braking with 280HP

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
easy
Geregistreerd lid

braking with 280HP

Bericht door easy » do 16 okt, 2003 22:25

Hallo iedereen,

Binnenkort gaat mijn 9000 T naar 280bhp via maptun.
Hebben jullie wat adviezen voor mij hoe ik (goedkoop) iets aan de remmen kan doen. Heb ik alleen betere pads nodig(ik las zoiets op elkeparts) of is het echt raadzaam om gelijk ook andere discs te monteren.

gr,
Peter

B235R
Lid van verdienste

Re: braking with 280HP

Bericht door B235R » do 16 okt, 2003 23:44

Remblokken alleen kunnen heel soms voldoende zijn, maar als je net zo lief remt als dat je gasgeeft is het misschien beter om het verhaal compleet af te maken :wink:

Zoiets als onderstaande, gesleufd geboord of een combinatie van beide.

Afbeelding

Afbeelding

Of als je echt serieus wil meedoen dan kun je bijvoorbeeld een setje Brembo (movit), KAD of AP 6 pots zuiger met 330 mm schijven nemen a € 2300 tot € 3000,- :lol: :lol:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » za 18 okt, 2003 13:55

Hi B235R,

Bedankt voor je antwoord,

Als ik eens wil beginnen met andere remblokken welke zal ik dan nemen, ik bedoel ik ben een leek hoor maar wil er wel iets over weten, hoe geef je de maat aan van remblokken en welke maat zal ik nemen. Wat zijn de kosten van een beetje behoorlijke remblokken , en Discs Bijv.

Ik heb zelf een 9000T 2.3 uit 1998 met 225PK(standaard) en weet overigens niet of deze versie dezelfde remmen heeft als een Aero, en heeft een Aero wel andere remmen.

Ik hoop niet dat ik jullie aan de gang houdt :oops:

gr,
Peter

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 18 okt, 2003 22:14

- gewoon voor pagid of ferrodo gaan, greenstuff is rommel (dat zijn die groen met kevlar die niet zoveel remstof afgeven)

- de maat van remblokken zijn afhankelijk van je remklauwen, en aangezien je klauwen nog standaard zijn zit je dus aan de zelfde grote. Alleen de materiaal samenstelling van pagid of ferrodo anders is zullen ze toch een heel ander remresultaat geven.

- kosten voor schijven zijn € 100,- p.s. en € 80 a 100,- voor een setje blokken afhankelijk van merk en soort

- grote van jou remschijven (B234L) zijn net zo groot als de aero (B234R) maat is: 280 x 25

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 30 okt, 2003 10:39

Hi B235R,

Bedankt voor je toelichting.

Ik ga binnenkort wat zaken bestellen en laat het resultaat zeker even aan je weten hier. :wink:
Ik ga om te beginnen voor de ferrodo remblokken en voel dat resultaat even aan en beslis daarna of ik ook grotere remschijven laat monteren.

Zijn er trouwens wat saabfanaten in omgeving het gooi, met kennis van zaken en wat ruimte, zou het wel leuk vinden om met een liefhebber een beetje te tunen aan mijn saab. :P

Gr,
Peter

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 30 okt, 2003 11:12

Beste Easy,

Ik zou je met alle plezier mee willen helpen. Alleen ik knutsel aan oudere modellen, 900 99 en 96. Ik doe dit samen met en collega van me. Die heeft een aantal schuren in de omgeving van Veenendaal.

Mijn ouders rijden thuis een 9000 CSE 2.0 LPT. Deze auto is licht opgevoerd en heeft tijdens zijn grote beurt ook grotere en dikkere remschijven gekrijgen. De auto beschikt nu over 185 PK.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 30 okt, 2003 14:10

Een ander alternatief is het gebruiken van de Ferodo DS 2500 remblokken. Die zijn van uistekende kwaliteit. Mocht dit met de 280 pk niet voldoen dan kun je uiteraard overgaan tot het monteren van de bovengenoemde schijven. Ik heb zelf een paar zimmermann crossdrilled schijven voor de voor wielen van de mijne. Die zijn niet slecht :D .

Succes!

Tijn

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 30 okt, 2003 16:03

easy schreef:Hi B235R,

Bedankt voor je toelichting.

Ik ga binnenkort wat zaken bestellen en laat het resultaat zeker even aan je weten hier. :wink:
Ik ga om te beginnen voor de ferrodo remblokken en voel dat resultaat even aan en beslis daarna of ik ook grotere remschijven laat monteren.

Gr,
Peter
Peter,

Grotere schijven monteren is niet direct nodig, maar een geboorde of gesleufde versie variant (zelfde grootte) kan al een wereld van verschil geven. DS 2000 of 25000 voorop zou moeten voldoen, achter zou je evt. 3000 kunnen gaan gebruiken maar dat is alleen aan te raden als je extreem snel wil stil staan.

Marco

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 30 okt, 2003 21:20

Remmen die schijven zo goed dan Tijn??? Ik facht dat je zei dat ze rood verroest waren. :lol:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 25 nov, 2003 17:27

Peter,

Hoe bevalt Ferrodo?? :wink:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 25 nov, 2003 17:56

Marco,

alle modificaties moeten nog uitgevoerd worden. Ik heb me eerst laten informeren zoals je weet :wink:

Ik denk dat ik alle mods laat uitvoeren bij Saab Tholen in bergen op zoom.

bevindingen krijgen jullie zeker, en zoals je wellicht heb vernomen ben ik nu ook ingewijd in het vak van webdesigner dus zal ik het niet nalaten ook wat fotos te publiceren alhier.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 25 nov, 2003 18:59

Ga voor remblokken van EBC, de greenstuff bijvoorbeeld. Hoe kom je erbij dat dit rommel is?!?!

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 25 nov, 2003 20:05

Hi Fleche Rouge,

Ik heb inmiddels begrepen dat voor de 9000 de ferrodo DS2500 de meest geliefde blokken zijn.
Ik geloof dat dit niet voor alle andere modellen het geval is.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 26 nov, 2003 5:05

Flèche Rouge schreef:Ga voor remblokken van EBC, de greenstuff bijvoorbeeld. Hoe kom je erbij dat dit rommel is?!?!
De greenstoff blokken zijn inderdaad rommel. In het begin zijn ze goed, maar nog voor ze halfweg zijn, remmen ze slechter dan de originele. :cry:

Dit is de algemene bevinding van verschillende saabrijders. zelf heb ik omwille van dat advies er geen ervaring mee.

Marc

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 26 nov, 2003 13:42

De meeste Saabrijders zijn in het begin erg tevreden over EBC Greenstuff, maar na korte tijd slaat die mening om. Ferodo, Mintex en Pagid krijgen betere kritieken.

Wil je echt goed remmen, dan zijn de remmen op onderstaande 9-3 misschien een optie :twisted:

Afbeelding

Plaats reactie