Hulpverzoek door newby
-
martynvv
- Geregistreerd lid
Hulpverzoek door newby
Dames en heren,
Allereerst even kort voorstellen. Ik ben Martijn, woonachting in A'foort, getrouwd twee kinderen, long time reader, first time writer.
Sinds een lange tijd fan van saab, en met name de cabrio. Na erg lang wikken, wegen, etc.. op het punt om de stoute schoenen aan te trekken.
Heb vandaag in een 93 2.8 V6 Aero cabrio gereden....wat een genot. Een super auto. Prijs laten maken en .... nog niet gekocht...
Ik zit met een vraagje, hoop dat jullie kunnen helpen. Hoe kan het dat 2.8 V6 Aero's zulke prijsverschillen hebben.
Drie voorbeelden, twee van marktplaats, allen (vlgs advertentie) een 2.8 V6 Aero en één waar ik in gereden heb
- 1e Bouwjaar 2006, automaat, 73K op de teller - Prijs 26.950
(plaats link even onderaan)
- 2e Bouwjaar 2005, 99k op de teller, Prijs 22.950
(plaats link even onderaan) - update, had verkeerde link geplakt
- 3e (heb ik in gereden) bouwjaar 2006, 60K op de teller, Prijs 28.950
(kan link niet plaatsen - zodra ik hem op een site kan vinden update ik met een link)
De eerste twee van een dealer, niet saab dealer. Laatste van een saab dealer.
Schijnen allen Aero's te zijn, bouwjaren verschillen niet enorm, kilometers allen netjes. Maar verschil tussen goedkoopste en duurste is 5.000 euro!
Kunnen jullie helpen? Las iets over een Aero pakket (bij de 2e), maar is niet elke 2.8 een Aero? Wat zouden de verschillen kunnen zijn?
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Martijn
1e
http://auto.marktplaats.nl/saab/4697682 ... ind=2&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
2e
http://auto.marktplaats.nl/saab/4661489 ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Allereerst even kort voorstellen. Ik ben Martijn, woonachting in A'foort, getrouwd twee kinderen, long time reader, first time writer.
Sinds een lange tijd fan van saab, en met name de cabrio. Na erg lang wikken, wegen, etc.. op het punt om de stoute schoenen aan te trekken.
Heb vandaag in een 93 2.8 V6 Aero cabrio gereden....wat een genot. Een super auto. Prijs laten maken en .... nog niet gekocht...
Ik zit met een vraagje, hoop dat jullie kunnen helpen. Hoe kan het dat 2.8 V6 Aero's zulke prijsverschillen hebben.
Drie voorbeelden, twee van marktplaats, allen (vlgs advertentie) een 2.8 V6 Aero en één waar ik in gereden heb
- 1e Bouwjaar 2006, automaat, 73K op de teller - Prijs 26.950
(plaats link even onderaan)
- 2e Bouwjaar 2005, 99k op de teller, Prijs 22.950
(plaats link even onderaan) - update, had verkeerde link geplakt
- 3e (heb ik in gereden) bouwjaar 2006, 60K op de teller, Prijs 28.950
(kan link niet plaatsen - zodra ik hem op een site kan vinden update ik met een link)
De eerste twee van een dealer, niet saab dealer. Laatste van een saab dealer.
Schijnen allen Aero's te zijn, bouwjaren verschillen niet enorm, kilometers allen netjes. Maar verschil tussen goedkoopste en duurste is 5.000 euro!
Kunnen jullie helpen? Las iets over een Aero pakket (bij de 2e), maar is niet elke 2.8 een Aero? Wat zouden de verschillen kunnen zijn?
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Martijn
1e
http://auto.marktplaats.nl/saab/4697682 ... ind=2&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
2e
http://auto.marktplaats.nl/saab/4661489 ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Hulpverzoek door newby
no. 2 is geen V6, want die auto heeft 1.998 cc, dus een 4 pitter met een B207R Aero-motor met 210 pk.
Prijsverschillen kunnen worden veroorzaakt door allerlei omstandigheden, import of orgineel Nederlandse auto, soort aanbieder, garanties, kilometerstand, automaat of handbak, motortype etc.
60.000 km of 99.000 km, bij een cabrio is dat wel belangrijker dan bij een sedan/estate. Een cabrio kan het beste zou weinig mogelijk gereden hebben
Je moet wel rekening houden met het feit dan een V6 heel wat meer benzine verbruik en wat duurder in het onderhoud is.
Prijsverschillen kunnen worden veroorzaakt door allerlei omstandigheden, import of orgineel Nederlandse auto, soort aanbieder, garanties, kilometerstand, automaat of handbak, motortype etc.
60.000 km of 99.000 km, bij een cabrio is dat wel belangrijker dan bij een sedan/estate. Een cabrio kan het beste zou weinig mogelijk gereden hebben
Je moet wel rekening houden met het feit dan een V6 heel wat meer benzine verbruik en wat duurder in het onderhoud is.
-
martynvv
- Geregistreerd lid
Hoi carisson,
Dank voor je antwoord, heb link aangepast, had verkeerde link geplaatst. Heb nu de 2.8 link erin gezet.
