trilfunctie
-
jor
- Geregistreerd lid
trilfunctie
Ik heb mijn Caab9-3 nu een half jaar en heb er veel plezier van.Op mn reis naar normandie viel het mij op ,dat met afremmen de auto behoorlijk begint te schudden.Ik dacht aan remschijven,maar dan moest het bij elke remmerij zijn(denk ik)Ik zou dit probleem graag willen tackelen .Is er iemand die ook zo n ervaring met zn auto heeft en mij een remedie kan aangeven.Vrgr Jor
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Re: trilfunctie
Een kromme schijf kan zeker op hogere snelheden voor behoorlijk wat getril zorgen hoor.
Heb het ook een tijd gehad, tot 80kmh merkte je er weinig van, maar bij 120kmh in de ankers was geen pretje en zelfs best link.
Inmiddels twee nieuwe schijven en blokken aan de voorzijde gemonteerd en zelfs bij 180kmh is er geen getril meer te bespeuren.
Heb het ook een tijd gehad, tot 80kmh merkte je er weinig van, maar bij 120kmh in de ankers was geen pretje en zelfs best link.
Inmiddels twee nieuwe schijven en blokken aan de voorzijde gemonteerd en zelfs bij 180kmh is er geen getril meer te bespeuren.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
a de categorie wiel ophanging problemen!
dit is niet een simpel dat is het verhaaltje ergens in je onderstel zit ruimte dit kan op de draagarmen, stuurinrichting of veerpoten zijn
dit wordt even zoeken suc6
dit is niet een simpel dat is het verhaaltje ergens in je onderstel zit ruimte dit kan op de draagarmen, stuurinrichting of veerpoten zijn
dit wordt even zoeken suc6
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Uiteraard zul je bij een cabrio iets eerder last hebben van trillingen, het chassi is minder stijf dan van een coupe of een sedan.
Misschien was de auto ook zwaarder beladen dan normaal, ga je de kofferruimte/achterzittingen vol stoppen, komt de auto voor iets meer uit de veren.
Met druk op een eventuele trekhaak wordt het nog erger, dan wordt de vooras te veel ontlast.
Dus naast de remschrijven, kan er gewoon iets niet helemaal kloppen met de geometri van de auto, misschien zijn je schokbrekers versleten, rij je met de verkeerde bandenspanning etc.
Misschien was de auto ook zwaarder beladen dan normaal, ga je de kofferruimte/achterzittingen vol stoppen, komt de auto voor iets meer uit de veren.
Met druk op een eventuele trekhaak wordt het nog erger, dan wordt de vooras te veel ontlast.
Dus naast de remschrijven, kan er gewoon iets niet helemaal kloppen met de geometri van de auto, misschien zijn je schokbrekers versleten, rij je met de verkeerde bandenspanning etc.
-
brinky
- Donateur

trilfunctie
Het gaat om een 9-3og toch?
90% kans dat het je draagbaren rubbers zijn... Maar is simpel te checken. Vaak heb je dan ook een trilling bij 90-100 km/h.
90% kans dat het je draagbaren rubbers zijn... Maar is simpel te checken. Vaak heb je dan ook een trilling bij 90-100 km/h.
-
jmeerkerk
- Geregistreerd lid
Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb op een andere auto ook veel met trillen gehad. Veel gedacht aan allerlei ellende, maar bleek toch altijd iets met de remmen te zijn. Soms was het vuil (na wissel winterbanden), twee keer de remschijven. In beide gevallen was het trillen er niet altijd (ook niet altijd bij hoge snelheden), maar hing dat ook sterk af hoe hard ik remde (heel hard remmen gaf minder trillingen). Dus het is zeker niet zo dat het altijd merkbaar is.
Van specifieke 9-3 issues heb ik geen kaas gegeten, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Succes (ik weet hoe irritant het kan zijn)!
Johan
Van specifieke 9-3 issues heb ik geen kaas gegeten, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Succes (ik weet hoe irritant het kan zijn)!
Johan
-
jor
- Geregistreerd lid
[quote="jmeerkerk"]Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb op een andere auto ook veel met trillen gehad. Veel gedacht aan allerlei ellende, maar bleek toch altijd iets met de remmen te zijn. Soms was het vuil (na wissel winterbanden), twee keer de remschijven.
Het euvel is exact zoals jij het beschrijft.Met stevig remmen geen getril maar bv met afremmen voor iets manifesteerd het zich.
Het euvel is exact zoals jij het beschrijft.Met stevig remmen geen getril maar bv met afremmen voor iets manifesteerd het zich.