Gaat Volvo nu Saab achterna?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
taaffert
Geregistreerd lid

Gaat Volvo nu Saab achterna?

Bericht door taaffert » do 04 mei, 2006 0:45

En nog een facelift voor de S60...

Eens kijken of de S60 net zo vaak gewijzigd gaat worden als de 9-5.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volvo S60 verder verfijnd
(5/2/2006)
De Volvo S60 is verder verfijnd, met als doel het sportieve karakter van deze succesvolle zakensedan te versterken. Het exterieur is licht gewijzigd, maar de belangrijkste wijzigingen zijn onderhuids te vinden. Het onderstel werd flink aangepast om meer sportief rijplezier te bieden.
De Volvo S60 draait al weer een aantal jaren mee, maar wint nog steeds regelmatig vergelijkingstests met directe concurrenten op punten. Het comfort en de goede ergonomie, in combinatie met het sportieve weggedrag zorgen voor een stevige positie van de S60 in het zakelijke segment. Daarnaast heeft het vloeiende, tijdloze design een groot aantal liefhebbers.
Meer rijplezier
Om het sportieve karakter van de S60 verder te benadrukken heeft Volvo het onderstel voor modeljaar 2007 op diverse fronten aangescherpt. Er worden stijvere schokdempers en andere veren gemonteerd, terwijl de stabilisatorstangen een slag stijver zijn geworden. Mede hierdoor, en door een aantal andere maatregelen is de torsiestijfheid verder verhoogd. Dit alles resulteert in een meer dynamische wegligging en een scherper stuurgedrag. Meer rijplezier dus!

Stoerder front
Uiterlijk is de S60 licht gewijzigd. Er is een grotere grille gemonteerd, met een dikkere chroomrand en Volvo’s vernieuwde logo, in de stijl van de nieuwe Volvo S80. Ook de nieuwe onderste voorspoiler is een verwijzing naar Volvo’s nieuwe topmodel. De S60 kan tevens worden uitgerust met adaptieve meesturende Bi-Xenon verlichting. De vernieuwde, grotere buitenspiegels zijn nu voorzien van geïntegreerde clignoteurs. In het interieur vinden we diverse zilverkleurige accenten. Optioneel is een sportief, tweekleurig lederen interieur met sportstoelen leverbaar. De prijzen van de Volvo S60 bleven vrijwel ongewijzigd.
De vorige was van september/oktober 2004. Totaal verouderd ook uiteraard.
Kan een Volvo kenner dit misschien nog nader toelichten?

Groet

Eelco

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 04 mei, 2006 7:32

De S60 is volgens Volvo de best uitgebalanceerde Volvo van dit moment, daarnaast vind ook de vakpers het de benchmark van dit moment.
Bij de komst van de nieuwe BMW 3 serie werd een multitest gedaan van een 6 tal gelijkgestemden o.a. de MB C klasse, SAAB 9-3, Audi A4, S60 en de BMW 3 natuurlijk, de vakpers verkoos de S60 om meerdere redenen als winnaar, recenter een vergelijk met de nagelnieuwe Lexus gaf zo'n zelfde uitslag.
Waarom een auto die (ook in de rest van Europa) zo algemeen als benchmark gezien wordt maar ook nog eens stabiel blijft verkopen wereldwijd dan nu al gaan vervangen door iets nieuws?
Het is een super rijdende auto met een zeer uitgebreid motorenaanbod varierend de 126pk 5 cil. diesel tot aan de 300pk R met AWD.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 04 mei, 2006 7:44

Ik vind 'm er weer goed uitzien. Die minieme wijzigingen hebben 'm goed gedaan.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 04 mei, 2006 8:38

Mooie voiture!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 04 mei, 2006 9:10

de vraagstelling of Volvo SAAB achterna gaat lijkt me ook in het geheel niet opgaan, o.a. door:
Nieuwe C70 nu
Nieuwe S80 nu
Nieuwe C30 eind 2006 (maar wel 3 jaar eerder dan een 9-1)
Major facelift XC90 nu
Minor facelift S60 nu
Minor facelift V70 nu
Minor facelift XC70 nu
Ikzelf zou graag zien dat SAAB zulke stappen ook maakte.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Re: Gaat Volvo nu Saab achterna?

Bericht door GRIFFIN » do 04 mei, 2006 9:42

taaffert schreef: Eens kijken of de S60 net zo vaak gewijzigd gaat worden als de 9-5.
Een lichte facelift voor de 9-5 in 2002, en een grondigere in 2006; en dit voor een auto die meer dan 10 jaar moet meegaan, is dat overdreven?

Bij vorige SAAB modellen (9000, 900II/9-3, 99, 96...) is dat ook zo geweest; en bij elk merk die 'up to date' wil blijven gaat dat zo.
En bij snel verouderende auto's zoals de franse gebeurt dat in veel gevallen zelfs om de 2 jaar.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 04 mei, 2006 9:51

verde900 schreef:de vraagstelling of Volvo SAAB achterna gaat lijkt me ook in het geheel niet opgaan,Ikzelf zou graag zien dat SAAB zulke stappen ook maakte.
Precies. Ondanks het feit dat ik de nieuwe 9-5 errug goed vind smoelen is het toch geen moderne auto meer. Het is allemaal te weinig te laat.

Zowel de nieuwe 9-5, als de nieuwe 9-1 en een update van de 9-3 zouden 2007 een feit moeten zijn.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 10:23

zou de aankondiging van de 9-1 voor 2009 niet Model 2009 betekenen? als men in de VS bijvoorbeeld praat over een nieuw model intro bv, de 2007 9-5 zou men bedoelen dat de intro plaats vindt zomer/najaar 2006.

in dat geval zou het zomer/najaar 2008 betekenen voor de 9-1, tegelijk met de 9-5. nu ja, misschien is dat wel te revolutionair voor Saab, 2 nieuwe modellen in 1 keer.

verde900
Donateur
Donateur

Re: Gaat Volvo nu Saab achterna?

