Vanmiddag maar eens aan de gang gegaan.
De motor van de pomp gehaald. De draden maar even door geknipt
Koolborstels gehaald waar alleen nog even een groefje in gestoken hoefde te worden.
Het sleufje heb ik gemaakt met een sleutelvijltje
Nieuwe koolborstels met de draad er in gestoken
Eerste koolborstel gemonteerd
Rotor deel opgeschuurd met scotch brite en schuurlinnen korrel 300. Daarna schoongeblazen met perslucht.
Stator ook schoongemaakt en schoongeblazen
Klaar voor montage
Eerst kap op rotor gemonteerd
Tijdelijke oplossing kroonsteentjes. Definitief wordt solderen met krimpkousjes die alvast om de draad gestoken zijn. Zul je altijd zien dat je na het solderen er achter komt dat je wat vergeten bent...
Motor klaar voor montage aan de pomp.
Alles teruggeplaatst in de auto en motor deed het. Weliswaar traag en met veel na twee keer op en neer rookontwikkeling. Dus kap dichtgedaan en kroonsteentjes los. Motor was erg heet, dus het zaakje weer uit elkaar gehaald met dit als resultaat:
Je zult snappen dat ik hier goed van baal. Bodemplaat verkoold, houdertje er af, kortom meer schade.
Voor nu alles even in een schoenendoos gestopt en hopelijk samen met jullie denken aan een oplossing om dit te fixen.
Ik kan me voorstellen dat het contact niet goed is geweest waardoor er veel warmteontwikkeling is geweest. Dit moet dus beter, maar hoe?
Hoe krijg ik dat houdertje voor het koolborsteltje weer vast? In lijm gieten of zoiets?
Groeten,
Rob