LPi-Viale 4e injector blokeerd oliefilter access?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
SatchSportSedan
Geregistreerd lid

LPi-Viale 4e injector blokeerd oliefilter access?

Bericht door SatchSportSedan » ma 03 sep, 2012 12:44

Hallo, beste Forum leden,

ik heb een recente Lpi-installatie, in mn 9-3 van 2007 met B207E LPT-150Pk motor
Waar nu blijkt dat de onderaan het spruitstuk bovenhangende LPi-injector voor de 4e cylinder
me de toegang blokkeerd om het zwart kunstof rond oliefilter deksel te verwijderen :-/
Raar, dat dergelijk professionele installatie daarop niet voorzien is?
[ik heb fotoos, maar weet niet hoe ze hierbij te posten]
Maar, ik veronderstel dat dit probleem wel gekend moet zijn, en ik niet de enige zal zijn?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vraag is nu,kan/mag ik die onderste metalen ring los draaien, waar de elektrische spoel
bekrachtigingsdraden toekomen. En hoe kan/moet ik het LPi-systeem ontdoen van enig residuele
leiding druk? Want ik heb geen zin in geknoei met onder hoge druk uitspuitend LPG-gas.

Hopelijk, kan er hier iemand van jullie mij gezonde tips geven, want mn LPi-installateur ligt
me een beetje ver gesitueerd +-120Km
En, ik snap echt niet , hoe hier niet aan gedacht is geweest?

Alvast bedankt, groetie Harry.

Theun49
Geregistreerd lid

Re: LPi-Viale 4e injector blokeerd oliefilter access?

Bericht door Theun49 » ma 03 sep, 2012 16:02

Ja, onbegrijpelijk, he? Heb ik nou met een massa aansluiting.

1. Ring niet losdraaien ! Lukt waarschijnlijk ook niet, injector zal meedraaien. Is namelijk bevestigd met een clip.
2. Ik zou geen onderdelen loshalen van de LPI injector installatie. Moeilijk, zeg maar onmogelijk, om ze daarna terug te plaatsen zonder het spruitstuk er af te halen.
3. LPI leidingdeel van verdeelblok naar injectoren is drukloos te maken door de banjo bouten naar het betreffende deel langzaam los te draaien tot de druk weg is.
Safety mode: Wel vooraf de accu - pool loshalen en goed ventileren. Oppassen met ophopend gas (zakt naar beneden). End safety mode.

Is het niet mogelijk het plastic weg te breken onder het motto: weg is weg, zit de volgende keer niet opnieuw beklemd. Of heeft dat ding echt een functie?

SatchSportSedan
Geregistreerd lid

Bericht door SatchSportSedan » ma 03 sep, 2012 16:26

Hoi, dag Theun49,
dit zwarte kunstof deksel is het cover dat de olie filter cartouche afdicht & op zn plaats houdt ;-?
Dus uitbreken is géén optie.
Die ijzeren (blinkende metalen ring -te zien op fotoos) is een schroefding dat mij lijkt om de injector
bijéén te houden ???
Hoe zit dat bij uw installatie? Als U toch dezelfde motor en het LPi van Vialle hebt?
Dank alvast voor uw antwoord, tot morgen misschien, Harry.

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » ma 03 sep, 2012 16:46

Wel beide een LPI installatie, niet hetzelfde motorblok. Vandaar het vraagteken.

LPI injector (-delen) losdraaien gaat niet bij Vialle LPI. Het systeem werkt anders.
De weg van LPI injector delen verwijderen lijkt mij een no go, tenzij u graag sleutelt. Of is spruitstuk sleutelen bij een B207E appeltje eitje?

Misschien is de filter kap van een andere kant (op brug, bij garagist) wel bereikbaar.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 03 sep, 2012 17:17

Je schrijft dat je een recente installatie hebt.

Als je die zelf hebt laten installeren zou ik gewoon terug gaan naar waar je hem hebt gekocht. Laten zij het maar voor je oplossen.

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » ma 03 sep, 2012 17:32

Mijn Saab gaat binnenkort naar de garagist in verband met sleutelen aan de LPI installatie. Kan niet bij onderdelen van de kant die voor mij toegankelijk is. Op een brug lukt het wel.

Plaats reactie