gm

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Parallel
Geregistreerd lid

Re: Economische crisis en General Motors

Bericht door Parallel » wo 21 dec, 2011 20:59

Robbert schreef:Tijdens een vijftien minuten durende chat met Autovisie heeft Victor Muller zich laten ontvallen dat hij zijn eigen Saab 9-5 misschien inruilt voor een Audi S8.

Geeft wel een beetje aan hoe diep de liefde gaat.

vreemd dat ook de gehele media dit als speerpunt heeft opgevangen uit dit interview... :(

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » wo 21 dec, 2011 21:35

Inderdaad, terwijl als je het hele interview bekijkt het erg duidelijk wordt dat hij met gemengde gevoelens naar zijn 9-5 kijkt.
Op dit moment is die aanblik (en wat het vertegenwoordigt) voor hem nog te pijnlijk, wellicht kijkt hij er op een later moment anders naar.
Hij zegt echt niet dat hij morgen bij de VAG-dealer staat om een A8 uit te zoeken hoor ;).

Maar ja, negatief nieuws scoort nu eenmaal beter.

:O: (wel in een Saab graag)

Jan

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » wo 21 dec, 2011 22:39

idd en elke dag opnieuw te worden geconfronteer er mee,elke dag opnieuw net zolang dat die saab voor zn deur staat ,
pijnlijk dus.
als ik iets voor me deur heb staan waar je eigenlijk kunt zeggen ik ben de baas van die fabriek.
met trots kijk je ernaar,totdat de boel in stort ,en die wagen waar naar je elkedag naar met kijken .is de trots weg en elke dag dat je ernaar kijkt voel je eigen een loser,dan zeg ik ook weg ermee.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 21 dec, 2011 22:40

@Asfaltrocker,
Uiteraard heb ik aan die lease-Saab, dat was een 9.3 Tid, nooit gesleuteld en al die 9 anderen waren gewoon privebezit , eens een nieuwe, diverse demo's en twee keer een jonge tweedehandse van de eerste eigenaar.
Daar was niets mee aan de hand, maar de asbak was vol :lol:
Tja kwam vaker bij de Saab-dealer en wanneer daar weer iets leuks stond, ging ik daar mee rijden :wink:
Veel hoefde ik er trouwens niet aan te sluitelen, dat heb ik toen ik jonger was al genoeg gedaan aan met name Alfa Romeo's.

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » wo 21 dec, 2011 22:48

dan ben je nog al gegroeid van alfa naar saab......lol

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 21 dec, 2011 22:56

Nou die Alfa's dat waren voornamelijk Giulia GTV's, dat liep als een tiet, alleen echt roestduivels :O:

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » do 22 dec, 2011 3:27

[]ik mis de sprinter.......het kleine broertje van de gtv
maar idd ze roesten al in de folder
mijn vriend /monteur die had een maserati quattroporte v8 evo
als ik bij hem kwam vroeg ik hoe is het met de lancia......hij heeft hem weg gedaan te duur in onderdelen en lang op wachten
ik had bijna een rover 3500 v/d plas gekocht maar ook weer te lang moeten wachten op de onderdeel
ik hoop dat dat niet zo gebeurd met saab
op marktplaats kan je een 95 (oude type voor onder de 2000 euro kopen
die prijzen zullen ook wel verder kelderen ...staan er zat op nu.
ik blijf mijn saab dierbaar.
Reden: Quote verwijderd

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 25 jan, 2012 20:19

Neil Winton van Detroitnews.com geeft een interessante beschouwing van de europese automarkt in 2012.
De verwachtingen zijn niet erg positief. Volgens Detroitnews is er sprake van een overcapaciteit van 30%.
Voor GM Europe voorspelt men in 2012 een verlies 1 biljoen dollar.

Voor wie zijn verhaal wil nalezen:
http://www.detroitnews.com/article/2012 ... ess-Europe

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » wo 25 jan, 2012 22:13

Zal meneer Obama wel niet zo leuk vinden, die heeft een bult dollars in die winkel gepompt en nu hebben GM de zaakjes blijkbaar nog niet op orde. Benieuwd wat dat voor consequenties gaat hebben voor bijvoorbeeld die fabriek in Russelsheim of waar knutselen ze die Opeltjes ergens in elkaar... :roll:
Niet dat ik er slapeloze nachten van heb.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 01 feb, 2012 1:12

