Kleur code 241 (aubergine) ?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Kleur code 241 (aubergine) ?
Zat net even in de brochures uit 1993 te kijken. Bij de kleurstalen viel mij op dat mijn kleur (900s aero cabrio) 241 (aubergine) er niet bij staat.
Weet iemand meer over deze kleur?
Als ik de toenmalige verkoper moet geloven, schijnt het allemaal erg uiniek te zijn. (alleen laatste jaar in beperkte oplage geproduceerd)
Laat maar weten alsjeblieft.
Weet iemand meer over deze kleur?
Als ik de toenmalige verkoper moet geloven, schijnt het allemaal erg uiniek te zijn. (alleen laatste jaar in beperkte oplage geproduceerd)
Laat maar weten alsjeblieft.
-
verde900
- Donateur

-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
roberto
- Geregistreerd lid
cabrio kleur aubergine 241
Ik bezit ook de cabrio met kleur 241. (erg....mooi) Het is een MICA lak!!
De staal is terug te vinden in de brochure van de 900 NG van 1994, brochure nr. 260521.
Omdat het een overgangsfase was heeft SAAB de classic cabrio niet opgenomen in de brochure (wel in de USA)
Ik heb een aparte brochure van de classic cabrio 1994 met nr 261487
Op de voorzijde staat de aubergine kleur afgebeeld (er is ook nog een poster van gemaakt.
Ik heb heel langgezocht naar een lakstift en er een uiteindelijk gevonden bij een dealer in friesland.
De lak kan nog wel worden gemaakt
Ik krijg heel veel positieve reacties over de kleur. vooral open met de lichte kleur vd leren bekleding is het een plaatje.
groet,
Robert
De staal is terug te vinden in de brochure van de 900 NG van 1994, brochure nr. 260521.
Omdat het een overgangsfase was heeft SAAB de classic cabrio niet opgenomen in de brochure (wel in de USA)
Ik heb een aparte brochure van de classic cabrio 1994 met nr 261487
Op de voorzijde staat de aubergine kleur afgebeeld (er is ook nog een poster van gemaakt.
Ik heb heel langgezocht naar een lakstift en er een uiteindelijk gevonden bij een dealer in friesland.
De lak kan nog wel worden gemaakt
Ik krijg heel veel positieve reacties over de kleur. vooral open met de lichte kleur vd leren bekleding is het een plaatje.
groet,
Robert
-
verde900
- Donateur

Re: cabrio kleur aubergine 241
Het was na Ruby Red de 2e micalak voor SAABroberto schreef:Ik bezit ook de cabrio met kleur 241. (erg....mooi) Het is een MICA lak!!
De C900 GT en de C900 cabrio stonden beiden nog wel in de introductieprijslijst van de NG900 van eind 1993, er was toen al geen kleurenbrochure meer van de C900 als serie.roberto schreef:Omdat het een overgangsfase was heeft SAAB de classic cabrio niet opgenomen in de brochure (wel in de USA)
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Hi Roberto,
Zijn de 241 code allemaal in LPT,Aero, en hout dash geleverd?
Ik heb een lakstift (3 steenslag plekjes waar de witte ondergrond laag zichtbaar wordt) via Saab Tholen in bestelling. Heb nog niet gehoord dat dit een probleem gaat worden. (en een 3e remlicht voor 160 euro incl inbouw)
Heb gisteren weer een kilometertje of 200 naar de Veluwe gereden en inderdaad weer positieve opmerkingen gehad over de uitvoering. Vooral de aero velgen passen er heel goed bij.
Tip: vervang je knipperlichten voor en opzij voor witte. Dan steekt het niet zo hard af bij de 241 kleur (en staat een stuk moderner)
O,ja nog een tip: Als je aan nieuwe matten toe bent: Automatten.nl. Ben er erg tevreden over. Perfect op maat in de kleur en uitvoering die je wilt hebben incl verankering zodat ze voor niet gaan schuiven.
Ik heb voor de meest luxe gekozen in beige velours met een zwarte bies.
erg mooi!
