Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
odin1899
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door odin1899 » di 06 mar, 2012 22:00

Geen. Geen auto nodig. Trein en fiets doen het nog best voor mij.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 06 mar, 2012 22:17

Met onderstaande kan ik mijn achternaam wel laten veranderen naar McShellBPTotalEssoiksponsorderdeoverheid maar het blijft gaaf!

Afbeelding

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 06 mar, 2012 22:20

carlsson schreef:@Tool,
Daar is toch ook nog een 2.0 liter benzine turbo van, die heeft wat meer noten op zijn zang :wink:
Daarom had ik ook een HF Integrale op de foto gezet :lol:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 06 mar, 2012 23:57

nacra 93 schreef:Afbeelding

En dan 1 zonder opsmuk zoals lier of traanplaat etc.
heb ik slecht nieuws voor je daar pas jij niet in je mag de auto eerst 10 cm laten verlengen tussen de stoel en stuur daarna mag het dak en de voorruit ook 5 cm hoger dan kan je pas normaal zitten! :roll:

ik heb ooit eens met zo'n ding mee gereden ik was blij dat ik er weer uit was ik zat echt aan alle kanten klem

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 07 mar, 2012 0:10

Tja, dat is de prijs die je betaald om in een waar icoon uit 1948 te kunnen rijden! Ik zit met mijn 1.88m zeker in een grijs kenteken Defender beroerd, geel kenteken gaat nog net. Maar het plezier wat je met het rijden hebt is ongekend! Iedereen zwaait, lacht en toetert naar je, andere Defender rijders inclusief.

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » wo 07 mar, 2012 0:13

francofiel schreef:Ach, ik mag eigenlijk helemaal niets meer wensen denk ik :lol: Ik heb deze al 9 jaar...

Afbeelding
Was jij vandaag in Eindhoven?? Zag exact dezelfde, zoenen voor het stoplicht, haha.

On topic, voorlopig rijden de 9-5's nog wel, dus geen probleem in aanbod. Maar betaalbare alternatieven die zowel ruimte bieden aan 3 kinderen, veilig zijn en vermogen hebben is het aanbod vrij beperkt. Een V70 is niet verkeerd, maar wel 13 in en dozijn. Iets recenter en dus buiten de betaalbare range Vind ik de Insignia en 508 ook wel wat hebben, maar die laatste Ie je alleen met de probleemblok THP. Merc R serie lijkt me ook wel comfi en wie weet over 10 jaar nog beter en betaalbaar. Maar na een Saab zijn die dashboards wel erg teleurstellend.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 07 mar, 2012 0:17

Q7 V12 stage 2 ca 600pktjes en 1200nm

Afbeelding Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 07 mar, 2012 0:19

sjoerdk schreef:Tja, dat is de prijs die je betaald om in een waar icoon uit 1948 te kunnen rijden! Ik zit met mijn 1.88m zeker in een grijs kenteken Defender beroerd, geel kenteken gaat nog net. Maar het plezier wat je met het rijden hebt is ongekend! Iedereen zwaait, lacht en toetert naar je, andere Defender rijders inclusief.

moest wachten op een zwarte die langs reed, toen dacht ik eigenlijk; dit de Engelse hummer :wink:

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 07 mar, 2012 0:19

een skoda Yeti is dat wat?
Wie heeft daar wel eens in gereden?

gevoelsmatig ga ik voor een oudere mercedes of een citroen XM of C6

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 07 mar, 2012 0:37

turbopilot schreef:
sjoerdk schreef:Tja, dat is de prijs die je betaald om in een waar icoon uit 1948 te kunnen rijden! Ik zit met mijn 1.88m zeker in een grijs kenteken Defender beroerd, geel kenteken gaat nog net. Maar het plezier wat je met het rijden hebt is ongekend! Iedereen zwaait, lacht en toetert naar je, andere Defender rijders inclusief.

moest wachten op een zwarte die langs reed, toen dacht ik eigenlijk; dit de Engelse hummer :wink:
Gelukkig beschikt deze Engelse 'Hummer' over meer stijl, karakter en uitstraling dan alle ooit gebouwde Hummers bij elkaar. :wink:

John Grand
Geregistreerd lid

Bericht door John Grand » wo 07 mar, 2012 12:17

had ook eens de Grand Cherokee , prima auto ook om te cruisen buiten het los zand ook .

zit wel een prijsje aan maar ja ,

Vandaar de naam nog van het Jeepforum ; John Grand :wink: :lol:

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 07 mar, 2012 15:22

Als het geen Saab mag zijn dan zouden deze Volvo,s voor mij geen straf zijn

Volvo PV 444
Afbeelding

Volvo Duett
Afbeelding

Volvo Amazon
Afbeelding

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 07 mar, 2012 16:12

tanisha schreef: heb ik slecht nieuws voor je daar pas jij niet in je mag de auto eerst 10 cm laten verlengen tussen de stoel en stuur daarna mag het dak en de voorruit ook 5 cm hoger dan kan je pas normaal zitten! :roll:

ik heb ooit eens met zo'n ding mee gereden ik was blij dat ik er weer uit was ik zat echt aan alle kanten klem

Heb de winter de landrover driversxpernogwat gedaan maar het viel mij alleszins mee en dat met 196 geen probleem en er zaten niet eens stoelverlengers in

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » wo 07 mar, 2012 17:22

djairo schreef:Nooit geen Benz man geweest maar de C klasse break in avantgarde uitvoering is ook niet slecht, laat ons zeggen na de Saab op 1 de Subaru op 2 de volvo op 3 denk ik dat deze op 4 komt.
Sorry, maar vind 'm niet om aan te zien...
djairo schreef:En wanneer ik voor de keuze sta om ook mijn Hymer te vervangen zou ik mischien wel dit kopen,liefst met dsg versnellingsbak en 5 cylindermotor.
Een Volkswagen T5 Westfalia, en uitschuifbaar woongedeelte.
Dat rijdt stukken beter dan zo'n Hymer, zou ik meteen doen.

@ Raggare: Mis deze nog in je rijtje:
Afbeelding

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 07 mar, 2012 17:28

Toen ik begin dit jaar op zoek ging naar een vervanger voor de 9-3, heb ik nog sterk overwogen voor een V70 of XC70 te gaan. Daar blijf ik dan ook bij:

Afbeelding

Ik knapte bij de V70 af op het toch wat saaie uiterlijk als je een vrij standaard auto hebt. Ten tweede is het dashboard niet mooi vormgegeven en ten derde is het de VW Golf onder de grote stations. Gelukkig is het dus een 9-5 Estate geworden.
Maar bovenstaande XC70 Ocean Race blijft mooi in mijn ogen.

Wat mij overigens positief verbaasde is de prijsdaling van deze auto's waar ik altijd een zwak voor gehad heb.

Plaats reactie