Aandachtspunten voor konvooien

Op 15 januari 2012 zal ter ere van Saab een dag van waardering voor Saab worden gehouden. Iedereen die zijn Saab(s) koestert of Saab een warm hart toedraagt is welkom. Lees verder en schrijf je in!
aZuL2001
Geregistreerd lid

Aandachtspunten voor konvooien

Bericht door aZuL2001 » ma 02 jan, 2012 16:49

Zoals we al schreven gaan wij zelf de organisatie van konvooien niet op ons nemen. We hebben genoeg op ons bordje liggen ;)

We vinden het wel erg leuk dat er (weer) groepen Saabs de weg op gaan om elkaar centraal te treffen.
Maar doe ons als organisatie en jezelf een groot plezier en gedraag je netjes tijdens de verplaatsingen.
Het gaat om positieve aandacht.

En we weten dat de KLPD het weer in de gaten gaan houden. Maar dat hoeft geen enkel probleem te zijn.
Misschien Blik op de Weg ook uitnodigen om opnamen te maken ;)

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Aandachtspunten voor konvooien

Bericht door berta » ma 02 jan, 2012 17:27

Belangrijke punten
1: Snelheid niet te hoog wanneer de 1e wagen 120km/p.uur rijdt moet de laatste dikwijls naar de 140km om bij te blijven.
2: Afstand houden zodat ander verkeer eventueel kan invoegen om hierna 'n afrit te nemen.
3: Convoyen niet te groot
4: Eventueel tel. contact tussen 1e en laatste wagen.
5: Wanneer 'n wagen stukken krijgt (wat we niet hopen) niet met 20 auto's op de vluchtstrook stoppen, 1 is genoeg om te helpen.

misschien kunnen we deze lijst uibreiden ,Net als het inschrijvings toppic zodat we 1 lijst hebben.
Verder wens ik iedereen 'n hele leuke en veilige 15 januari.
Grt Hennie

Phantom
Geregistreerd lid

Bericht door Phantom » ma 02 jan, 2012 17:30

Denk dat als er mensen met portofoons zijn dat het handigst is om mee te nemen voor het contact tussen laatste en eerste wagen, dan heb je direct contact in plaats van dat je een nummer moet selecteren etc etc. ;)
Ik heb er 2 en neem ze in ieder geval mee.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 02 jan, 2012 19:36

berta schreef:Belangrijke punten
1: Snelheid niet te hoog wanneer de 1e wagen 120km/p.uur rijdt moet de laatste dikwijls naar de 140km om bij te blijven.
Zou er 100 km/u van maken.
2: Afstand houden zodat ander verkeer eventueel kan invoegen om hierna 'n afrit te nemen.
Denk aan tussen de 50 en 100 meter tussen de auto's
3: Convoyen niet te groot
Max 15 auto's per pakket, en 3 minuten tussen de pakketten. Zou ik doen. Dan hou je het beheersbaar.
4: Eventueel tel. contact tussen 1e en laatste wagen.
Porto's is zeker een goede suggestie. Die goedkope voldoen zeker. Bereik iets van 3 km is meer dan zat.
5: Wanneer 'n wagen stukken krijgt (wat we niet hopen) niet met 20 auto's op de vluchtstrook stoppen, 1 is genoeg om te helpen.
Of wegenwacht laten bellen ;)

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » ma 02 jan, 2012 21:18

Inderdaad is 120km te hard maar dit zei ik expres, want je zal maar achteraan hangen met je Saab 96 en 140 moeten trappen.En dan is 100km hard genoeg.
Ben zelf chauffeur geweest op verre bestemmingen dus ik weet wat convoy rijden inhoud.
Dus mensen tips voor veiligheid, geef ze door aan mij , dan zorg ik dat de lijst bijgewerkt wordt.Mag in dit toppic alsook per pb.
Grt Hennie

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » ma 02 jan, 2012 21:39

-Bij "aansluitpunten" onderweg achteraan aansluiten, niet tussenin.
-Niet met het konvooi in zijn geheel de parkeerplaats oprijden bij aansluitpunt, maar als aansluiter zelf het konvooi in de gaten houden.