Hoeveel 241 uitvoeringen zullen er in Nederland rondrijden en zijn er in totaal gemaakt?
Zijn de 241 code allemaal in LPT,Aero, en hout dash geleverd?
Ik heb een lakstift (3 steenslag plekjes waar de witte ondergrond laag zichtbaar wordt) via Saab Tholen in bestelling. Heb nog niet gehoord dat dit een probleem gaat worden. (en een 3e remlicht voor 160 euro incl inbouw)
Heb gisteren weer een kilometertje of 200 naar de Veluwe gereden en inderdaad weer positieve opmerkingen gehad over de uitvoering. Vooral de aero velgen passen er heel goed bij.
Tip: vervang je knipperlichten voor en opzij voor witte. Dan steekt het niet zo hard af bij de 241 kleur (en staat een stuk moderner)
O,ja nog een tip: Als je aan nieuwe matten toe bent: Automatten.nl. Ben er erg tevreden over. Perfect op maat in de kleur en uitvoering die je wilt hebben incl verankering zodat ze voor niet gaan schuiven.
Ik heb voor de meest luxe gekozen in beige velours met een zwarte bies.
erg mooi!
Hoeveel 241 uitvoeringen zullen er in Nederland rondrijden en zijn er in totaal gemaakt?
-
roberto
- Geregistreerd lid
241 kleurcode
Onze laatste classic heet formeel 900SE (LPT) vanwege de extra's. Er zit standaard een houten dash in met een leer stuur met airbag.
Ik heb geen aero skirts.
De zij knipperlichten heb ik reeds vervangen door de witte uitvoering.
Ook heb ik een noten houten asbak gekocht om het dashboard compleet te maken. Een handschoenekastje is niet verkrijgbaar heb ik me laten vertellen.
Standaard zaten er two-tone aero velgen onder maar die heb ik vervangen door 6J silver aero's van een 9000 met 195 60 15 banden eronder. De velgen vind ik persoonlijk mooier staan bij de kleur.
Ik heb de auto nog geen jaar geleden gekocht met origineel 72.000 K op de klok en inmiddels al weer 8000 km mee gereden.
as zaterdag naar Cabrio Care voor de kapcontrole ??!!!
groet,
Robert
Ik heb geen aero skirts.
De zij knipperlichten heb ik reeds vervangen door de witte uitvoering.
Ook heb ik een noten houten asbak gekocht om het dashboard compleet te maken. Een handschoenekastje is niet verkrijgbaar heb ik me laten vertellen.
Standaard zaten er two-tone aero velgen onder maar die heb ik vervangen door 6J silver aero's van een 9000 met 195 60 15 banden eronder. De velgen vind ik persoonlijk mooier staan bij de kleur.
Ik heb de auto nog geen jaar geleden gekocht met origineel 72.000 K op de klok en inmiddels al weer 8000 km mee gereden.
as zaterdag naar Cabrio Care voor de kapcontrole ??!!!
groet,
Robert
-
verde900
- Donateur

De SE was er vanaf 1992 al, leverbaar in alle kleuren en ook als 3 en 5drs, daar zijn er alleen niet teveel van geleverd.
Standaard had een SE een leder interieur, shortspoke alu velgen, airco, houten dashboard, leder stuur/pookknop/pookhoes en koste ƒ 99.995,--
Aeroskirts waren uitsluitend voorbehouden aan de allerlaatsten in le mansblue en aubergine.
Standaard had een SE een leder interieur, shortspoke alu velgen, airco, houten dashboard, leder stuur/pookknop/pookhoes en koste ƒ 99.995,--
Aeroskirts waren uitsluitend voorbehouden aan de allerlaatsten in le mansblue en aubergine.
-
ppcs
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Als alleen de allerlaatste een aerokit hadden , hoe kan het dan dat Roberto er geen heeft?
Roberto,
Mijn "241" heeft wel een "houten" asbak en dashkastje. Complete middenconsole is in houtlook uitgerust. Volgens mij heb ik alleen ABS maar geen airbag. (was een airbag een optie?).
