Viggen cabrio
-
jurtje
- Geregistreerd lid
Viggen cabrio
ben al tijdje op zoek naar een mooie 9-3 aero. Nu liep ik dit weekend tegen een Viggen cabrio aan, voorzien van onderhoudshistorie. het is een handgeschakelde. kan iemand mij dit aan of juist afraden. Viggen caab heeft circa 150.000 gelopen. Wat zijn belangrijke zaken om op te letten bij een dergelijke uitvoering (naast de standaard items die ik inmiddels wel op een rijtje heb).
alvast dank voor de reacties.
alvast dank voor de reacties.
-
N207
- Donateur

Re: Viggen cabrio
Volgens mij is de Viggen alleen handgeschakeld geleverd.
Wat bedoel je met de "standaard items"?
Wat bedoel je met de "standaard items"?
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Omdat de motor flink wat meer pit heeft zou je de (voor) remmen en de aandrijfassen goed moeten nakijken.
Hij heeft ook iets meer last van aandrijfkrachten die de besturing negatief beinvloeden, daarom is juist bij dit type een steering-clap een soort beugel die de stuurinrichting verstevigd wenselijk. Het schutboard schijnt rond de montageplaats van de stuurinrichting wel eens te kunnen inscheuren.
Viggen velgen zijn wat gevoeliger voor mishandeling, dus je moet ook goed op "kromme" velgen letten.
De "old school" tuners Abbott en Talioferro hebben zich intensief met deze variant bezig gehouden
Hij heeft ook iets meer last van aandrijfkrachten die de besturing negatief beinvloeden, daarom is juist bij dit type een steering-clap een soort beugel die de stuurinrichting verstevigd wenselijk. Het schutboard schijnt rond de montageplaats van de stuurinrichting wel eens te kunnen inscheuren.
Viggen velgen zijn wat gevoeliger voor mishandeling, dus je moet ook goed op "kromme" velgen letten.
De "old school" tuners Abbott en Talioferro hebben zich intensief met deze variant bezig gehouden
-
jurtje
- Geregistreerd lid
oke, bedankt, met standaard items bedoel ik dit lijstje
viewtopic.php?f=47&t=73846" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=47&t=73846" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mikey
- Lid van verdienste
Duik vooral ook even de kofferbak in, letterlijk.. Daarmee bedoel ik check het oliepeil van de kap even..
Als het dak dicht is, kofferbak openen, de zak waarin het dak verdwijnt even omhoog binden,
Achterin tegen de achterbank zit een los stuk bekleding, dat even aan de kant vouwen, dan zie je een aantal gaatjes..
Met een klein lampje kan je dan goed het oliepeil zien..
Let bij het bedienen van de kap op haperingen of bijgeluiden
Check met koude en warme motor de oliepeilstok, op drap of iets anders.. Vrij algemeen..
Let met rijden op bijgeluiden, eventuele harde bonken (refererend aan de vooras)..
Vraag hoe oud de DI casette is.. Als die een tijd onjuist gewerkt heeft, kan dit meer gevolgen hebben.
Met name voor de katalysator, deze motor schijnt hier gevoeliger voor te zijn..
Als het dak dicht is, kofferbak openen, de zak waarin het dak verdwijnt even omhoog binden,
Achterin tegen de achterbank zit een los stuk bekleding, dat even aan de kant vouwen, dan zie je een aantal gaatjes..
Met een klein lampje kan je dan goed het oliepeil zien..
Let bij het bedienen van de kap op haperingen of bijgeluiden
Check met koude en warme motor de oliepeilstok, op drap of iets anders.. Vrij algemeen..
Let met rijden op bijgeluiden, eventuele harde bonken (refererend aan de vooras)..
Vraag hoe oud de DI casette is.. Als die een tijd onjuist gewerkt heeft, kan dit meer gevolgen hebben.
Met name voor de katalysator, deze motor schijnt hier gevoeliger voor te zijn..
-
jurtje
- Geregistreerd lid
wederom bedankt. ik heb nog een vraag inzake BS bij deze motoren. Betreft het hier een T7 motor (auto is van 2000) en zoja is deze dan meer of minder gevoelig voor BS? (ik heb veel info omtrent dit thema gevonden hier, maar zie soms door de bomen het bos niet meer) en waar in de het motorcompartiment kun je zien om welke versie het gaat?
-
mark123
- Geregistreerd lid
Volgens mij is het vanaf 2004 redelijk opgelost. Een auto uit 2000 heeel goed nakijken en als dat niet gedaan is carterpan lichten.
