E-bay
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
E-bay
Ik kan echt slecht uit de voeten met de site van Ebay. Ik vind het onoverzichtelijk en verwarrend, terwijl ik echt wel handig ben met internet(sites)n over het algemeen.
Als ik zoek op bv. Saab Cabrio zie ik alleen advertenties van Saab antennes ergens in Duitsland.
Ik kan geen wegwijs worden met de zoekopties.
Ligt dit aan mij?
Ik vind Marktplaats bijvorbeeld veel beter!
Als ik zoek op bv. Saab Cabrio zie ik alleen advertenties van Saab antennes ergens in Duitsland.
Ligt dit aan mij?
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Re: E-bay
Nee, ligt niet aan jou. Ook ik vind eBay een verschrikking wat usability betreft. Echt een puinhoop. Je ziet door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer.Thijs O. schreef:Ik kan echt slecht uit de voeten met de site van Ebay. Ik vind het onoverzichtelijk en verwarrend, terwijl ik echt wel handig ben met internet(sites)n over het algemeen.
Ligt dit aan mij?
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
begrijpen ze dan niet dat duidelijkheid en overizichtelijkheid de belangrijkste zaken zijn bij dergelijks sites?
Ik had deze beroerde bruikbaarheid niet verwacht bij een 'grote' naam als Ebay.
Het werkt nogal afschrikwekkend. Als mensen het niet snel begrijpen klikken ze het gewoon weg en gaan ze naar een andere site.
Ik had deze beroerde bruikbaarheid niet verwacht bij een 'grote' naam als Ebay.
Het werkt nogal afschrikwekkend. Als mensen het niet snel begrijpen klikken ze het gewoon weg en gaan ze naar een andere site.
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Wel, wanneer ik dit doe, is het resultaat 1 vage foto van een obscure italiaanse aanbieder en vervolgens nog foute witte knipperlichten.mailmichiel schreef:Nou dat probleem heb ik nu nooit!
Ik ga naar ebay.nl (of .de of .com etc geeft namelijk andere resultaten)
Dan klik ik links boven KOPEN
dan de rubriek 'auto's' onder auto's motoren en boten
en dan type ik SAAB in of 'saab AND cabrio'
dan krijg ik geen antennes oid
Probeer maar eens!
Michiel
Vervolgens staan er nog automatten voor een Volvo V40...
Ongelofelijk!
Ik vind Ebay waardeloos en ik begrijp niet waarom zo'n grote naam in veilingen op internet zo ontzettend waardeloos, gebruiksonvriendelijk en onoverzichtelijk is.
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Volgens mij doe je dan wat anders dan ik....
Mijn resultaat:
klik
als dat werkt zo.
Of op ebay.com
http://motors.search.ebay.com/saab_Pass ... sacatZ6001
Maar ja van mij hoef je ebay niet te gebruiken, hoewel ik er regelmatig goede koopjes vind.
Mijn resultaat:
klik
als dat werkt zo.
Of op ebay.com
Maar ja van mij hoef je ebay niet te gebruiken, hoewel ik er regelmatig goede koopjes vind.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Wat betreft die eerste link: het werkt prima. Ik zie een lelijke saab sleutelhanger en een autoverzekering voor een Vauxhall. Geniaal! (sorry dat ik enigzins ongenuanceerd bezig ben)mailmichiel schreef:Volgens mij doe je dan wat anders dan ik....
Mijn resultaat:
klik
als dat werkt zo.
Of op ebay.com
Maar ik wil gewoon een duidelijk overzicht met saab cabrio's@!!!!!
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Je kunt ook een korte link maken; mijn resultaat.mailmichiel schreef:Mijn resultaat...
(Die lange link gooit mijn scherm overhoop...)
De term 'cabrio' wordt lang niet overal gebruikt. Als je in http://www.ebay.com zoekt op "saab convertible" vind je meer.
Als je zoekt op "saab convert*" vind je er nog meer omdat je dan ook de schrijffout 'convertable' vindt.
'AND' hoeft er niet tussen, dat is standaard.
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid