaan lijken.
Zo zou de VAG Groep ook Seat of Skoda kunnen afstoten, dat zijn eigenlijk ook geen merken meer maar veelal handig verpakte restant onderdelen.
Hetzelfde geldt voor bijna alle merken van de FIAT group, daarom de liefde voor een bepaald merk, dat krijgt steeds minder betekenis in de toekomst.
Je ziet dat al bij de Saab-fans, de meeste menen dat alles NA de 900 classic niets meer met Saab te maken heeft. Feitelijk is dat ook zo, het is gewoon puur nostalgie
Een echte budget car met kraak noch smaak, interieur een verzameling vrij goedkoop plastic.
Alle patenten van de GM dochter zijn vast in handen van GM Detriot, het is niet zozeer een kwestie van leegzuigen maar ze efficient en breder inzetten.
Het risico dat soms een label als lege huls wordt verkocht is niet te vermijden nu auto's onderhuids steeds meer op elkaar gaan lijken.
Zo zou de VAG Groep ook Seat of Skoda kunnen afstoten, dat zijn eigenlijk ook geen merken meer maar veelal handig verpakte restant onderdelen.
Hetzelfde geldt voor bijna alle merken van de FIAT group, daarom de liefde voor een bepaald merk, dat krijgt steeds minder betekenis in de toekomst.
Je ziet dat al bij de Saab-fans, de meeste menen dat alles NA de 900 classic niets meer met Saab te maken heeft. Feitelijk is dat ook zo, het is gewoon puur nostalgie
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Ford valt die ook onder GM?
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Is trouwens 308 km/u
Zal wel een aardige slok lusten en aardig wat wegen, dus de NL-fiscus blijft vangen.
Die twee snelle Duitsers hebben normaal een limiter, dus verdwijnen snel uit de achteruitkijk spiegel.
Zal wel een aardige slok lusten en aardig wat wegen, dus de NL-fiscus blijft vangen.
Die twee snelle Duitsers hebben normaal een limiter, dus verdwijnen snel uit de achteruitkijk spiegel.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
De Duitsers zijn wat zuiniger, hebben betere 7 of 8 gang-automaten van ZF en met een MB daar kun je nog altijd mee naar Brabus gaan.
Waarschijnlijk ook iets gunstiger in de afschrijving, maar dat maakt in die klasse niet zoveel uit.
Ik zou waarschijnlijk de nieuwste M5 sedan kopen, mede omdat de BMW dealers een uitstekende reputatie hebben.
Het dealernetwerk van Cadillac dat is in veel Europeese landen toch wat minder, misschien is dat in Zwitserland wat beter geregeld, want daar zijn grote Cadillac's vrij populair.
Overigens Cadillac wil t.z.t. BMW diesels in hun auto's gaan steken, dat zegt al genoeg.
Waarschijnlijk ook iets gunstiger in de afschrijving, maar dat maakt in die klasse niet zoveel uit.
Ik zou waarschijnlijk de nieuwste M5 sedan kopen, mede omdat de BMW dealers een uitstekende reputatie hebben.
Het dealernetwerk van Cadillac dat is in veel Europeese landen toch wat minder, misschien is dat in Zwitserland wat beter geregeld, want daar zijn grote Cadillac's vrij populair.
Overigens Cadillac wil t.z.t. BMW diesels in hun auto's gaan steken, dat zegt al genoeg.
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Wat ik weet van MB en Brabus.dat er een nieuw v12 in komt te liggen(als er genoeg ruimte is
De MB G past de braubus niet krijgt wel de look mee.
Stel dat saab hystorie wordt,en ik wil een nieuwe dan wordt het skoda supb of de yeti,of dacia duster.
Dacia(heeft de renault motor
Skoda heeft de oudere motoren van VW van de greenline
maar als ik geld had om een Cadilac te kopen dan koop ik jaguar.
De MB G past de braubus niet krijgt wel de look mee.
Stel dat saab hystorie wordt,en ik wil een nieuwe dan wordt het skoda supb of de yeti,of dacia duster.
