Toch nog Saab?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Arbilen
Geregistreerd lid

Re: Toch nog Saab?

Bericht door Arbilen » wo 23 mei, 2012 22:06

sb129h schreef:Misschien is het marketingtechnisch slim als BMW een ander merk overneemt wat een compleet ander koperspubliek heeft doordat het zulke "andere" auto's bouwt.
+1

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » wo 23 mei, 2012 22:59

+2

Met de Mini heeft BMW zijn koperspubliek (van producten van haar concern) al verbreed. Een andere doelgroep met name sociaal-economisch. Die het prijskaartje juist aanlokkelijk vinden. Geen stadsauto voor het plebs, fúr Hermann Bierfest oder herr Onslow (tv-serie: keeping up appereance).
En sociaal-economisch kan zich weer vertalen naar het opleidingsniveau van de gemiddelde BMW-rijder. Dat is :-S+ Kan ieder proefondervindelijk onderweg ervaren. Gemiddelde BMW-rijder ? Leeft in de veronderstelling dat een dikke BMW - immers gebouwd door racewagen preperateurs - een veilige auto is. Op het kerkhof leeft die mening niet meer onder haar vroegere aanhangers. Racen nadoen in die scherpe bocht, geen houden aan bij te ver gaan of per ongeluk net daar een olieplas. Dikke BMW: Dikke Boom = 0: 1 Magere Hein :shock: .

Het zal nog wel jaren duren voordat BMW beschikt over net zo'n ruim gamma aan auto's, typen, modellen, merken, doelgroepen: Polo, Golf, Passat, Audi-range, Seat, Bugatti (met dubbele benzinetanks nog wel) :wow: :wow: :wow: Reken moeder Porsche even niet mee !

Stap richting heroprichting van ter ziele gegane merken (naam, historie benutten en dat zonder een mega overnameprijs voor going concern te moeten betalen en door de koppeling - door het potentiële koperspubliek - met de naamsbekendheid van BWW = Kwalität/Kwaliteit een oud merk kwalitatief up to date te moderniseren) zou kunnen leiden tot de wedergeboorte van .... :P

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » wo 23 mei, 2012 23:04

Amen Gunar!

Sonetty
Geregistreerd lid

Bericht door Sonetty » wo 23 mei, 2012 23:13

Ik zie een SMW (Sweedisch Motor Werke) wel zitten,
Al vond ik de beste combi wel de Sabaru (maar daar voor moeten we nu weer al bij Toyota zijn).
BMW zou interesse getoond hebben om in Zweden de Mini te produceren
(en de nieuwe Saab 92 zou ook op deze basis worden gebouwd) dus dat zag er erg goed uit
Dan kwam er het nieuws dat BMW de merk naam Triumph weer zou willen opstarten?
? Naast of ter vervanging van Saab?
Maar intussen is beslist dat de nieuwe Mini's bij Nedcar gaan gebouwd worden.
Dus ik vraag me af of BMW nog wel een bod zou gedaan hebben.
Nog even afwachten en op mijn verjaardag komt het verlossende nieuws. :lol:

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » wo 23 mei, 2012 23:20

BMW adverteert al wel in het Saabnieuws vandaag :-)

Afbeelding

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » wo 23 mei, 2012 23:43

[]Bidden Arbilen !

Als het maar niet de zoveelste toren van Babylon is ! Wij gaan Saab heropbouwen ... spraken ze in allerlei talen, verwarde mensen die niet bidden voor de Lieve Heer, onverstaanbare Chinezen, Indiers/Hindu

Ben je nog aan het bidden Arbilen :-S+ Op de blote knietjes is aangewezen om tot toenadering te komen, om verhoord te worden. Een Godsgeschenk is van een andere orde dan een koopje via Marktplaats. Zou U ons genegen zijn om ... binnenkort al ... uw krachten aan te wenden om ... te laten opstaan uit het stof van Trolhattan :lol: Maar zonder dat Duitse vliegtuigembleem ;-|+ :wow:
Reden: Quote verwijderd

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » do 24 mei, 2012 9:48

Je zou blij moeten zijn indien BMW Saab zou overnemen, geef toe dat BMW's voor patsers en johny's zijn(maar dat zijn meestal 3 en 5 series van 2 generaties terug waar de Johny's de straten mee onveilig maken,en de patsers in de nieuwe 5&3 zijn meestal gefrustreerde kantoorslaven met een leasertje) maar ze maken verduiveld zéér goede wagens, hun technische kennis is top, naast het overweldigend Mini succes(dat toch een heel ander publiek aantrekt)zou Saab best kunnen passen naast de Beemers, als voorwielaangedreven alternatief, of als Zweeds designicoon in de Beierse stal, is mijn visie, mischien zit ik er volkomen naast.
De story van de Rovers onder BMW vleugels ken ik ook........ :roll: :roll: ( vond die 75 wel een zéér mooie wagen hoor!)

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » do 24 mei, 2012 10:29

hahaha ...
Gemiddelde BMW-rijder ? Leeft in de veronderstelling dat een dikke BMW - immers gebouwd door racewagen preperateurs - een veilige auto is. Op het kerkhof leeft die mening niet meer onder haar vroegere aanhangers. Racen nadoen in die scherpe bocht, geen houden aan bij te ver gaan of per ongeluk net daar een olieplas. Dikke BMW: Dikke Boom = 0: 1 Magere Hein
lekker iedereen weer over een kam scheren :roll:

Ik rijd sinds kort in een 328i Touring als familie transporter en dat is toch wel een hele strakke auto. Hoge bouwkwaliteit en veel rij plezier. Freude am Fahren is echt geen loze marketing kreet. Had tot voor kort hetzelfde beeld en daarom zelfs nooit een keer de sleutels gepakt en een geprobeerd. Als je dat een keer doet dan stel je mening wel bij hoor. Ja er rijden ook aso's in .. maar die rijden ook in VW, MB's, C30's, Audi's en zelf een paar locale 9-3 piloten irriteren me regelmatig..

