Saab 90 vs Buick

1985-1987
Bas
Geregistreerd lid

Saab 90 vs Buick

Bericht door Bas » di 09 mei, 2006 21:34

Wat is sneller een gepimpte classic Buick of een Saab 90? Ik gokte dat de Buick sneller zou zijn, maar het tegendeel bleek waar te zijn.

Op de N11 van Leiden naar Bodegraven bij de verkeerslichten wedstrijdje gehouden met een classic Buick. Bij het optrekken bij de vorige verkeerslichten zag ik dat het een fantatiek chauffeur was. Bij de verkeerslichten werd ik door mijn vrienden aangemoedigd om de Buick te verslaan... Aldus geschiedde!

Mijn geluk was dat de chauffeur van de Buick had gehoopt op een vliegende start. Helaas bleef voor hem bleef het licht net een tikje te lang op rood. Op het moment dat hij zijn rem in trapte, trapte ik het gaspedaal vol in. Bleef best lang spannend wie sneller was. Tot ca. 80 km/u gingen we redelijk gelijk op en zag je de neuzen van de auto even opkomen bij het schakelen. Geweldig!

Leuk detail, in de Buick zat slechts één persoon en de Saab 90 was gevuld met 4 personen en had als bonus nog twee bikes achterop de drager staan.

Bas

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 09 mei, 2006 21:40

koppel en korte bak... 8)

wat nou 8 primeer :twisted: nee, gewoon 5 !
leuk !

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 10 mei, 2006 0:10

WAT EEN VERMOGEN!!!

WAT EEN WAGEN!!!

:wink:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 10 mei, 2006 20:10

:) :D :lol:

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » do 11 mei, 2006 8:43

ja de oude dame doet het nog steeds goed, zo iets heb ik zelf ook al mee gemaakt met een let op !! PORCHE 4 een vrij nieuwe, op de lange duur ging het mij weer voorbij, maar ik was lekker sneller weg en stabieler door de bocht. mijn vrouw was er gewoon een beetje beduust van en ik zelf ook.
Zweden maakt gewoon goede auto's

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 11 mei, 2006 8:58

Hannes schreef:WAT EEN VERMOGEN!!!

WAT EEN WAGEN!!!

:wink:
Wel 72,5 pk schoon aan de haak. God, wat een Dukes of Hazzard verhalen hier. :lol: Heb ik jullie al verteld over mijn near death experience bij het inhalen van een oud dametje in een scootmobiel?....

Iets anders: ik zat es achter te kijken.... wat doet die cardantunnel eigenlijk daar?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 11 mei, 2006 9:04

ralph12 schreef:....Heb ik jullie al verteld over mijn near death experience bij het inhalen van een oud dametje in een scootmobiel?....
Nee, vertel :D
ralph12 schreef:Iets anders: ik zat es achter te kijken.... wat doet die cardantunnel eigenlijk daar?
Stevigheid. Zo'n dunne bodemplaat doet niet zoveel tegen tegen buiging in de lengterichting. En de uitlaat past er mooi door.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 11 mei, 2006 9:04

uitlaat geloof ik. vandaar ook dat je plastic bakje bij contact altijd zo warm wordt.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 11 mei, 2006 20:40

paul99gl83 schreef:
Nee, vertel :D

Don't mess around :freak: with granny. Nu moet ik wel zeggen dat door de kras op de zijkant mijn 90 naar links trok :lol:

Jessy
Geregistreerd lid

Bericht door Jessy » do 11 mei, 2006 23:35

ralph12 schreef:....Nu moet ik wel zeggen dat door de kras op de zijkant mijn 90 naar links trok :lol:
Verhoogde luchtweerstand zeker :P

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 12 mei, 2006 8:50

Jessy schreef:
ralph12 schreef:....Nu moet ik wel zeggen dat door de kras op de zijkant mijn 90 naar links trok :lol:
Verhoogde luchtweerstand zeker :P

Yep, door de luchtwervelingen in de voor mieren loopgraaf grote krassen wordt het boundary layer effect van de 90 bedorven.

9000H
Geregistreerd lid

Bericht door 9000H » ma 19 jun, 2006 12:41

wat jij wil vriend:

"Bij de verkeerslichten werd ik door mijn vrienden aangemoedigd"
"en de Saab 90 was gevuld met 4 personen"

http://www.nu.nl/news/740561/14/Vier_do ... sland.html

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 19 jun, 2006 12:58

de N11 is wel wat anders dan lang de Ee... :roll:

maar goed...

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » ma 19 jun, 2006 13:51

nu ben ik het spoor bijster, waar gaat het nu over??
het begin is me duidelijk maar wat moeten die 4 personen in friesland hiermee of nog mee?
graag duidelijkheid hierover

Elmo
Geregistreerd lid

Bericht door Elmo » di 20 jun, 2006 12:25

nu ben ik het spoor bijster, waar gaat het nu over??
Wie de grootste heeft natuurlijk. Ik win.

Plaats reactie