Flubberen bij hoog vermogen (Vialle LPI)
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
Re: Flubberen bij hoog vermogen (Vialle LPI)
zo als ik ook vertelde over de tel moeten er of anderen injectoren in of de auto terug zetten op 200 pk a 220 pk
groeten Jeroen
groeten Jeroen
-
Injectie
- Moderator
Er hadden 4 bruine in gemoeten. de beige zijn goed voor ca 50 pk per stuk 4x50 is 200. de bruine is ca 65pk per stuk Oftewel 4x 65 is max 260 PK. En het gebied waar jij problemen hebt is hogere toeren. oftewel te weinig opbrengst van je LPG injectoren...
-
aha!
- Donateur

er is nog een reden voor misfires en pingelen op LPG. De ontsteking moet bij hoge toeren minder vervroegen dan bij benzine (en bij lage toeren meer dan bij benzine) octaangetal en verbrandingseigenschappen van lpg.
Dit is niet zo ernstig als tekort aan brandstof door te kleine injectoren. Maar correcte onsteking heeft wel invloed op motorloop, vermogen, verbruik en EGT. Het is alleen te wijzigen door herprogrammeren van de onstekingsmap van het Trionic motormanagement via bijv. T7Suite
Dit is niet zo ernstig als tekort aan brandstof door te kleine injectoren. Maar correcte onsteking heeft wel invloed op motorloop, vermogen, verbruik en EGT. Het is alleen te wijzigen door herprogrammeren van de onstekingsmap van het Trionic motormanagement via bijv. T7Suite
-
pcder
- Donateur

Vandaag Vialle gebeld. Waren niet echt royaal met informatie.
Gaven wel aan dat "de witte" injectoren minder vermogen konden geven dan bruine injectoren.
Werd ook nog benadrukt dat zij niet een standaard syteem hebben voor een Aero, maar er wel met wat aanpassing
een goed werkend systeem kunnen opleveren. De gasboer gebeld, veel weerstand verwacht maar ook hij bleek zich verdiept te hebben.
Hij gaf aan dat er inderdaad bruine injectoren in zouden kunnen, maar dat hij in eerste instantie met Vialle had afgestemd dat "witte"injectoren
beter zouden kunnen zijn vanwege een gunstige gebruik.
Na mijn vakantie rond de 24 januari worden de bruine injectoren geplaatst.
Dan hoop ik met goed gevolg dit verhaal af te kunnen ronden.
Nogmaals bedankt voor ieders input.
Gaven wel aan dat "de witte" injectoren minder vermogen konden geven dan bruine injectoren.
Werd ook nog benadrukt dat zij niet een standaard syteem hebben voor een Aero, maar er wel met wat aanpassing
een goed werkend systeem kunnen opleveren. De gasboer gebeld, veel weerstand verwacht maar ook hij bleek zich verdiept te hebben.
Hij gaf aan dat er inderdaad bruine injectoren in zouden kunnen, maar dat hij in eerste instantie met Vialle had afgestemd dat "witte"injectoren
beter zouden kunnen zijn vanwege een gunstige gebruik.
Na mijn vakantie rond de 24 januari worden de bruine injectoren geplaatst.
Dan hoop ik met goed gevolg dit verhaal af te kunnen ronden.
Nogmaals bedankt voor ieders input.
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
kijk aan dat is goed om te horen
groeten Jeroen
groeten Jeroen
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Toch een raar verhaal. Op standaard vermogen zouden de witten nooit voldoende leveren en daarmee veroorzaken ze een arm lopende motor met een groot risico op gevolgschade. Dat hoeft zich niet direct te uitten maar kan natuurlijk in de vorm van versnelde slijtage aan kleppen naar voren komen later. Wie draait erdan voor de extra (want eerdere) kosten op?
-
pcder
- Donateur

