Allerlei algemene Saab onderwerpen.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 20 apr, 2006 18:56
Beste mensen,
Weet iemand hoe ik aan lederen deurpanelen kan komen voor een Saab 9-5 Estate van 2002? Het is een Aero-uitvoering met half leder/stof, maar de stof in de deuren doet echt wat te goedkoop aan voor zo'n mooie auto.... Zijn er niet achteraf lederen panelen in te bouwen? Hoe kom je er aan? Kleur waarin ik ze zoek is zwart... Ik vrees dat ze bij de Saab-dealer erg prijzig zijn.
Groeten,
davidjoost
P.S. Hoe komt het eigenlijk dat lederendeurpanelen zo vaak ontbreken op verder fully loaded Saabs 9-3/900/9-5 (van vóór 2001)? Onze vorige 9-5 had overigens wel die lederen deurpanelen, en toen kreeg ik ook al verbaasde reacties. Was het soms een optie die nog eens extra was bovenop het leder op de stoelen/achterbank?

-
Remco
- Donateur

Bericht
door Remco » do 20 apr, 2006 19:13
davidjoost schreef:Beste mensen,
Weet iemand hoe ik aan lederen deurpanelen kan komen voor een Saab 9-5 Estate van 2002? Het is een Aero-uitvoering met half leder/stof, maar de stof in de deuren doet echt wat te goedkoop aan voor zo'n mooie auto.... Zijn er niet achteraf lederen panelen in te bouwen? Hoe kom je er aan? Kleur waarin ik ze zoek is zwart... Ik vrees dat ze bij de Saab-dealer erg prijzig zijn.
Groeten,
davidjoost
P.S. Hoe komt het eigenlijk dat lederendeurpanelen zo vaak ontbreken op verder fully loaded Saabs 9-3/900/9-5 (van vóór 2001)? Onze vorige 9-5 had overigens wel die lederen deurpanelen, en toen kreeg ik ook al verbaasde reacties. Was het soms een optie die nog eens extra was bovenop het leder op de stoelen/achterbank?

Moet je net even treffen op de sloop als je goedkoop wil. Dealer zal idd rond de 600 per paneel zijn denk ik. Lederen deurpanelen waren voor 2001 niet leverbaar tenzij het een speciaal actiemodel betrof (Talladega) of het topmodel in de 9-3, de Aero/FSP, deze had ze voor het eerst in 1999 en heeft ze daarna altijd gehad. In 2002 hadden alle 9-3's met half leder of full leder ze. Voor de 9-5 van na de facelift was volledig leer een optie op de Vector en de Aero en hadden ze dus ook de lederen deurpanelen niet. Dat ze op jullie oude 9-5 wel zaten klopt, je hebt zelf al eens verteld dat de vorige eigenaar ze erin heeft laten zetten

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 20 apr, 2006 19:35
Dat ze op jullie oude 9-5 wel zaten klopt, je hebt zelf al eens verteld dat de vorige eigenaar ze erin heeft laten zetten
dat was mijn theorie ja..... maar de eerste eigenaar was een lease-rijder en de auto was maar 1,5 jaar oud en had 12.000km gereden....
kan het er niet af-fabriek in hebben gezeten (als optie)?
davidjoost
-
Maarten C
- Geregistreerd lid
Bericht
door Maarten C » do 20 apr, 2006 19:38
Ik meen met aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid dat in mijn 9-5 Aero van 16-04-2000 alle deurpanelen van leer voorzien waren. Ik heb deze auto toen als demo gekocht met 14741 km op de teller. En volgens Henk Baan toendertijd zat alles er standaard in.
Maarten
-
Remco
- Donateur