Staat buiten kijf dat Saab een hoop van BMW kan profiteren en een van de weinige partijen in de markt is die Saab op een niveau kun brengen waar het wellicht nooit geweest is. Ze hebben het trucje al een paar keer gedaan en dat kan je van die andere partijen niet zeggen.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 24 mei, 2012 10:35

In het nieuwsbericht van vandaag op nu ( http://www.nu.nl/auto/2817520/saab-deal ... ngman.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
dat een tot nu toe onbekende buitenlandse investeerder met geld van buiten China en knowhow van elektrische auto's Saab mag overnemen
Welke eV zijn er?
Toch BMW (hebben de i8).
Toyota-Tesla?
Tata (Land Rover E-range)

Toekomst leert het... Ik ben benieuwd...

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 24 mei, 2012 11:46

Sinds ik dit op een zaterdagnacht als gevolg van alcoholmisbruik en een absurde snelheidsovertreding van >100 binnen de bebouwde kom, in mijn voortuin had liggen, ben ik niet zo dol meer op BMW's :-)

Afbeelding

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » do 24 mei, 2012 12:21

Arbilen schreef:Sinds ik dit op een zaterdagnacht als gevolg van alcoholmisbruik en een absurde snelheidsovertreding van >100 binnen de bebouwde kom, in mijn voortuin had liggen, ben ik niet zo dol meer op BMW's :-)

Afbeelding
Was het een Saab geweest, was je dan de bestuurder gaan feliciteren :wink: BMW'tje kan er ook niet aan doen hé, dat er zo'n asociale bestuurder inzit.
Maar begrijp volkomen je reactie, wij wonen hier in Bornem heel landelijk, tussen de weilanden en boerderijen, moeten die van BMW Belgium(invoerder van BMW hier in Bornem langsheen de N16, jaja,buiten Saab Beherman, dat nu gedaan is heeft Bornem ook de BMW invoerder)nu net hun testparcour(voor aspirant klanten)langsheen onze deur sturen, ik zie wel veel mooie Beemers passeren, maar erg me enorm aan hun rijgedrag, heb al telefonisch contakt gehad, maar daar lachen ze dit weg, politie doet er niets aan, in onze straat geld de 50Km/u regel, en die racen hier met M3's en M5's voorbij dat het een schande is, ben al midden van de straat gaan staan zodoende ze moesten stoppen, en tegen zo'n niewiet in een 330 Cabrio gezegd dat ik klaar sta met de tuinslang, wanneer hij open terug aan zo'n onverantwoorde manier voorbijscheurt, kon er niet mee lachen, schaamrood op de wangen, zaten potentiele klanten in de wagen.
Heeft niets te maken met het onderwerp, maar geeft wel een beeld hoe door misbruik, een merk een negatieve imago krijgt.
Trouwens met hun moto's rijden ze hier ook voorbij, en raar maar waar, BMW motorrijders zijn anders(heb tot kort ook een BMW R1150GS gehad)bedaard en rustig.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 24 mei, 2012 12:45

net gekregen van mij dealer en goede vrienden Saab Wassenaar (die nu ook Audi's onderhouden):

Afbeelding

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 24 mei, 2012 13:08

Nou ja, als het om vergelijking van de imago's gaat denk ik dat ik 90% meer kans heb dat er een BMW in mijn voortuin beland dan een Saab, gezien de wijze waarop het verschillende kaliber aan bestuurders ermee omgaat in de praktijk. Meeste Saabrijders zijn toch echt van een heel ander niveau de BMW petjes. Maar de berijder zegt niet alles over de kwaliteit en de waarde van een merk. BMW maakt mooie en degelijke auto's. Als ze naast Mini aan de andere kant een ander tradiotioneel merk met oude Europese waarden en een totaal ander publiek willen bedienen, dan zie ik overname door het kapitaalkrachtige, kennis- en technologierijke BMW best zitten. Zo goed was die GM invloed niet. Werden de Saabs na 1990 helemaal niet beter van! 9-5 met een fijne BMW 6 cilinder, dat zal best gaan.....

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » do 24 mei, 2012 21:19

Arbilen schreef:Nou ja, als het om vergelijking van de imago's gaat denk ik dat ik 90% meer kans heb dat er een BMW in mijn voortuin beland dan een Saab
Gezien de verkoopcijfers ook...

Heerlijk generaliserend hiero. En kijk vooral niet over het hekje, ontdek niets nieuws. Alle SAAB's van na '90 zijn troep.. Zijn dat dan kernwaarden van "de SAAB rijder"? Pfff.. Cassettebandjes klinken beter dan mp3 files, op zwart-wit TV ziet Mies Bouwman er beter uit dan ooit tevoren... Right..

Laat je misschien wat minder leiden door marketeers. Enfin, doe lekker wat je zelf wil :O:

Nb. Subaru's zijn ook leuke auto's. Die four wheel drive systemen zijn geweldig om mee te rijden. En gelukkig zijn die blauwe impreza's met goudkleurige velgen geen petjesauto's :)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 24 mei, 2012 22:13

Als die marketeers er niet waren reden we nu waarschijnlijk allemaal Volkswagen.....

Plaats reactie