Aandachtspunten voor konvooien

Op 15 januari 2012 zal ter ere van Saab een dag van waardering voor Saab worden gehouden. Iedereen die zijn Saab(s) koestert of Saab een warm hart toedraagt is welkom. Lees verder en schrijf je in!
gustav
Geregistreerd lid

Re: Aandachtspunten voor konvooien

Bericht door gustav » di 10 jan, 2012 20:03

Hoi Berry,

Mag je die km's ook compenseren door een keer minder naar je schoonmoeder te rijden op een zondag?

Groetjes

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » di 10 jan, 2012 20:25

Laten we het gezellig houden.

En on topic is voor nu wel even handig in dit subforum. :-P+

Nine
Geregistreerd lid

Bericht door Nine » di 10 jan, 2012 23:21

Weer effe terug naar konvooien :D
Terugkijkend naar 2010 kan ik me herinneren dat 10 wagens pers cluster genoeg is. Traagste voorop, snelste achteraan (al dan niet uitgerust met portofoon...ik prefereer een turbo :wink: ). Je moet voorkomen dat de club zo groot wordt dat de achterste heel onrustig moet gaan rijden :shock: .
Hoe langer het konvooi des te lager de snelheid en dat is voor overig verkeer niet handig. Streef naar 100 km/u en kijk dan of het iets langzamer moet of sneller mag. En wat afstand houden betreft...inderdaad genoeg afstand 2 volle seconden minimaal. Zou jammer zijn als we de pers halen met een kettingbotsing. ;-(+

Dan toch weer offtopic: het weer ziet er perfect uit (kouder dan nu en vooral ...zonniger! --> goed voor de foto's)

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 10 jan, 2012 23:27

Wat is de max snelheid van een 96 2takt(die die ook nog fijn kan rijden)? Want die zal waarschijnlijk bij ons voorop gaan. Al die snelle jongens bij ons mogen lekker achterin hobbelen :O:.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 10 jan, 2012 23:29

130 is de max als je doorstampt. Tot 110-120 kun je er nog best prima mee rijden. In ieder geval Yke redt dat.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 10 jan, 2012 23:32

YKe is denk ik een tandje sneller :roll:. Maar 100 is goed te doen dan!
Ben echt blij dat z'n gebakje met ons mee rijd! Hou van dat gepruttel 8).

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 10 jan, 2012 23:34

Yke is een Sport-uitvoering, 57pk ipv 38pk.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 10 jan, 2012 23:41

8), Wel afkijken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_y5jY76bqp4[/youtube]

En nu stop ik met offtopic :offtopic: !

eus111
Geregistreerd lid

Bericht door eus111 » do 12 jan, 2012 13:30

Nog een laatste 2 ct. van een logistiekeling: laat de langzaamste voorop rijden, dan heeft de laatste nooit een snelheidsprobleem. Voor wie de theorie wil weten: lees het boek 'The Goal' van Goldratt.

gr. eus111

ps: ik ben ook van de parij bij IKEA Hengelo

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » do 12 jan, 2012 14:21

Berry schreef:Hoe zit het eigenlijk met de belasting voor het milieu? Worden de onnodige km's nog gecompenseerd?

Zie: http://www.milieucentraal.nl/themas/the ... ompensatie
Berry schreef:Net zoals je verlichting thuis uit doen kan je ook onnodige km's voorkomen :-)

Maar goed, ik zie het nut dan ook niet in van dit soort konvooien en blijf lekker thuis aan de SAAB sleutelen. (jaja ik werk milieubewust en lever het eventuele afval op het milieu-depot in.)

Het is wel interessant te weten hoeveel liter verstookt is op de 15de, zonder zegeltjes/freebies/airmiles/handdoek of messensets)
Berry schreef:... met enorme aantallen SAABs kilometers over de snelwegen tuffen voor een failliet bedrijf 'te steunen'?
Ignorance is bliss....

Jij bent wel een echte saab rijder he, gefeliciteerd :)!

Het gaat voor een groot deel ook om de gezelligheid/saamhorigheid. Je weet wel, "gezellig"...? Of ga jij nooit met de auto naar familie of vrienden toe om daar een gezellige tijd te beleven? Kan me voorstellen met zo een instelling. Daarbij, als je ziet hoeveel mensen er komen dan heeft het geen zin een opmerking te maken als in "kun je niet carpoolen dan?", want er zit al gemiddeld drie man in een auto.

Is het trouwens misschien een idee om die SSR polijst producten niet meer te gebruiken? Al die fillers en lelijke chemische bende komt allemaal in het milieu zodra je de auto en gebruikte pads afspoelt. Offeuh, ga elke dag bij de Efteling op de parkeerplaats dit soort verhaaltjes vertellen. Al die mensen die een gezellig dagje uit opzoeken met hun smerige stinkende auto's, we zouden ons moeten schamen!

Nu moet je mij excuseren, ik ga verder het broeikas effect stimuleren. Met zo een koude zomer als in 2011 heb ik direct een V8 met compressor aangeschaft want het gaat mij niet snel genoeg met het opwarmen van de aardkloot.

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » do 12 jan, 2012 15:06

Zo als dit alles eruit is .KUNNEN WE MISSCHIEN WEER ON TOPPIC KOMEN EN VOORAL BLIJVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!

Grt Hennie

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » do 12 jan, 2012 19:41

eus111 schreef:....
gr. eus111

ps: ik ben ook van de parij bij IKEA Hengelo
Ik heb je hier ook toegevoegd, tot zondag! zie: viewtopic.php?f=112&t=110192&p=1214132#p1214132

toppert
Geregistreerd lid

Bericht door toppert » do 12 jan, 2012 20:48

Hannes,

LOL : :mrgreen:
Groet, Wim :O:

Berry schreef:... met enorme aantallen SAABs kilometers over de snelwegen tuffen voor een failliet bedrijf 'te steunen'?
Ignorance is bliss....

Jij bent wel een echte saab rijder he, gefeliciteerd :)!

Het gaat voor een groot deel ook om de gezelligheid/saamhorigheid. Je weet wel, "gezellig"...? Of ga jij nooit met de auto naar familie of vrienden toe om daar een gezellige tijd te beleven? Kan me voorstellen met zo een instelling. Daarbij, als je ziet hoeveel mensen er komen dan heeft het geen zin een opmerking te maken als in "kun je niet carpoolen dan?", want er zit al gemiddeld drie man in een auto.

Is het trouwens misschien een idee om die SSR polijst producten niet meer te gebruiken? Al die fillers en lelijke chemische bende komt allemaal in het milieu zodra je de auto en gebruikte pads afspoelt. Offeuh, ga elke dag bij de Efteling op de parkeerplaats dit soort verhaaltjes vertellen. Al die mensen die een gezellig dagje uit opzoeken met hun smerige stinkende auto's, we zouden ons moeten schamen!

Nu moet je mij excuseren, ik ga verder het broeikas effect stimuleren. Met zo een koude zomer als in 2011 heb ik direct een V8 met compressor aangeschaft want het gaat mij niet snel genoeg met het opwarmen van de aardkloot.[/quote]

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » za 14 jan, 2012 13:30

Nog 'n paar puntjes niet geheel onbelangrijk !!!!

Niet vergeten
inschrijf formulier
telefoon opladen
papieren (rijbewijs kenteken ed )
accu-baterijen opladen (foto videocamera's) En niet thuis in de oplader laten zitten ;-|+
Geld voor vanalles en nog wat o.a. extra donatie
Goed humeur :lol: zal wel goedkomen denk ik

Lijkt simpel, maar ik weet zeker dat er nog genoeg vergeten gaat worden :-S+
Lijkt me allvast 'n leuke titel voor een nieuw toppic : WAT VERGETEN 15 JANUARI
Grt en tot morgen hennie

Plaats reactie