Bericht door verde900 » do 04 mei, 2006 10:26

GRIFFIN schreef:
taaffert schreef: Eens kijken of de S60 net zo vaak gewijzigd gaat worden als de 9-5.
Een lichte facelift voor de 9-5 in 2002, en een grondigere in 2006; en dit voor een auto die meer dan 10 jaar moet meegaan, is dat overdreven?

Bij vorige SAAB modellen (9000, 900II/9-3, 99, 96...) is dat ook zo geweest; en bij elk merk die 'up to date' wil blijven gaat dat zo.
En bij snel verouderende auto's zoals de franse gebeurt dat in veel gevallen zelfs om de 2 jaar.
De S60 heeft voor modeljaar 2005 al een minor facelift gehad, nu is het complete onderstel aan de beurt, niets blijft gelijk aan het vorige onderstel en wederom weer wat kleine cosmetische zaken, de grootste motoren worden ook nog eens wat goedkoper, als een goede auto dus nu nog beter worden gaat lijkt mij dat geen bedreiging voor het merk Volvo.
Ben de afgelopen tijd een paar nw 9-5's tegengekomen en vind hem er toch niet echt op vooruit gegaan... te veel chroom...te zwaar aangezet.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 04 mei, 2006 11:57

Volvo is op dit moment veel beter vertegenwoordigd inderdaad met z'n modellen dan Saab en beter uitgebalanceerd.

Vroeg me alleen af of het niet wat te veel van het goeie was dat de S60 nu weer gefacelift werd. Want dat is nog niet zo lang geleden gebeurd.

Maar Volvo verkoopt wel als een tierelier + dat een Volvo waardevaster is.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 04 mei, 2006 12:13

taaffert schreef:Volvo is op dit moment veel beter vertegenwoordigd inderdaad met z'n modellen dan Saab en beter uitgebalanceerd.

Vroeg me alleen af of het niet wat te veel van het goeie was dat de S60 nu weer gefacelift werd. Want dat is nog niet zo lang geleden gebeurd.

Maar Volvo verkoopt wel als een tierelier + dat een Volvo waardevaster is.
Een nieuwe BMW 7 serie heeft al 3 facelifts gehad, en men is bij BMW nog steeds zoekende wat het publiek nu wel mooi vind.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 12:15

wat ik mij kan herinneren was dat de volvo's in de jaren 80 ook een continue "evolutie" hadden jaar op jaar (al dan niet zichtbaar).

op die manier bleven de 200 en 300 series "bij de tijds". iets wat ook bij de 99 en 900 gebeurde overigens.

niet echt veel nieuws onder de zon. ik vind het juist frapant dat auto's een steeds kortere levenscyclus (althans bij het publiek ) hebben. (heeft iets te maken met de verveeldheid onder de massa denk ik)

deze publieks"reactie" is vervolgens een beetje tegenstrijdig met de grotere duurzaamheid van auto's.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 04 mei, 2006 12:30

jelger schreef:wat ik mij kan herinneren was dat de volvo's in de jaren 80 ook een continue "evolutie" hadden jaar op jaar (al dan niet zichtbaar).
op die manier bleven de 200 en 300 series "bij de tijds". iets wat ook bij de 99 en 900 gebeurde overigens.
niet echt veel nieuws onder de zon. ik vind het juist frapant dat auto's een steeds kortere levenscyclus (althans bij het publiek ) hebben. (heeft iets te maken met de verveeldheid onder de massa denk ik)
deze publieks"reactie" is vervolgens een beetje tegenstrijdig met de grotere duurzaamheid van auto's.
Dat is zo, een Volvo 140 vond net als de SAAB 99 zijn wortels in 1967 en stopte als respectievelijk 240 en 900 in 1994, een ongekend lange cyclus van 27 jaar, maar toch rijdt je in een van deze iconen nooit out of date. Het zijn beiden smaakvolle ingetogen allesoverlevers die nog geruime tijd als byzonder en ook vertrouwd in het straatbeeld gezien zullen worden, een Golfje van 1992 (om er een te noemen) is toch echt een Sjonnieauto geworden of een Renault 18 die je vroeger in grote aantallen trof, die is zowat buitenaards eigenaardig.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 04 mei, 2006 13:02

verde900 schreef:Een Golfje van 1992 (om er een te noemen) is toch echt een Sjonnieauto geworden of een Renault 18 die je vroeger in grote aantallen trof, die is zowat buitenaards eigenaardig.
Die van dat Golfje weet ik niet. Niemand kijkt op van een Golf 2 of 3. Die dingen zullen ook nog lang blijven rondrijden. (sterker nog de Golf 1 wordt nog steeds in Zuid Afrika geproduceerd las ik in de autovisie.

Vwb de renault 18: Dat was ook een buitenaards slechte auto met een hele vreemde wegligging en een carrosserie van pisbakkenstaal.

In Frankrijk zie je nog wel eens een Turbo 18 met striping of een 4x4. Als je ze dan zo ziet rijden dan is het wel weer leuk.

Trouwens wat dacht je van de renault 9, 11 of 14...Brrrrrrr

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 13:06

carrosserie van pisbakkenstaal.
nou, ik weet niet of jij wil p*ssen in een p*sbak van wat jij noemt p*sbakkenstaal... op het moment dat je je water loost verbrijzelen waar je bij staat? :donot: ik denk niet dat je dat wil... :P

Plaats reactie