Dacia(heeft de renault motor
Skoda heeft de oudere motoren van VW van de greenline
maar als ik geld had om een Cadilac te kopen dan koop ik jaguar.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Nou, net een korte test van die CTS-V gelezen op een Duitse site, is toch een heel interessante wagen voor individualisten (met een eigen tankstation).
Zou wel een automaat nemen, want de handbak heeft toch wat moeite met dat koppel en schakelt wat stug.
Vooral een zwarte stationwagon is een echte stoere en karakteristieke mannen auto, daarbij verbleekt een verwijfde Jaguar
Ze hadden uiteraard weer wat over de afwerking te mouwen maar Cadillac had toch echt heel goed zijn best gedaan in vergelijking met de MB/AMG en BMW/M5 viel hij dus niet door de mand.
Hier is die wagen helaas veel te duur, maar in andere landen valt het wel mee.
Uiteraard gaan er niet boven het gehuil van die compressor, dat lijkt wat op een kleine straalmotor
Gemiddeld gebruik bij flink doorstampen is 25 liter op 100 km, daarnaast kun je er beter niet mee in de stad rijden, daar is het niet echt voor gemaakt.
Zou wel een automaat nemen, want de handbak heeft toch wat moeite met dat koppel en schakelt wat stug.
Vooral een zwarte stationwagon is een echte stoere en karakteristieke mannen auto, daarbij verbleekt een verwijfde Jaguar
Ze hadden uiteraard weer wat over de afwerking te mouwen maar Cadillac had toch echt heel goed zijn best gedaan in vergelijking met de MB/AMG en BMW/M5 viel hij dus niet door de mand.
Hier is die wagen helaas veel te duur, maar in andere landen valt het wel mee.
Uiteraard gaan er niet boven het gehuil van die compressor, dat lijkt wat op een kleine straalmotor
Gemiddeld gebruik bij flink doorstampen is 25 liter op 100 km, daarnaast kun je er beter niet mee in de stad rijden, daar is het niet echt voor gemaakt.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
GM heeft verklaart dat Opel minstens nog tien jaar in de GM-portefeuille blijft, daarbij werden nog wat piketpalen vastgeklopt.
Opel mag o.a. niet in Brazilie de markt op, die zeer aantrekkelijke markt schijnt al bijna groter te zijn dan de Duitse markt.
Opvallend,maar al merkbaar, is dat ze vermelden dat de Duitse markt iets terugloopt in algemene zin en dit in 2012 nog wat verder zal afkalven.
Dus alle Duitse producenten moeten verder op speurtocht naar de paar nog resterende groeimarkten.
Opel mag o.a. niet in Brazilie de markt op, die zeer aantrekkelijke markt schijnt al bijna groter te zijn dan de Duitse markt.
Opvallend,maar al merkbaar, is dat ze vermelden dat de Duitse markt iets terugloopt in algemene zin en dit in 2012 nog wat verder zal afkalven.
Dus alle Duitse producenten moeten verder op speurtocht naar de paar nog resterende groeimarkten.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Nu is wel een typische knip en plak berichten bron, want Cadillac is een van de kandidaten voor een BMW-dieselmotor.
Er komt namelijk toch weer een Cadillac in het 9.3 formaat en die moet het vooral van de lease-dieselmarkt hebben in Europa.
Er komt namelijk toch weer een Cadillac in het 9.3 formaat en die moet het vooral van de lease-dieselmarkt hebben in Europa.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
Idd, maar een Cruze dat is de eerste trede op de GM modellen lijn, de Cadillac de hoogste trede.
Denk niet dat in een Cruze een BMW motor komt, die is net zo duur als de rest van de auto
Overigens vind ik wel dat de Cruze aardig wat trekjes heeft van de Saab 9.3, voor dat geld dus best een aardig product.
Denk niet dat in een Cruze een BMW motor komt, die is net zo duur als de rest van de auto
Overigens vind ik wel dat de Cruze aardig wat trekjes heeft van de Saab 9.3, voor dat geld dus best een aardig product.