Bemoedigende brief van Beherman

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Bemoedigende brief van Beherman

Bericht door carlsson » ma 11 jul, 2011 13:50

@Millerman,
Dat is het juist veel mensen menen dat Vlamingen een variant van Nederlands spreken en dat daar toch dezelfde ABN-taalregels gelden. Ze vergeten dat er cultuurverschillen zijn en die ook tot uitdrukking komen in een brief. Dus de stijl van een Belgische brief in het Vlaams is gewoon totaal anders en lijkt wat meer op een Franstalige brief uit Belgie.
Overigens is Belgie ook meer het culturele bakermat van de Lage Landen, Mechelen was vroeger het bestuurscentrum en de oude universiteit is die van Leuven (anno 1425) :lol:

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » ma 11 jul, 2011 17:30

@ melle z Ik sluit me bij je aan, het lijkt er op dat de brief in spreektaal is geschreven. Dit gebeurt zowel in België als in Nederland (zelfs op dit forum). Maar zowel Nederland als België hebben voor officiële correspondentie al sinds jaar en dag een gezamenlijke en gelijke spelling. (daar komt geen Vlaams en bijvoorbeeld ook geen Fries in voor).

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 11 jul, 2011 18:08

Daar heb je wel weer een slecht voorbeeld, aangezien Fries wel weer een officiële taal is. Zodat officiële communicatie vanuit de provincie Friesland gewoon in het Fries kan zijn.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 11 jul, 2011 19:14

Even buiten het wat onwennige taalgebruik.... hoe houdt een Beherman eigenlijk het hoofd boven water? Daar komen toch ook geen centjes meer binnen bij een op z'n gat liggend merk? Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor het dealernet.

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » ma 11 jul, 2011 20:33

Dealers hebben natuurlijk verkoop gebruikt/occasions nog, after-sales loopt ook altijd door. Importeur houdt er echter weinig aan over momenteel maar als deze soap nog tijdje doorgaat zullen de eerste dealers wel gaan omvallen binnen korte tijd. Er zijn inmiddels al dealers andere merken gaan leveren zoals bv Subaru, maar ook daar zullen ze er niet veel beter van worden.... :roll:

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bemoedigende brief van Beherman

Bericht door Tubbe » ma 11 jul, 2011 20:42

Alsof je van Soeb's naast Saab's brood op de plank krijgt! Dat zijn welhaast echt exoten aan het worden. Volgens mij werkt een niet concurrerend merk eronder beter zoals Kia in Roermond al een tijdje in de showroom staat.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 11 jul, 2011 21:03

Idd, die KIA loopt als een tierelier, de Saab's hebben ze in Roermond maar op de eerste verdieping gezet :oops:
Wel heeft de bisschop onlangs noch een Saab 9.5NG gekocht, er zijn nog mensen die in dat merk geloven :lol:

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » ma 11 jul, 2011 21:19

millerman schreef:Daar heb je wel weer een slecht voorbeeld, aangezien Fries wel weer een officiële taal is. Zodat officiële communicatie vanuit de provincie Friesland gewoon in het Fries kan zijn.
Waar zeg ik dat die mooie taal geen echte taal is? Ik had in plaats van Fries ook Duits kunnen zeggen. Nederland en België hebben voor dezelfde taal gekozen. Ze gebruiken daarvoor de officiële Nederlandse woordenlijst. Dat wordt ook wel het groene boekje genoemd. (In dat boekje staat geen Fries maar ook geen Frans)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 11 jul, 2011 21:56

Dan heb ik je verkeerd begrepen en bedoelen we hetzelfde :)

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » wo 13 jul, 2011 15:28

carlsson schreef:Wel heeft de bisschop onlangs noch een Saab 9.5NG gekocht, er zijn nog mensen die in dat merk geloven :lol:
Die bisschoppen zie ik nu toch niet als de redders voor ons merk, dan gaat de reputatie van Saab geheel ten onder
:wink:

Zie je hier in Belgie Bisschop Van Geluwé al in een Saab rijden........

En laat ons toch niet zo storen in die taalfouten het is wetenschappelijk bewezen dat mensen die veel "fauten schreiven, beter prestern in bet " :)

En hier in Bornem bij Beherman zijn een deel werknemers voorlopig technisch werkloos, alhoewel ze zeker zijn dat het allemaal op korte termijn goed komt.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » wo 13 jul, 2011 16:51

@djaro Ergens heb je gelijk, je hoeft zelfs helemaal niet te kunnen schrijven om te presteren in bed. :offtopic:

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » wo 13 jul, 2011 18:29

[]Ik zeg(schrijf) niets :lol:

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » ma 16 jul, 2012 11:17

Zomaar een vraagje, blijkbaar is het pand van de skihal (waar ontzettend veel om te doen is) in Terneuzen ook van ene meneer Beherman uit den Belgique.
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/1122499 ... neuzen.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dat heel toevallig dezelfde als de (ex-)Saab-importeur? Niedt seuren ofer taalvouten in voorafgaande zin, Melle :-P+

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 16 jul, 2012 14:09

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » ma 16 jul, 2012 14:23

Hm dan is Jacques vast zijn broer :mrgreen:

Plaats reactie