-
0240613
- Geregistreerd lid
Viggen cabrio
Ik dacht dat viggen t5 is. Zeker weten doe ik het niet.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Alle viggens zijn trionic 7, een viggen uit 2004+ zal goed zoeken worden Mark123, die zijn er nl niet...
-
mark123
- Geregistreerd lid
Maar t7's welG-ice schreef:Alle viggens zijn trionic 7, een viggen uit 2004+ zal goed zoeken worden Mark123, die zijn er nl niet...
-
inactief
- Geregistreerd lid
Echter dat is niet relevant (lees verwarrend) bij het zoeken naar een viggen 
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Let nog even op of de MOD6 aangebracht is. Is dit het geval dan hoef je niet zo te vrezen voor BS.
-
werli
- Donateur (2x)

en alle mannnen met een peimel zijn hetero'sdirk7942 schreef:Let nog even op of de MOD6 aangebracht is. Is dit het geval dan hoef je niet zo te vrezen voor BS.
klopt dus geen bal van
mod 6 is denk ik nog steeds de beste remedie ,maar om nu te zeggen dat die staat er op dus geen vrees vind ik toch wel een straffe uitspraak, zeker om aan iemand te vertellen die een auto op het oog heeft met t7 motor
mod 6 op de T7 : op de motor loopt aan de bijrijderskant een metalen pijpje dat aan de achterkant overgaat in rubber op dit rubber staan witte letters gedrukt en gaat na een 10 tal cm over in een T spitsing [/b
]black sludge komt voor bij deze modellen en menige motor is aan dit probleem in de vernieling gegaan dit hoeft echter niet zo te zijn je kan dit voorkomen laat bij elke aankoop auto je carter reinigen (ja dat kost ook wat )en doe dit met een interval tussen de 70a100dkm afhankelijk van wat je rijdt
lpg 100 dkm
automaat en korte stukjes zeker om de 70 dkm
mvg werner
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Tsjonge: goed lezen is ook een kunst. Er staat: dan hoef je niet ZO te vrezen voor blacksludge.
Wou je zeggen dat dat niet klopt? Er staat niet dat je niets hoeft te vrezen. Daar deze auto nu 150.000 km heeft gelopen en het zijn echt motoren die in deze auto aandacht behoeven. Ik weet er alles van, ik heb exact dezelfde en er een mod 6 op laten zetten.
Ik wilde de goede man alleen helpen. Afijn, misschien begint hij nu zelf aan zijn geaardheid te twijfelen.
Gegroet daar in het zuiden. Fijn weekend! Als we het verder doortrekken is het ook 1 op 4.......
Wou je zeggen dat dat niet klopt? Er staat niet dat je niets hoeft te vrezen. Daar deze auto nu 150.000 km heeft gelopen en het zijn echt motoren die in deze auto aandacht behoeven. Ik weet er alles van, ik heb exact dezelfde en er een mod 6 op laten zetten.
Ik wilde de goede man alleen helpen. Afijn, misschien begint hij nu zelf aan zijn geaardheid te twijfelen.
Gegroet daar in het zuiden. Fijn weekend! Als we het verder doortrekken is het ook 1 op 4.......
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik zou een fiets kopen is net een cabrio maar dan anders!
even het kleppen deksel er af laten halen en je ogen de kost geven ik weet zeker dat bij 150k de originele kop er nog op zit
black-sluge bouw zich namelijk op aan de distributie zijde dit kan je zien zitten dit is een zwarte laag het hangt van de dikte van die laag af of het gevaarlijk is of niet
als je er met je vinger over gaat en er komen schilfertjes los dan komen deze ook onder in je olie zeef
als je dit 100% wilt oplossen dan zou eigenlijk het blok uit elkaar moeten en black-sludge er af geborsteld moeten worden
heb je hier geen trek in kijk dan naar een 9-3 met t5 van voor 2000 of naar een nieuw type 9-3
even het kleppen deksel er af laten halen en je ogen de kost geven ik weet zeker dat bij 150k de originele kop er nog op zit
black-sluge bouw zich namelijk op aan de distributie zijde dit kan je zien zitten dit is een zwarte laag het hangt van de dikte van die laag af of het gevaarlijk is of niet
als je er met je vinger over gaat en er komen schilfertjes los dan komen deze ook onder in je olie zeef
als je dit 100% wilt oplossen dan zou eigenlijk het blok uit elkaar moeten en black-sludge er af geborsteld moeten worden
heb je hier geen trek in kijk dan naar een 9-3 met t5 van voor 2000 of naar een nieuw type 9-3