Jongensdroom voorstellen...

Voor alle Saab cabrio rijders
Henk Bosch
Geregistreerd lid

Bericht door Henk Bosch » do 29 mar, 2012 21:21

Hallo allemaal,

Als nieuw forumlid wil ik me even voorstellen: ik ben Henk Bosch, 59 jaar en woon in Burgum, Frl.
Sinds enige maanden ben ik de gelukkige eigenaar van bijgaande, serene schoonheid.

Na allerlei antieke en sportieve bolides, o.a. Mercedes 180 (Bolhoed), BMW's, Alfa Spider, MR2, werd het tijd m'n jongensdroom waar te maken. Ik ben daar prima in geslaagd, vind ik, met deze Cabrio Vector, automaat, 145.000 km uit 2004. De auto is geimporteerd uit Duitsland.

Heb inmiddels met het mooie lenteweer diverse "hemelse " ritjes kunnen maken: dromen bestaan echt!
Waarom deze cabrio: geen Audi, BMW of Mercedes heeft zoveel allure als een Saab!

Ook heb ik het Saabfeest op Valkenburg bezocht: een bijzonder initiatief waar de liefde en passie voor het merk voelbaar was.
Ik voelde me er thuis.

Ik hoop met deze " skönhed " nog vele kilometers te maken!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Jongensdroom voorstellen...

Bericht door Robbert » do 29 mar, 2012 21:30

Welkom hier op het forum.

Ik denk dat je vergeten bent de foto van je aanwinst te plaatsen.

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » do 29 mar, 2012 21:34

Welkom hier kameraad!

en de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 29 mar, 2012 21:41

En zo wordt het een stuk leuker in Burgum. Kreas weintsje!
Wolkom hjir.

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » do 29 mar, 2012 22:04

@ shearwater kom je ook uit Burgum? Dyn frysk is dik yn'e oarder yn elts gefal! ;-)

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 29 mar, 2012 22:27

Ik wist ook niet dat Shearwater zo goed Fries kon :wink:

De caab is mi de ÜberSaab, inderdaad een BMW/Mercedes mist dan net even wat. Ook qua rijden voelt `t net even wat "lekkerder" aan als de Sportsedan (al heeft die weer andere kwaliteiten).

Alleen, zie ik nu een foutmelding op je SID?

Sorry vergeten :oops: WELKOM OP HET FORUM!

Helmus
Geregistreerd lid

Bericht door Helmus » do 29 mar, 2012 22:39

Nice. Welkom hier.

Henk Bosch
Geregistreerd lid

Bericht door Henk Bosch » vr 30 mar, 2012 18:01

Heel goed gezien, n2024, SID geeft foutmelding " stability control failure " aan. Ikzelf vermoed als nieuw onwetend Saab lid dat het
met de werking van het ESP te maken kan hebben.
Heeft iemand suggesties, tips hierover?
Alvast bedankt! Henk.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 30 mar, 2012 18:36

Jammer dat ik het goed zag van die foutmelding.
Onze Aero is van hetzelfde bouwjaar en we zijn nu al een hele tijd aan het zoeken hoe we van de valse foutmeldingen af moeten komen :oops: Ik hoop dat jouw foutmelding snel opgelost is!

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 30 mar, 2012 19:00

bob_z schreef:@ shearwater kom je ook uit Burgum? Dyn frysk is dik yn'e oarder yn elts gefal! ;-)
Shearwater is in Fries om utens. Hy wennet tsintwurdich yn Drenthe, ta syn grutte spyt. Mar syn hert leit noch altyd in Fryslân. Syn pake komt fan Ryptsjerk, en sels komt er fan Ljouwert.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 30 mar, 2012 19:02

Kom jij echt uit Leeuwarden? Tegen je zin in Drente wonen zal wel meevallen hé :)

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 30 mar, 2012 19:08

Geboren en deels getogen in Leeuwarden. En om eerlijk te zijn: Drenthe vind ik geen reet aan. Teveel bomen. Ik woon en werk er overigens wel met plezier, maar een Drent zal ik nooit worden. Maar gelukkig is het Heitelân dichtbij. :D En als ze dan in Burgum (om weer even on topic te geraken) ook in 9-3 Cabrio's gaan rijden jubelt mijn hartje.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 30 mar, 2012 19:27

Ik ben al jaren niet meer in Drenthe geweest, dus heb er geen verstand van :P Binnenkort moet ik naar een klant in Hoogeveen, zal er `s een blik werpen dan. Cabrio rijden door `t bos is toch ook leuk?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 30 mar, 2012 21:37

Nou, dat is nou net wat ik het meest onplezierig vind aan cabriorijden, onder bomen. Vooral als de zon schijnt is dat geflits erg vervelend. Een pet of klep lost het probleem op. Hoogeveen e.o. is overigens landschappelijk niet het mooiste deel van Drenthe, al hebben ze er wel een van de goedkoopste benzinepompen van Drenthe.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 30 mar, 2012 21:48

Hier in Zeeland hebben we bijna geen bomen. Die paar boompjes die we hebben hakken ze dan ook nog `s om van de gemeente ;-|+ Het is hier net zo`n kale vlakte als in Fryslân :O:

Plaats reactie