Op Automotive-online wordt over de stand van zaken bij GM Europe het volgende gemeld:
General Motors is op zoek naar manieren om het tij voor Opel te keren en broedt op nieuwe kostenbesparende plannen. Hierbij wordt niet uitgesloten dat er werkplekken verloren zullen gaan. Dat meldt Automotive News Europe. GM overweegt productie gedeeltelijk van Korea naar Europa te verplaatsen om op die manier meer omzet en synergie te creëren. Daarnaast moet er harder worden onderhandeld met vakbonden om loonkosten te drukken.
Ook kan er meer worden samengewerkt tussen Opel, Chevrolet en Cadillac om kosten te besparen, bijvoorbeeld door het centraliseren van onderdelenopslag en -distributie. Sinds GM-ceo Dan Akerson in 2009 besloot af te zien van de verkoop van Opel heeft het bedrijf 2,34 miljard dollar verloren op GM Europe. Het bedrijfsonderdeel maakte sinds 1999 13 miljard dollar verlies. Het merk alsnog verkopen is geen optie, omdat GM voor andere merken afhankelijk is van technologie van Opel.
Bron: http://www.automotive-online.nl/home/96 ... satie.html
en: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... 79987/1131

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » wo 01 feb, 2012 16:48

Hoe lang vaart Opel al onder de GM-vlag? Is het dan niet aannemelijk te maken dat de IP van Opel al hoog en breed bij GM liggen?
Kul dus:
Het merk alsnog verkopen is geen optie, omdat GM voor andere merken afhankelijk is van technologie van Opel
Ik voorspel dat alle intellectuele rechten binnen no-time in GM-handen zijn en dat de produktie bij GM Europe drastisch wordt teruggeschroefd. Al dan niet met verlies van arbeidsplaatsen...

Vraag: wat voor management heb je als je een bedrijfsonderdeel (sinds 1999, dus in 13 jaar tijd) 13 miljard dollar verlies toestaat?

Overigens komt een billion overeen met een miljard in ons stelsel, niet met een biljoen (1000 miljard)... ;)

:O:

Jan

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 01 feb, 2012 19:39

Ik denk eigenlijk dat het IP-probleem voor GM met Opel niet zozeer met IP rechten te maken heeft. Die berusten toch al bij GM, zij het misschien via een omweg. Het gaat er imho eerder om dat al de belangrijke autotechnische R&D voor GM bij het R&D Center bij Opel/GM Europe in Rüsselsheim is geconcentreerd. De sportieve ontwikkelingen voor GM/Opel gebeuren bij OPC (Opel Performance Center). Die werkt ook o.a. voor Vauxhall. Snelle productiemodellen die bij Opel OPC heten worden bij Vauxhall verkocht als -geloof ik- VXR. Bij Holden hebben ze ook zoiets, dat heet daar HSV.

Ivo

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Economische crisis en General Motors

Bericht door Tubbe » do 02 feb, 2012 21:00

Met name Chevrolet als budgetmerk leunt zwaar op Opel (oude als nieuwere technieken). Deel van SAAB's RenD is ook in russelsheim gehuisvest geweest waardoor kennisdeling en kruisbestuiving verder zou doorwerken. Waardoor meer efficiency zou worden bereikt: is dus een belangrijk ontwikkelcentrum binnen de groep. Is tevens een belangrijke leverancier van vier cilinder-, turbo- (waar komt dat toch vandaan? ;-)) en zuinige technieken. Iets waar ze aan de andere kant van de plas maar ook op de wereldmarkt nu en straks sterk behoefte aan hebben en houden.

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » wo 08 feb, 2012 13:26

JanJunior schreef: Ik voorspel ... dat de produktie bij GM Europe drastisch wordt teruggeschroefd. Al dan niet met verlies van arbeidsplaatsen...
een week later lijkt die voorspelling al uit te gaan komen...

:O:

Jan

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 08 feb, 2012 16:53

Terwijl Opel nog steeds verlies maakt heeft moederbedrijf GM een recordwinst geboekt:
GM boekt recordwinst, Opel blijft in het rood
maandag 06 februari 2012 om 18u37

Volgens de Wall Street Journal (WSJ) noteert de Amerikaanse autoreus General Motors (GM) recordcijfers.
De cijfers die de Amerikaanse krant vrijgeeft, zijn gebaseerd op bronnen dicht bij de krant. Op de officiële cijfers van GM zelf is het wachten tot 16 februari.
Volgens de Wall Street Journal boekte de autobouwer in 2011 een winst van 8 miljard dollar. Dat is bijna een verdubbeling tegenover de 4,7 miljard euro van 2010,
en zou overeenstemmen met een record in zijn meer dan honderdjarige geschiedenis.
Dat het concern erin slaagde de winst het voorbije jaar bijna te verdubbelen, zou onder meer te danken zijn aan de forse verkoop in China en de hoge winstbijdrage uit Noord-Amerika. Op de Amerikaanse markt werd in de kosten gesnoeid, terwijl de prijzen de hoogte in gingen.
De Europese dochtermerken Opel en Vauxhall zouden evenwel verlieslatend gebleven zijn. (Belga/BO)
Bron: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 216511.htm

Plaats reactie