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » di 03 jan, 2012 1:13

Handige tips die we meenemen!

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » di 03 jan, 2012 1:43

berta schreef:Inderdaad is 120km te hard maar dit zei ik expres, want je zal maar achteraan hangen met je Saab 96 en 140 moeten trappen.En dan is 100km hard genoeg.
Zoals een convoy in het leger moest rijden, traagste voertuigen voorop en snelste achteraan.

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » di 03 jan, 2012 1:53

@9900: dit vindt ik eigenlijk wel een heel goede suggestie :)

Goede tips waardoor we allemaal veilig en met veel plezier de bijeenkomst bij zullen gaan wonen :O:

Phantom
Geregistreerd lid

Bericht door Phantom » di 03 jan, 2012 13:14

Denk dat het sowieso niet nodig is om hier vooraf aan regels voor op te stellen, het hangt er sterk vanaf met hoeveel wagens je vanaf een bepaald punt vertrekt, wat voor type wagens, waar je vandaan vertrekt en ga zo maar door.
Dan kunnen we wel 600 pagina's vol typen met dingen waar je op moet letten. :P
Het handigst is dit om het ter plaatse te bekijken en vanuit daar in te delen en te regelen. ;)

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » di 03 jan, 2012 15:55

Ik vind een paar tips waar je op kunt letten wel handig. Heb nooit in het leger gezeten namelijk.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 03 jan, 2012 16:01

Regels nee. Tips Ja.

Ik heb ooit een convooi geleid naar een vermogensbankmeeting in Nijverdal. Waren ongeveer 30 auto's En De langzaamsten achteraan moesten toch echt 160 rijden...

Maarja dat was met Maarten, Turboflix, MarkA, Doktorevil en andere oudgediende snelheidsmaniakken van het forum

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 03 jan, 2012 16:05

Vooral is het belangrijk dat je even elkaars nummer hebt. Portofoons zijn natuurlijk nog handiger maar ook door het beperkte bereik en beperkte aantal is een telefoon een fijne back up.
En misschien zijn kleine dingen als eventjes tanken voordat je richting je centrale vertrek plaats rijd, toch wel slim om te doen.
Ik denk dat de groep uit breda helaas geen oudjes mee krijgt :(. Had toch graag een paar pruttelende 2 takjes en V4tjes gezien :roll:.

En het belangrijkste is denk ik: denk eventjes na :-P+.

Zo lijkt mij de insteek van injectie ook het beste...

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 03 jan, 2012 16:26

Effe een update vanuit 1 van de HQ's, op dit moment 32 deelnemende landen, met een ongelofelijk aantal van 63 evenementen. We zullen nog eens een keertje iets de lucht in smijten.....

Persberichten zijn de deur uit, we zijn benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren....

Sitestats: 7,6 gig aan data verzonden, meer dan 10.000 unieke bezoekers. Oh ja, er moest ook nog een Nederlands evenement worden georganiseerd.......

Saabforum, SaabsUnited en Saab Club Nederland gaan eventjes de hele wereld rond.

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » di 03 jan, 2012 17:10

Ik schreef ook belangrijke punten, geen regels.
Phantom schreef: Dan kunnen we wel 600 pagina's vol typen met dingen waar je op moet letten. :P
Maar 599 pagina's moet kunnen he :lol:
Phantom schreef: Het handigst is dit om het ter plaatse te bekijken en vanuit daar in te delen en te regelen. ;)
Ik denk dat je zoveel mogelijk vantevoren moet regelen, Want net voor je vertrekt zal er nog genoeg te doen zijn.
En voor de rest moet iedereen z'n gezond verstand gebruiken. ( voor zo ver mogelijk :roll: )

Grt Hennie

Plaats reactie