benzinemeter te hoog bij 9000 CSE

1984-1997
Plaats reactie
Marnix9000
Geregistreerd lid

benzinemeter te hoog bij 9000 CSE

Bericht door Marnix9000 » di 31 mei, 2005 7:59

Heb inmiddels alle startproblemen en stotters opgelost in mijn 9000CSE 2.0 lpt. O.a. door vervangen DI cassette. (zie die forum bij onderwerp TURBO) Klein - laatste - puntje op de i voor mijn saab is de te hoge stand van de benzine meter.

Hij blijft iets te lang te hoog staan. Het verschil wat te veel aangegeven wordt, is ongeveer 5 a 10 liter is. Nu is dit geen groots probleem want de dagteller dagteller werkt prima. TOch zou ik dit graag verhelpen, maar lijkt lastig (en duur) op te lossen. Dit is ontstaan toen ik een tijdje geleden vacuum in de tank had. Na het schonen van luchtkanaal bij de tankdop is dit iets beter geworden, maar nog steeds denkt mijn 9000 dat hij meer heeft dan er in werkelijkheid is. Vervangen van dit systeem van tankflotter schijnt de enige - dure - optie te zijn.

Is er iets eenvoudigs aan te doen om het te verbeteren of te verhelpen.

thanks voor alle info.

Marnix

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » ma 29 mei, 2006 14:25

Ik heb sinds afgelopen weekend hetzelfde probleem, oorzaak idem dito... vacuum getrokken brandstoftank door een verstopt ventiel.

2 vraagjes als iemand er antwoord op heeft... super:

1. Hoe controleer ik nou of het ventiel het doet en hoe evt. schoon te maken.

2. Hoe de brandstof meter weer op 'nul' te stellen?

Dank voor evt. hulp.
Guido

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » ma 29 mei, 2006 17:28

Je vlotter is gewwon een stuk drijvend schuim aan een heel dun stangetje. Als je het stangetje verbuigt krijg je een andere uitslag. Dus even buigen tot hij precies aangeeft wat je wilt, is wat bij mij prima werkt.

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » di 30 mei, 2006 23:14

Ik denk dat het ploseling anders aanwijzen van de meter iets te doen heeft met een slechte aarde van het element dat het niveau van de bezinetank meet. Als het mechanisch iets zo zijn dan moet de vlotter hoger komen te staan dan voorheen, lijkt me onwaarschijnlijk (of de bezine moet ineens zwaarder worden :wink: ).

Ik zou het in het elektrische circuit zoeken, een verhoging weerstand naar aarde heeft n.l. het effect als of er meer in de tank zit.

Het zou ook nog aan de bezinemeter in je dashboard kunnen liggen.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » wo 31 mei, 2006 14:06

Daar zit wel wat in. Toch heb ik het al eens eerder gehad (niet met een Saab) en was de vlotter een beetje gaan hangen. Daardoor duwt hij het andere uiteinde van het stangetje iets verder bij gelijk benzinevolume en dus geeft ie iets te veel aan.
Maar dat is niet iets wat van het ene op het andere moment kan ontstaan denk ik.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » wo 31 mei, 2006 14:09

1. Hoe controleer ik nou of het ventiel het doet en hoe evt. schoon te maken.
Bij mij zit er een ventiel in de vorm van een rubbertje in de tankdop. Als je van buiten naar binnen blaast gaat het open andersom juist dicht. bedoel je die?

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » vr 02 jun, 2006 22:04

Dat zit in mijn tankdop niet. De slangen die onder de wielkast zitten dienen toch ook voor het 'ont-vacuumen' of ben ik dan abuis?

Thanx
G

Plaats reactie