Ik begrijp je punten, maar ze lijken (gezien kenteken) allen origineel nl, km allen laag, allen automaat, allen aero. Vind de verschillen zo groot. Zijn er 2.8 die geen echte aero waren?
Gr.
Martijn
Dank voor je antwoord, heb link aangepast, had verkeerde link geplaatst. Heb nu de 2.8 link erin gezet.
Ik begrijp je punten, maar ze lijken (gezien kenteken) allen origineel nl, km allen laag, allen automaat, allen aero. Vind de verschillen zo groot. Zijn er 2.8 die geen echte aero waren?
Gr.
Martijn
-
shearwater
- In memoriam †
Die zijn er wel op andere markten dan de Nederlandse. Er staat me bij dat een iets minder sterke V6 ook voor de Vector en mogelijk ook andere modellen leverbaar is geweest in andere landen. Hier in NL is de V6 alleen geleverd op Aero modellen, in ieder geval in 2006 en 2007.
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

Gezien de oorspronkelijke aanschafwaarde van de 2.8 lijkt mij een verschil van €5K voor een jaar verschil en 39.000 km minder gelopen niet onlogisch.
je zult toch uit moeten gaan van een forse afschrijving de eerste jaren.
succes met je keuze
groet
Sabriolet
je zult toch uit moeten gaan van een forse afschrijving de eerste jaren.
succes met je keuze
groet
Sabriolet
-
martynvv
- Geregistreerd lid
Allen,
even een update. Heb inmiddels met de drie gereden.
1e - import uit Italië, rijdt niet echt top (mag uitgelijnd worden), voelt bij optrekken en remmen niet stabiel. Interieur vertoond slijtage.
2e - import door eerste eigenaar uit US (ook 'stempels' onderhoud US), rijdt prima, wel wat lakschade, maar kan met beperkte kosten hersteld worden, iets minder opties.
3e - originele NL auto, rijdt prima, ziet er netjes uit. Iets meer opties dan de tweede.
Twijfel beetje tussen 2e en 3e. 3e is volledige NL auto, heeft meer opties, ziet er niet iets 'stoerder' uit. Maar is wel 6 duizend duurder. Heb met 2e en 3e eens gekeken naar inruil en bijkomende kosten. We zijn nog in onderhandeling....
gr
Martijn
even een update. Heb inmiddels met de drie gereden.
1e - import uit Italië, rijdt niet echt top (mag uitgelijnd worden), voelt bij optrekken en remmen niet stabiel. Interieur vertoond slijtage.
2e - import door eerste eigenaar uit US (ook 'stempels' onderhoud US), rijdt prima, wel wat lakschade, maar kan met beperkte kosten hersteld worden, iets minder opties.
3e - originele NL auto, rijdt prima, ziet er netjes uit. Iets meer opties dan de tweede.
Twijfel beetje tussen 2e en 3e. 3e is volledige NL auto, heeft meer opties, ziet er niet iets 'stoerder' uit. Maar is wel 6 duizend duurder. Heb met 2e en 3e eens gekeken naar inruil en bijkomende kosten. We zijn nog in onderhandeling....
gr
Martijn
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

Ben bang dat de keuze weggevallen is.
volgens de link bestaat de 2e advertentie niet meer
groet
Sabriolet
volgens de link bestaat de 2e advertentie niet meer
groet
Sabriolet
-
martynvv
- Geregistreerd lid
Als het goed is moet optie 2 nog bestaan, had net nog de dealer aan de lijn.
Zit nu nog een 'gat' van 3duizend tussen optie 2 en 3. Wat denken jullie? Is een NL auto met minder km en navi plus netter interieur, dit verschil waard?
Zit nu nog een 'gat' van 3duizend tussen optie 2 en 3. Wat denken jullie? Is een NL auto met minder km en navi plus netter interieur, dit verschil waard?
-
shearwater
- In memoriam †
Er is een oud-hollands gezegde: komt men over hond, dan komt men over de staart. Als optie 3 je droomauto is met alles wat je wenst dan zeg ik : doen! Als het geld eenmaal weg is, is het weg, en kun je niks anders doen dan lekker gaan rijden in je droomauto. Optie 3 is jonger, minder kms, van Saab-dealer, dat is zomaar een paar duizend waard.
-
evl
- Geregistreerd lid
tja, tis maar hoe je het bekijkt. Sommigen kopen een auto voor een paar 100 of 1000 euro, dan is 3000 euro veel geld. Van de andere kant: op een aanschafprijs van 28.000 is het 'slechts' 10 %.
p.s. weet je zeker dat die 99k van optie 2 km's (en niet toevallig miles) zijn??
p.s. weet je zeker dat die 99k van optie 2 km's (en niet toevallig miles) zijn??
-
Garrett
- Lid van verdienste
Ik denk van wel. Het verschil is in deze prijsklasse niet eens zo gek groot. Ga maar eens praten trouwens, misschien zit er nog wat marge inmartynvv schreef:Als het goed is moet optie 2 nog bestaan, had net nog de dealer aan de lijn.