Aandachtspunten voor konvooien
-
gustav
- Geregistreerd lid
Re: Aandachtspunten voor konvooien
Hoi Berry,
Mag je die km's ook compenseren door een keer minder naar je schoonmoeder te rijden op een zondag?
Groetjes
Mag je die km's ook compenseren door een keer minder naar je schoonmoeder te rijden op een zondag?
Groetjes
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Laten we het gezellig houden.
En on topic is voor nu wel even handig in dit subforum.
En on topic is voor nu wel even handig in dit subforum.
-
Nine
- Geregistreerd lid
Weer effe terug naar konvooien
Terugkijkend naar 2010 kan ik me herinneren dat 10 wagens pers cluster genoeg is. Traagste voorop, snelste achteraan (al dan niet uitgerust met portofoon...ik prefereer een turbo
). Je moet voorkomen dat de club zo groot wordt dat de achterste heel onrustig moet gaan rijden
.
Hoe langer het konvooi des te lager de snelheid en dat is voor overig verkeer niet handig. Streef naar 100 km/u en kijk dan of het iets langzamer moet of sneller mag. En wat afstand houden betreft...inderdaad genoeg afstand 2 volle seconden minimaal. Zou jammer zijn als we de pers halen met een kettingbotsing.
Dan toch weer offtopic: het weer ziet er perfect uit (kouder dan nu en vooral ...zonniger! --> goed voor de foto's)
Terugkijkend naar 2010 kan ik me herinneren dat 10 wagens pers cluster genoeg is. Traagste voorop, snelste achteraan (al dan niet uitgerust met portofoon...ik prefereer een turbo
Hoe langer het konvooi des te lager de snelheid en dat is voor overig verkeer niet handig. Streef naar 100 km/u en kijk dan of het iets langzamer moet of sneller mag. En wat afstand houden betreft...inderdaad genoeg afstand 2 volle seconden minimaal. Zou jammer zijn als we de pers halen met een kettingbotsing.
Dan toch weer offtopic: het weer ziet er perfect uit (kouder dan nu en vooral ...zonniger! --> goed voor de foto's)
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Wat is de max snelheid van een 96 2takt(die die ook nog fijn kan rijden)? Want die zal waarschijnlijk bij ons voorop gaan. Al die snelle jongens bij ons mogen lekker achterin hobbelen
.
-
millerman
- Donateur (3x)

130 is de max als je doorstampt. Tot 110-120 kun je er nog best prima mee rijden. In ieder geval Yke redt dat.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
YKe is denk ik een tandje sneller
. Maar 100 is goed te doen dan!
Ben echt blij dat z'n gebakje met ons mee rijd! Hou van dat gepruttel
.
Ben echt blij dat z'n gebakje met ons mee rijd! Hou van dat gepruttel
-
millerman
- Donateur (3x)

Yke is een Sport-uitvoering, 57pk ipv 38pk.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_y5jY76bqp4[/youtube]
En nu stop ik met offtopic
-
eus111
- Geregistreerd lid
Nog een laatste 2 ct. van een logistiekeling: laat de langzaamste voorop rijden, dan heeft de laatste nooit een snelheidsprobleem. Voor wie de theorie wil weten: lees het boek 'The Goal' van Goldratt.
gr. eus111
ps: ik ben ook van de parij bij IKEA Hengelo
gr. eus111
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Berry schreef:Hoe zit het eigenlijk met de belasting voor het milieu? Worden de onnodige km's nog gecompenseerd?
Zie: http://www.milieucentraal.nl/themas/the ... ompensatie
Berry schreef:Net zoals je verlichting thuis uit doen kan je ook onnodige km's voorkomen
Maar goed, ik zie het nut dan ook niet in van dit soort konvooien en blijf lekker thuis aan de SAAB sleutelen. (jaja ik werk milieubewust en lever het eventuele afval op het milieu-depot in.)
Het is wel interessant te weten hoeveel liter verstookt is op de 15de, zonder zegeltjes/freebies/airmiles/handdoek of messensets)
Ignorance is bliss....Berry schreef:... met enorme aantallen SAABs kilometers over de snelwegen tuffen voor een failliet bedrijf 'te steunen'?
Jij bent wel een echte saab rijder he, gefeliciteerd
Het gaat voor een groot deel ook om de gezelligheid/saamhorigheid. Je weet wel, "gezellig"...? Of ga jij nooit met de auto naar familie of vrienden toe om daar een gezellige tijd te beleven? Kan me voorstellen met zo een instelling. Daarbij, als je ziet hoeveel mensen er komen dan heeft het geen zin een opmerking te maken als in "kun je niet carpoolen dan?", want er zit al gemiddeld drie man in een auto.
Is het trouwens misschien een idee om die SSR polijst producten niet meer te gebruiken? Al die fillers en lelijke chemische bende komt allemaal in het milieu zodra je de auto en gebruikte pads afspoelt. Offeuh, ga elke dag bij de Efteling op de parkeerplaats dit soort verhaaltjes vertellen. Al die mensen die een gezellig dagje uit opzoeken met hun smerige stinkende auto's, we zouden ons moeten schamen!
Nu moet je mij excuseren, ik ga verder het broeikas effect stimuleren. Met zo een koude zomer als in 2011 heb ik direct een V8 met compressor aangeschaft want het gaat mij niet snel genoeg met het opwarmen van de aardkloot.
-
berta
- Donateur (2x)