Heb me laten vertellen dat er in Nederland geen "241" zijn uitgeleverd, maar o.a. alleen uit Belgie. (waar de mijne vandaan komt).
Mijn vader kocht h`m in `98 van iemand uit Brasschaat (60k op de klok , alle onderhoudshistorie aanwezig) voor zijn vrouw. De aero heeft zeker 4 jaar binnen gestaan en werd zo nu en dan eens uitgelaten door een bekende.
Nu staat er 120k op de teller en is nog steeds in perfecte staat. Wat ik ook zo leuk vind is dat zelfs de orginele verbanddoos en gereedschapset + gebruiksaanwijzingboekjes (in een mooi leren SAAB mapje) aanwezig zijn. Is allemaal nog nooit aangeraakt.
Zou de 20e wel willen , maar mijn vrouw wordt dan 41 (tjee wat oud....., ben 1 van die mannen die een oudere vrouw heeft...zucht). Ben 4 weken geleden bij de Cabrio Care jongens geweest om een windvanger te laten installeren. Hebben toen gelijk naar mijn (orginele) kap gekeken en konden me vertellen dat die er nog bijzonder mooi uitziet. (wat wil je als hij al die jaren binnen heeft gestaan).
Roberto,
Mijn "241" heeft wel een "houten" asbak en dashkastje. Complete middenconsole is in houtlook uitgerust. Volgens mij heb ik alleen ABS maar geen airbag. (was een airbag een optie?).
Heb me laten vertellen dat er in Nederland geen "241" zijn uitgeleverd, maar o.a. alleen uit Belgie. (waar de mijne vandaan komt).
Mijn vader kocht h`m in `98 van iemand uit Brasschaat (60k op de klok , alle onderhoudshistorie aanwezig) voor zijn vrouw. De aero heeft zeker 4 jaar binnen gestaan en werd zo nu en dan eens uitgelaten door een bekende.
Nu staat er 120k op de teller en is nog steeds in perfecte staat. Wat ik ook zo leuk vind is dat zelfs de orginele verbanddoos en gereedschapset + gebruiksaanwijzingboekjes (in een mooi leren SAAB mapje) aanwezig zijn. Is allemaal nog nooit aangeraakt.
Zou de 20e wel willen , maar mijn vrouw wordt dan 41 (tjee wat oud....., ben 1 van die mannen die een oudere vrouw heeft...zucht). Ben 4 weken geleden bij de Cabrio Care jongens geweest om een windvanger te laten installeren. Hebben toen gelijk naar mijn (orginele) kap gekeken en konden me vertellen dat die er nog bijzonder mooi uitziet. (wat wil je als hij al die jaren binnen heeft gestaan).
-
verde900
- Donateur

Geen idee, de allerlaatste Nederlandse auto's hadden het iig wel, hoeveel er daar van verkocht zijn zal AIM zeker weten, een deel van die allerlaatsen kwam overigens uit Italie (waar ze uit de gratie waren door de komst van de NG900) en het Aeropakket wel std. was, misschien dat dat de reden is.cobra427 schreef:Als alleen de allerlaatste een aerokit hadden , hoe kan het dan dat Roberto er geen heeft?)
Als het een m.y.'94 was dan zou een airbag standaard geweest moeten zijn, iig in Nederland en Duitsland, dat waren de Run Out Modellen waar de airbag std. op was, wat wel opvallend is dat er nu een aantal GT's zijn uit België ook zonder airbag, het zou dus kunnen dat België ze zonder airbags kreeg.cobra427 schreef:ib ik alleen ABS maar geen airbag. (was een airbag een optie?)
In Nederland was 241 zeker leverbaar, of het daadwerkelijk ook verkocht is lijkt me wel maar kan ik verder niet staven.cobra427 schreef:Heb me laten vertellen dat er in Nederland geen "241" zijn uitgeleverd, maar o.a. alleen uit Belgie. (waar de mijne vandaan komt)
Maar dat je een mooie en byzondere SAAB hebt staat overigens vast.
-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur