Collectieve SAAB Classic Cabrio verzekering?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Collectieve SAAB Classic Cabrio verzekering?
Bestaat er zoiets als een collectieve SAAB Classic Cabrio verzekering en of heeft er iemand tips hoe en waar ik het beste mijn `93 cabrio kan verzekeren.
Rij meer dan 14 jaar schadevrij, dus moet een hoop mogelijk zijn lijkt me.
Heb nu offerte liggen (met mijn schadevrije jaren meegeteld): WA casco voor 600 euro en ALL Risk voor 1000 euro (incl kap). Lijkt me aan de hoge kant.
Denk ongeveer 30.000 km per jaar te rijden.
Rij meer dan 14 jaar schadevrij, dus moet een hoop mogelijk zijn lijkt me.
Heb nu offerte liggen (met mijn schadevrije jaren meegeteld): WA casco voor 600 euro en ALL Risk voor 1000 euro (incl kap). Lijkt me aan de hoge kant.
Denk ongeveer 30.000 km per jaar te rijden.
-
AeroHank
- Donateur

Schande ! Zo veel kilometers met zo'n mooie cabrio, daar pak je maar een diesel voor ! Classic cabrio's dienen gekoesterd en bewaard te worden voor ons nageslacht zodat ook zij nog weten hoe een echte
Saab eruit zag.......
Geintje, Cobra, fijne kilometers gewenst en zoek een verzekering die (ondanks dat giga aantal kilometers per jaar) bereid is om hem als "youngtimer" te verzekeren.
Volgende week 24 graden !
Saab eruit zag.......
Geintje, Cobra, fijne kilometers gewenst en zoek een verzekering die (ondanks dat giga aantal kilometers per jaar) bereid is om hem als "youngtimer" te verzekeren.
Volgende week 24 graden !
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Je hebt ook hartstikke gelijk. Het ligt in mijn bedoeling om dit als tijdelijke oplossing te zien. Vooralsnog rij ik nu in mijn Lease Volvo , maar verwacht deze zomer om voor mezelf te beginnen. Wil met mijn SAAB het eerste jaar doorkomen. (BTW: Zal zo nu en dan de lease Vovo van mijn vrouw gebruiken om de kilometers van mijn classic te sparen. --ze werkt 4 dagen-- Ha,ha..)
Gezien mijn markt zich in de Benelux afspeelt en ik zo nu en dan ook in Duitsland vertoef, denk ik toch minimaal op 30.000 km (helaas) uit te komen.
Maar goed, heb je nog een tip van een verzekeringskantoor speciaal voor "jonge" klassiekers?
Gezien mijn markt zich in de Benelux afspeelt en ik zo nu en dan ook in Duitsland vertoef, denk ik toch minimaal op 30.000 km (helaas) uit te komen.
Maar goed, heb je nog een tip van een verzekeringskantoor speciaal voor "jonge" klassiekers?
-
AeroHank
- Donateur

Op basis van WA + cascodekking van 15.000 euro, max. 12.000 km/jaar,
inzittendenverzekering, eigen risico van 1.000 euro en 75% korting betaal ik 476 euro per jaar incl. ca. 50 euro kosten en ass.belasting.
Geen flauw idee of dit duur of goedkoop is, gezien het redelijk omvangrijke pakket dat ik daar heb ondergebracht, vermoed ik echter dat het mee valt.
Mvg,
Hank.
inzittendenverzekering, eigen risico van 1.000 euro en 75% korting betaal ik 476 euro per jaar incl. ca. 50 euro kosten en ass.belasting.
Geen flauw idee of dit duur of goedkoop is, gezien het redelijk omvangrijke pakket dat ik daar heb ondergebracht, vermoed ik echter dat het mee valt.
Mvg,
Hank.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn caab verzekerd bij Emerpark, in een collectieve verzekering van de ...Citroen Club Nederland (CCNL). Ik heb mijn 2CV verzekering (nog geen 150 euro per jaar casco op basis van 7000 euro taxatiewaarde van de deux) na inruil voor de classic cabrio voortgezet voor de cabrio en betaal nu iets van 450 euro, eveneens casco. Voorwaarde is onder meer dat ik lid blijf van de CCNL en dat we nog andere auto's rijden (hoeven niet bij hun verzekerd te zijn; eventuele lease-autos tellen ook, het gaat er puur om dat het niet de eerste auto is).