Zo als dit alles eruit is .KUNNEN WE MISSCHIEN WEER ON TOPPIC KOMEN EN VOORAL BLIJVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!
Grt Hennie
Grt Hennie
-
Brandslang
- Geregistreerd lid
Ik heb je hier ook toegevoegd, tot zondag! zie: viewtopic.php?f=112&t=110192&p=1214132#p1214132eus111 schreef:....
gr. eus111
-
toppert
- Geregistreerd lid
Hannes,
LOL :
Groet, Wim
!
Het gaat voor een groot deel ook om de gezelligheid/saamhorigheid. Je weet wel, "gezellig"...? Of ga jij nooit met de auto naar familie of vrienden toe om daar een gezellige tijd te beleven? Kan me voorstellen met zo een instelling. Daarbij, als je ziet hoeveel mensen er komen dan heeft het geen zin een opmerking te maken als in "kun je niet carpoolen dan?", want er zit al gemiddeld drie man in een auto.
Is het trouwens misschien een idee om die SSR polijst producten niet meer te gebruiken? Al die fillers en lelijke chemische bende komt allemaal in het milieu zodra je de auto en gebruikte pads afspoelt. Offeuh, ga elke dag bij de Efteling op de parkeerplaats dit soort verhaaltjes vertellen. Al die mensen die een gezellig dagje uit opzoeken met hun smerige stinkende auto's, we zouden ons moeten schamen!
Nu moet je mij excuseren, ik ga verder het broeikas effect stimuleren. Met zo een koude zomer als in 2011 heb ik direct een V8 met compressor aangeschaft want het gaat mij niet snel genoeg met het opwarmen van de aardkloot.[/quote]
LOL :
Groet, Wim
Ignorance is bliss....Berry schreef:... met enorme aantallen SAABs kilometers over de snelwegen tuffen voor een failliet bedrijf 'te steunen'?
Nu moet je mij excuseren, ik ga verder het broeikas effect stimuleren. Met zo een koude zomer als in 2011 heb ik direct een V8 met compressor aangeschaft want het gaat mij niet snel genoeg met het opwarmen van de aardkloot.[/quote]
-
berta
- Donateur (2x)

Nog 'n paar puntjes niet geheel onbelangrijk !!!!
Niet vergeten
inschrijf formulier
telefoon opladen
papieren (rijbewijs kenteken ed )
accu-baterijen opladen (foto videocamera's) En niet thuis in de oplader laten zitten
Geld voor vanalles en nog wat o.a. extra donatie
Goed humeur
zal wel goedkomen denk ik
Lijkt simpel, maar ik weet zeker dat er nog genoeg vergeten gaat worden
Lijkt me allvast 'n leuke titel voor een nieuw toppic : WAT VERGETEN 15 JANUARI
Grt en tot morgen hennie
Niet vergeten
inschrijf formulier
telefoon opladen
papieren (rijbewijs kenteken ed )
accu-baterijen opladen (foto videocamera's) En niet thuis in de oplader laten zitten
Geld voor vanalles en nog wat o.a. extra donatie
Goed humeur
Lijkt simpel, maar ik weet zeker dat er nog genoeg vergeten gaat worden
Lijkt me allvast 'n leuke titel voor een nieuw toppic : WAT VERGETEN 15 JANUARI
Grt en tot morgen hennie