Bericht
door Remco » do 20 apr, 2006 19:46
Maarten C schreef:Ik meen met aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid dat in mijn 9-5 Aero van 16-04-2000 alle deurpanelen van leer voorzien waren. Ik heb deze auto toen als demo gekocht met 14741 km op de teller. En volgens Henk Baan toendertijd zat alles er standaard in.
Maarten
Dat klopt, ik had me beperkt tot 9-5's van na de facelift omdat ze die auto hebben. Vreemd eigenlijk dat de Aero het voor de facelift wel had en na de facelift niet meer.
Volgens het boekje van 2000 had de Aero als S geen leer en als Aero SE wel incl. de portieren. Hetzelfde geld voor de 3.0V6. Alle SE's hadden leren bekleding maar geen lederen deurpanelen. Dit was ook niet als optie verkrijgbaar volgens het boekje. Vanaf modeljaar 2001 hadden alle 9-5's met leer ook lederen deurpanelen volgens de prijslijst van 2001.
-
Remco
- Donateur

Bericht
door Remco » do 20 apr, 2006 19:52
davidjoost schreef:Dat ze op jullie oude 9-5 wel zaten klopt, je hebt zelf al eens verteld dat de vorige eigenaar ze erin heeft laten zetten
dat was mijn theorie ja..... maar de eerste eigenaar was een lease-rijder en de auto was maar 1,5 jaar oud en had 12.000km gereden....
kan het er niet af-fabriek in hebben gezeten (als optie)?
davidjoost
Volgens de boekjes niet. Maar ach als iemand een 9-5 1,5 jaar leased en er maar 12.000 km mee rijdt kunnen die lederen panelen er ook nog wel af.....

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 20 apr, 2006 20:14
de auto kwam uit een faillissement vandaar de korte looptijd
gekocht voor 32 euromille bij jonkerauto in Hoevelaken
davidjoost
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 20 apr, 2006 20:17
het was trouwens een 'S'-uitvoering...
davidjoost
-
Remco
- Donateur

Bericht
door Remco » do 20 apr, 2006 20:35
davidjoost schreef:de auto kwam uit een faillissement vandaar de korte looptijd
gekocht voor 32 euromille bij jonkerauto in Hoevelaken
davidjoost
Oké, maar in ander half jaar 12.000 km is natuurlijk voor een leaseauto erg weinig. Ik weet dat het een 'S' was, daar was lederen bekleding een optie en lederen panelen zaten daar niet bij. Alleen bij een Aero S en een 3.0V6 S zat er lederen deurbekleding bij de optie lederen bekleding. Een upgrade voor alleen lederen panelen was niet leverbaar.
-
B235R
- Lid van verdienste
Bericht
door B235R » do 20 apr, 2006 23:18
waarom informeer je niet even bij een goede autobekleder, het resultaat is net als origineel. alleen moet je ff een weekje zonder panelen rondtouren.
-
pzenden
- Geregistreerd lid
Bericht
door pzenden » do 20 apr, 2006 23:35
anders moet je richting engeland
daar worden ze nog wel eens aangeboden
-
K Plop
- Geregistreerd lid
Bericht
door K Plop » vr 21 apr, 2006 8:15
Volgens het boekje van 2000 had de Aero als S geen leer en als Aero SE wel incl. de portieren. Hetzelfde geld voor de 3.0V6. Alle SE's hadden leren bekleding maar geen lederen deurpanelen. Dit was ook niet als optie verkrijgbaar volgens het boekje. Vanaf modeljaar 2001 hadden alle 9-5's met leer ook lederen deurpanelen volgens de prijslijst van 2001.
Dit kan ik bevestigen, wij hebben een 9-5 SE van maart 2001 en inderdaad met die leren deurpanelen. Overigens moet je dat volledig leer met een korreltje zout nemen. Slechts de delen waar je echt op zit zijn van leer. de achterzijde van de stoelen is dat beslist niet ook al lijkt het er op.
Succes met zoeken van die panelen
-
B235R
- Lid van verdienste
Bericht
door B235R » vr 21 apr, 2006 12:23
K Plop schreef:Overigens moet je dat volledig leer met een korreltje zout nemen. Slechts de delen waar je echt op zit zijn van leer. de achterzijde van de stoelen is dat beslist niet ook al lijkt het er op.
Dat is nog nooit veel anders geweest bij de autofabrikanten.