-
Ed93
- Geregistreerd lid
Ik heb er ooit eens flink voor rondgesnuffeld. Dit waren een paar varianten voor verschillende toepassingen:
SaabSafePolis van Armac Assurantie 0347-323870
Zeer volledige dekking (speciaal ivm Saab en Saab cabrio (kap!!))
http://www.saabfinancialservices.nl/saa ... fferte.asp
Advies Verzekerd! 0522-441444
Klassiekerpolis voor Saabs vanaf 10 jaar oud
http://adviesverzekerd.homestead.com/kl ... ferte.html
(Zeer voordelig, wel beperkende voorwaarden en vooral een beperkt aantal kilometers per jaar! )
Gewoon goedkoop:
(beperkende voorwaarden ten opzichte van SaabSafePolis en geen persoonlijk contact. Duurdere Saabs kunnen hier niet ondergebracht worden.)
www.ineas.nl
www.verzekeruzelf.nl
Voor elk wat wils...
Succes
Ed
SaabSafePolis van Armac Assurantie 0347-323870
Zeer volledige dekking (speciaal ivm Saab en Saab cabrio (kap!!))
http://www.saabfinancialservices.nl/saa ... fferte.asp
Advies Verzekerd! 0522-441444
Klassiekerpolis voor Saabs vanaf 10 jaar oud
http://adviesverzekerd.homestead.com/kl ... ferte.html
(Zeer voordelig, wel beperkende voorwaarden en vooral een beperkt aantal kilometers per jaar! )
Gewoon goedkoop:
(beperkende voorwaarden ten opzichte van SaabSafePolis en geen persoonlijk contact. Duurdere Saabs kunnen hier niet ondergebracht worden.)
www.ineas.nl
www.verzekeruzelf.nl
Voor elk wat wils...
Succes
Ed
-
Hannes
- Forum Admin
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Bedankt allemaal.
Ik heb inmiddels bij Saab Nederland (Armac) mijn lpt cabrio ondergebracht.
All Risk met 75% korting komt uit op ongeveer 700 euro bij 15.000 km. (zal wellicht de km-ers moeten gaan bijstellen....)
Kan mijn auto laten taxeren zodat deze waarde verzekerd is.
Weet iemand nog een voordelig erkend taxateur?
O,ja WA beperkte casco met kap meeverzekerd komt op ongeveer 300 euro (voor de liefhebber).
Ik heb inmiddels bij Saab Nederland (Armac) mijn lpt cabrio ondergebracht.
All Risk met 75% korting komt uit op ongeveer 700 euro bij 15.000 km. (zal wellicht de km-ers moeten gaan bijstellen....)
Kan mijn auto laten taxeren zodat deze waarde verzekerd is.
Weet iemand nog een voordelig erkend taxateur?
O,ja WA beperkte casco met kap meeverzekerd komt op ongeveer 300 euro (voor de liefhebber).
-
John
- Geregistreerd lid
Kremers & Partners. Adverteren oa in het blad van de Saabclub en zitten geloof ik in Aalten.cobra427 schreef:Weet iemand nog een voordelig erkend taxateur?
Ik had mijn cabrio altijd All Risk. Kwam met 75% no claim en 35% personeelskorting op een Euro of 600 met onbeperkte km's (Centraal Beheer). Omdat ik nu weinig rijd met de cabrio is het casco geworden (scheelt ongeveer de helft)
-
boxeruitzoetermeer
- Geregistreerd lid
Saab Cabrio verzekering
Sprak vandaag een bestuurslid van de Saab Cabrio Club Soleil. Deze vertelde dat hij voor zijn 14 jaar oude 900NG Cabrio een oldtimerverzekering (all-risk) voor € 34,00 p/mnd met een km beperking van max. 7500 km per jaar had afgesloten. Misschien een goede tip ??
www.saabcabrioclub.nl
www.saabcabrioclub.nl