lpg starten lopen afslaan, inductierelais?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

lpg starten lopen afslaan, inductierelais?

Bericht door turbopilot » do 03 nov, 2011 0:42

iemand een idee hoe slecht of gevoelig het inductie relais van gms is? zie foto.

auto start perfect, loopt een tijdje (aantal minuten) en slaat dan af.
draai je het contact terug, doe je een nieuwe startpoging, dan hoor je het gas erin stromen, het zogenaamde psssssssssst toek. auto starten lopen, maar slaat weer af.

start je nog een keer en bedien je de schakelaar van de lpg snel achter elkaar aan/uit, blijft de auto lopen op de pssssssst toek gaspufjes.

nu dacht ik de lus voor inductie meerdere slagen om de bobinekabel te doen, en het uiteinde iets in de rubberen dop te prutsen, wil ie helemaal niet meer starten.
doe ik hem er minder slagen omheen doet ie het weer een poos, na een paar minuten draaien slaat ie weer af.
2 andere bobinekabels maken ook al niets uit.

ik verdenk/verdacht het inductierelais van de oorzaak, maar met een nieuwe geeft ie precies hetzelfde probleem.

enigste wat ik nog niet omgeruild heb, is de gas/benzineschakelaar.

ontstekingshuis, elektronische ontstekingsblokje zijn allemaal omgeruild voor een andere.

volgens mij is de bobine ook een andere, al lijkt het erop dat hier mee te maken heeft
en het signaal voor het inductierelais komt er vandaan en na een tijdje zou ie te warm kunnen worden.

iemand een idee?

auto wil helaas niet op benzine, ander zou ik de ontsteking kunnen uitsluiten.

Afbeelding

FHR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: lpg starten lopen afslaan, inductierelais?

Bericht door FHR » do 03 nov, 2011 0:48

Heb wel een idee, vertel ik je morgen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 04 nov, 2011 0:09

vanavond nog maar eens even verder gekloot en voor de zekerheid een andere bobine geprobeerd (had geen zin).

auto starten, tijdje lopen dan weer afslaan.
wachten.
auto starten, tijdje lopen dan weer afslaan.

kun je mee doorgaan, en bijna de klok op gelijk zetten. lijkt ook dat het relais warm wordt

ook even geprobeerd wat willeme zegt. tank en verdamper aan de + die normaal na het relais loopt, starten lopen.
is ondanks dit toch nog 1 keer afgeslaan, (min zit ook nog aan het relais) toen de inductiekabel verwijderd, starten lopen :-S+
en blijven lopen.

of de magneetkleppen trekken te veel stroom en belasten het relais te veel of het is volgens mij gewoon een k.. inductierelais.

Ben dus op zoek naar een ander merk inductierelais wie weet er ergens eentje :?:
volgens de kenners moet je een langwerpige hebben, niet zo'n vierkante
via google en bij de gasboer kom ik alleen maar uit op de vierkante gms

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 04 nov, 2011 0:42

willeme 1 schreef:vialle heeft vroeger van die grote groene gehad geen idee of ze die nog hebben
heb ik er nog 1 van, maar wilde graag bewaren als sparepart voor mijn andere saab.
heb trouwens in mijn daly driver een kleinere van vialle.

willeme 1 schreef: en geen sluiting erin
heeft jaren goed gewerkt, maar zit na vanavond ook al aan zoiets te denken, morgen maar eens doormeten.

als ik er een hele lichte zekering erin doe, zou ie er toch moeten uitklappen, zit nu een blauwe, dacht 15 in.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 04 nov, 2011 21:17

extra relais geplaatst die de magneetventielen van de tank en verdamper schakelt.

dit relais wordt aangestuurd door het gms inductierelais, zelfs dan wordt het F... ding nog warm en slaat ie weer af na een tijdje lopen %&%&^$&**&
het oude GMS relais maar terug geplaatst, daar loopt ie voorlopig nog wel op, al gaf die ook van die wazige storingen.

voor de zekerheid maar een kabeltje aangelegd zodat tijdens pech overgeschakeld kan worden op noodbedrijf.
het is nl de saab waar moeders het meest mee rijdt :oops:

- iemand nog een idee waarom het inductie relais dit doet, behalve dan dat het een K ding is?
- iemand nog een ander inductie relais in de aanbieding?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 06 nov, 2011 21:32

oude relais is ook ruk

iemand nog een inductierelais te koop?

Plaats reactie