wagen staat schuin/ remmen rammelen
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
wagen staat schuin/ remmen rammelen
Ik was juist bij de bandenboer om de wagen te laten uitlijnen.
Toen ik de brug wilde oprijden zag hij meteen dat de wagen scheef stond.
Nadat hij een meter erbij gehaald had, omdat ik het niet zag, hebben we gemeten. Resultaat, de wagen staat voor en achter aan de rechter kant 1cm lager dan de linker kant.
Verder heb ik nog een 2e probleem.
Sinds ik enkele weken geleden mijn achterste rem blokken vervangen heb, rammelt de rechter kant. Als ik de rem in trap, dan is weg.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Groeten
Toen ik de brug wilde oprijden zag hij meteen dat de wagen scheef stond.
Nadat hij een meter erbij gehaald had, omdat ik het niet zag, hebben we gemeten. Resultaat, de wagen staat voor en achter aan de rechter kant 1cm lager dan de linker kant.
Verder heb ik nog een 2e probleem.
Sinds ik enkele weken geleden mijn achterste rem blokken vervangen heb, rammelt de rechter kant. Als ik de rem in trap, dan is weg.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Groeten
-
Funky Dude
- In memoriam †
Re: wagen staat schuin/ remmen rammelen
Wat de rem betreft zou het kunnen dat de remblokken of -klauw niet goed vast zitten waardoor er speling in zit (het gerammel), als je remt klemt de boel zich kennelijk wel vast.
(Ook niet vergeten een likje kopervet tussen het remblokje en de -cylinder te doen.)
Wat het scheef staan betreft even een losse flodder: Staat/Stond de auto regelmatig met 2 wielen op de stoep, steeds dezelfde kant? Dat zou namelijk de ophanging aan die kant meer hebben belast... stoeprandje op, stoeprandje af,
'gelukkig zonder schade aan de velg'
Met beide dingen raad ik je aan niet te lang te wachten: Als je een noodsituatie tegenkomt (altijd ongelegen) kunnen ze de ellende verergeren, met de nadruk op kunnen.
(Ook niet vergeten een likje kopervet tussen het remblokje en de -cylinder te doen.)
Wat het scheef staan betreft even een losse flodder: Staat/Stond de auto regelmatig met 2 wielen op de stoep, steeds dezelfde kant? Dat zou namelijk de ophanging aan die kant meer hebben belast... stoeprandje op, stoeprandje af,
Met beide dingen raad ik je aan niet te lang te wachten: Als je een noodsituatie tegenkomt (altijd ongelegen) kunnen ze de ellende verergeren, met de nadruk op kunnen.
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Nou, dan was ik niet de enige die hier aandacht 
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Trouwens beide aan een en de zelfde kant zou toch wel echt toeval zijn 
-
Funky Dude
- In memoriam †
Vandaar de losse flodder, misschien in een verleden bij een vorige eigenaar?
Ik ga er vanuit dat de bandenspanning op alle 4 wielen in orde was, links & rechts gelijk, het zijn soms dit soort kleine oorzaken...
Ik ga er vanuit dat de bandenspanning op alle 4 wielen in orde was, links & rechts gelijk, het zijn soms dit soort kleine oorzaken...
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Was de benzinetank helemaal gevuld, dan zakt hij rechts ook wat af
Heb je wat slappe standaard veren dan is het effect wat groter.
Aan de achterzijde zijn er veelal zowel aan de onder- als de bovenzijde van de veer een soort kunststof trillingsdempers gemonteerd. Bovenzijde dan mede uitgevoerd als veerdoorslag begrenzer. Die kunnen ook op den duur afslijten.
Er zijn ook soms verschillen tussen voor en achterveren. linear, bij belasting gaan ze evenredig inveren, of progressief, veren eerst wat in en wanneer de belasting toeneemt worden ze stuger. Kun je meestal zien aan het soort winding en de wisselende veerdikte, dus de eerste windingen zijn wat dunner en worden naar de kern wat dikker.
Heb je wat slappe standaard veren dan is het effect wat groter.
Aan de achterzijde zijn er veelal zowel aan de onder- als de bovenzijde van de veer een soort kunststof trillingsdempers gemonteerd. Bovenzijde dan mede uitgevoerd als veerdoorslag begrenzer. Die kunnen ook op den duur afslijten.
Er zijn ook soms verschillen tussen voor en achterveren. linear, bij belasting gaan ze evenredig inveren, of progressief, veren eerst wat in en wanneer de belasting toeneemt worden ze stuger. Kun je meestal zien aan het soort winding en de wisselende veerdikte, dus de eerste windingen zijn wat dunner en worden naar de kern wat dikker.
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

Heb een dergelijk gerammel ook gehad. Bleek een klemmetje te zijn waarmee de remblokken gefixeerd zijn. Beetje aandrukken/bijbuigen en klaar was het.
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
[]Ik heb mij ondertussen al een setje gekocht 
Reden: quote verwijderd