Gisteren de weg opgegaan met " de bruine" injectoren.
Mijn verwachting was erg hoog, en zoals altijd was het euvel nu verholpen.
Ik rij op een moment de A9 op en geef niet eens vol gas, en daar begon het gedoe. Een hoop gestotter en uiteindelijk een
knipperend lampje wat aangaf dat er iets niet in orde was (misfires). In de veronderstelling dat het zou kunnen komen omdat
het op dat moment ongeveer - 10 graden celsius was, had ik de ijdele hoop dat her `s middags goed zou komen nadat de auto
de hele dag opgewarmd zou zijn in de parkeergarage. Voor de zekerheid ook nog de LPG tank volledig gevuld. A 9 opgereden
en nadat de motor warm was eventjes wat meer gasgegeven. Nu een permanent lampje (motorblok) wat ging branden.
Thuisgekomen de laptop aan de auto gehangen. Opcom herkende een aantal fouten in het motorgedeelte. Kon ze wel weghalen.
Nog een gehoopt dat het vandaag allemaal over zou zijn na het verwijderen van de foutmeldingen, maar helaas.
Maar weer ingesproken bij de gasboer.
Wat wel toevallig was dat ik mijn auto 100% werkend inlever bij deze persoon en dat ik vervolgens een kapotte benzine brandstof pomp
had.
Ik heb het idee dat ik alsnog mijn eigen injectoren heb betaald. (deze werden door de gasboer betaals omdat hij verkeerde had besteld)
Mijn saab dealer gebeld, die geeft aan dat die pompjes inderdaad zomaar kapot kunnen gaan. Nou betaalde ik niet de hoofdprijs maar
toch weer eur 123,- extra inc BTW.
Het lijkt op een nachtmerrie.
(trouwens deze keer met inbouwen van LPG niet de goedkoopste gasboer genomen maar eentje met een goede naam in mijn woonplaats)
Mijn verwachting was erg hoog, en zoals altijd was het euvel nu verholpen.
Ik rij op een moment de A9 op en geef niet eens vol gas, en daar begon het gedoe. Een hoop gestotter en uiteindelijk een
knipperend lampje wat aangaf dat er iets niet in orde was (misfires). In de veronderstelling dat het zou kunnen komen omdat
het op dat moment ongeveer - 10 graden celsius was, had ik de ijdele hoop dat her `s middags goed zou komen nadat de auto
de hele dag opgewarmd zou zijn in de parkeergarage. Voor de zekerheid ook nog de LPG tank volledig gevuld. A 9 opgereden
en nadat de motor warm was eventjes wat meer gasgegeven. Nu een permanent lampje (motorblok) wat ging branden.
Thuisgekomen de laptop aan de auto gehangen. Opcom herkende een aantal fouten in het motorgedeelte. Kon ze wel weghalen.
Nog een gehoopt dat het vandaag allemaal over zou zijn na het verwijderen van de foutmeldingen, maar helaas.
Maar weer ingesproken bij de gasboer.
Wat wel toevallig was dat ik mijn auto 100% werkend inlever bij deze persoon en dat ik vervolgens een kapotte benzine brandstof pomp
had.
Ik heb het idee dat ik alsnog mijn eigen injectoren heb betaald. (deze werden door de gasboer betaals omdat hij verkeerde had besteld)
Mijn saab dealer gebeld, die geeft aan dat die pompjes inderdaad zomaar kapot kunnen gaan. Nou betaalde ik niet de hoofdprijs maar
toch weer eur 123,- extra inc BTW.
Het lijkt op een nachtmerrie.
(trouwens deze keer met inbouwen van LPG niet de goedkoopste gasboer genomen maar eentje met een goede naam in mijn woonplaats)
-
pcder
- Donateur

Net gebeld met de gasboer. Het komt door foute software. Het wordt de vijfde kans voor hem. Wordt vervolgd.
-
pcder
- Donateur

Laatse nieuws: auto moet volgens de gasboer naar Vialle in Eindhoven voor aanpassen van de software. Het schijnt dat ie op de rollerbank moet?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Klinkt alsof Vialle of de gasboer hiermee geen risico méér mee wil lopen en dat is een goed signaal. Overigens zijn er toevallig juist in Eindhoven e.o. twee inbouwers van Vialle die dit meteen goed hadden aangepakt en Vialle daarbij niet nodig hadden gehad. Vreemde gang van zaken.... Maar goed als het maar wordt opgelost voor je.
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Ziet er naar uit dat ze nu eens echt goed werk gaan afleveren. Heb ook vaker problemen gehad op Vialle gas met brandend CE lampje; 1 * kapotte gas ECU, andere keer kapotte pomp in andere auto, en een keer defecte bobine in 9-3 SS.pcder schreef:Laatse nieuws: auto moet volgens de gasboer naar Vialle in Eindhoven voor aanpassen van de software. Het schijnt dat ie op de rollerbank moet?
Niet dat ik Vialle slecht vind hoor, integendeel maar hun pompen stonden er bekend om dat ze na zo'n twee ton wel op waren (afhankelijk van manier van gebruik neem ik aan). Pomp en gas ECU zijn prijzige dingen
Als ik jou was zou ik toch eens de DI-cassette checken door een wissel met een andere (als je dat nog niet gedaan had), kan zomaar zijn dat één vd bobine units slecht is en daar het gelazer vandaan komt. Handig als je dat nog kan testen voordat hij naar Vialle gaat en je hem ff kwijt bent.
Suc6!
-
Jermo
- Geregistreerd lid
Je mag wel een (zeker weten goede) DI van mij een paar dagen lenen om te testen of dit verschil maakt, Heemstede is 20 minuutjes van me af.
Ik verwacht dat het aan de software ligt (grotere injectoren moeten natuurlijk minder lang open staan dan kleintjes) maar de DI uitsluiten kan nuttig zijn.
Gr. Jermo
Ik verwacht dat het aan de software ligt (grotere injectoren moeten natuurlijk minder lang open staan dan kleintjes) maar de DI uitsluiten kan nuttig zijn.
Gr. Jermo
-
pcder
- Donateur

Vervolg van de soap.
Gisteren gebeld door de gasboer. Vialle was bezig met een 9-5 aero. Het betreft een 9-5 uit Limburg. Weet geen jaartal.
Nu zegt Vialle de juiste software te hebben geschreven, en heeft mijn gasboer de software, en gaat die morgen op mijn
gascomputer laden. Ben erg sceptisch, maar alles moet beter zijn dan nu. Auto rijdt heel erg slecht op LPG, en op Benzine ook
niet heel erg lekker. Mijn GB had vorige week bij het installeren van de bruine injectoren ook mijn brandstof pomp vervangen.
Van de week ben ik de helft van mijn benzine verloren uit mijn tank omdat een van de benzine leidingen onder de achterbank uit het gele
verbindingstuk was geschoten/. Tijdens hun reparatie is lipje afgebroken wat die benzineleiding op zijn plaats moet houden.
Mijn auto stinkt naar benzine, rijdt heel erg slecht.................... geeft het idee dat je in een sloopauto rijdt.
Jermo, mocht het probleem niet verholpen zijn, dan wil ik graag jouw DI cassette proberen. Bedankt voor het aanbod.
Gisteren gebeld door de gasboer. Vialle was bezig met een 9-5 aero. Het betreft een 9-5 uit Limburg. Weet geen jaartal.
Nu zegt Vialle de juiste software te hebben geschreven, en heeft mijn gasboer de software, en gaat die morgen op mijn
gascomputer laden. Ben erg sceptisch, maar alles moet beter zijn dan nu. Auto rijdt heel erg slecht op LPG, en op Benzine ook
niet heel erg lekker. Mijn GB had vorige week bij het installeren van de bruine injectoren ook mijn brandstof pomp vervangen.
Van de week ben ik de helft van mijn benzine verloren uit mijn tank omdat een van de benzine leidingen onder de achterbank uit het gele
verbindingstuk was geschoten/. Tijdens hun reparatie is lipje afgebroken wat die benzineleiding op zijn plaats moet houden.
Mijn auto stinkt naar benzine, rijdt heel erg slecht.................... geeft het idee dat je in een sloopauto rijdt.
Jermo, mocht het probleem niet verholpen zijn, dan wil ik graag jouw DI cassette proberen. Bedankt voor het aanbod.
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Hmm, wat een gedoe zeg, je bent er maar klaar mee! Die gasboer van jou loopt aardig te prutsen lijkt het. Ik zou deze jongens eens opbellen (http://www.rijdenopautogas.nl/nl/Introductie.php)en het verhaal voorleggen. Daarbij ook voor de gein vragen of ze al eerder een 9-5 Aero uit 2001 op gas gezet hebben en of zij weten of Vialle daar specifieke sw voor heeft. Kan me ook niet voorstellen dat Vialle nog niet eerder een 2001 9-5 Aero op gas gezet heeft...
Daarbij zou ik je toch aanraden om eerst de DI-cassette wissel te doen voordat je hem naar Vialle laat verschepen. Dit om te voorkomen dat zij ook een partij lopen te klooien in het geval van slecht DI... En het is een kleine kosteloze moeite die je wellicht weer een hoop frustratie kan schelen.
Ik heb bij die jongens uit De Bilt destijds mijn getunde 9-3 SS, die op lpi van Vialle reed, laten flashen naar de Vialle software van een 195pk versie 2.0T (ipv de standaard 1.8t software) en was gelijk van mijn geflubber bij vermogensvraag af
Suc6 en hou ons op de hoogte
Daarbij zou ik je toch aanraden om eerst de DI-cassette wissel te doen voordat je hem naar Vialle laat verschepen. Dit om te voorkomen dat zij ook een partij lopen te klooien in het geval van slecht DI... En het is een kleine kosteloze moeite die je wellicht weer een hoop frustratie kan schelen.
Ik heb bij die jongens uit De Bilt destijds mijn getunde 9-3 SS, die op lpi van Vialle reed, laten flashen naar de Vialle software van een 195pk versie 2.0T (ipv de standaard 1.8t software) en was gelijk van mijn geflubber bij vermogensvraag af
Suc6 en hou ons op de hoogte
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Weten ze in de Bilt hoe dat werkt? Mijn inbouwer zegt domweg dat ze er niks mee kunnen....want het volgt gewoon het motormanagement met een vaste factor...gel*# dus?
En heb nog steeds gerommel boven de vierduizend toeren dus ik denk arme loop.....
En heb nog steeds gerommel boven de vierduizend toeren dus ik denk arme loop.....